Loading...
dk

Charge cabel fault, Middelfart SuC | Tesla Forum

Pharma
Pharma Jun 8 '16

Blot til info, har Tesla her til aften bekræftet, at SuC i Middelfart ikke fungerer optimalt for tiden. Jeg oplevede i weekenden, at strømstyrken cyklede op og ned ved tilslutning og efter 20-30 sek. stabilisere sig ved reduceret kraft - til trods for, at jeg havde ladestanderparret for mig selv, bilen var varm og SoC 5-10 %. Godt 40 min. senere melder den så pludselig fejl. Tesla arbejder på problemet, og melder bilen 100 % ok.

EivindTriel
EivindTriel Jun 8 '16

Min kone var ude for det samme i fredags i sidste uge. Hun mener, at ledestyrken gik op på ca. 75 kW (der var en nabo bil), hvorefter hun daffede op på McDonalds for at indtage en obligatoriske kop kaffe ... da hun kom tilbage var nabo bilen væk med Teslaen ladede kun med 25 kW. Efter 10 min valgte hun at skifte til en  anden stander. Så kom der fuld ladestyrke og efter 10 min havde hun nok til at komme til Lemvig.

-Eivind

griffel
griffel Jun 9 '16

Den ene af standerne har et dårligt stik - medmindre de har fikset det siden sidste uge.

Jeg fejlmeldte en af 2'er-standerne (tror jeg det var) ved mit sidste besøg. Forbindelsen i stikket er ikke for god, og man kunne se lidt af inderkablerne, det sorte ydergummi var trukket lidt tilbage. De vidste det godt da jeg ringede til dem. 

Min bil lyste rødt ved første ladeforsøg men accepterede så at lade, også med reduceret styrke. Flyttede ligeledes til en anden stander.

/Jakob :-)

Gronhund
Gronhund Jun 9 '16

Jeg havde samme problem med, at den ladede mellem 20 og 80 A hele tiden i Middelfart i mandags (det var på 1A). Skiftede efter et par minutter til 2B, og så røg den direkte op på 323A (der var kun en anden bil til ladning).

Jeg har talt med Tesla Service i Aarhus, og hun er gået videre med det til SuperCharger service teamet, som alligevel snart skal til Danmark (Aarhus).

Nikolaj
Nikolaj Jun 9 '16

Jeg havde også problemer i går med den stander i Middelfart, der står nærmest, når man kører ind. Efter 5 min. slog den simpelthen fra. Da vi senere ladede på Slagelse, var der også noget galt, da styrken faldt pludseligt fra 100 til 25kw. Begge gange måtte jeg skifte lader, og problemet var løst.

Så man er desværre nødt til at holde godt øje med ladningen.

Forummets indlæg er redigeret af Nikolaj Jun 9 '16
Gronhund
Gronhund Jun 10 '16

I Aarhus sagde de også at de havde problemer med deres ladere. Jeg fik ikke lige udpenslet hvad problemerne var, men jeg fik dog at vide, at det var en kombination af lader og bil, så en bil havde måske problemer med en lader, men en anden lader virkede fint, og så kunne det være omvendt for en anden bil. Det er da dejligt at lave fejlfinding på ;-(

KimT
KimT Jun 10 '16

Det er så måske også det jeg oplevede for nogle uger siden : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/2516?&page=3