Loading...
dk

Air Resistance Indicator | Tesla Forum

Reklame
svogen
svogen Jun 8 '16

Jeg har nørdet lidt med en webapp der viser den energi man bruger på at bryde luften når man kører ved en given fart. Det giver en lidt indblik i hvor meget energi det koster at køre stærkt. :)

Webapp’en viser også hvor meget vinden påvirker energiforbruget. Det giver lidt indblik i om ens range påvirkes positivt eller negativt.

Det kan være nogen herinde har lyst til at afprøve den?

http://airresistanceindicator.com

Kommentarer modtages gerne..

Mvh

Simon

Forummets indlæg er redigeret af svogen Jun 8 '16
burns
burns Nov 23 '16

Bruger du den aktuelle vejrudsigt med vindretning og vindstyrke? For jeg har da lagt mærke til at betyder ret meget om der er medvind eller modvind.

svogen
svogen Nov 24 '16

Ja. Jeg henter vejrudsigten det pågældende sted en gang i minuttet. App'en har indikator for luftens modstand men også vindens andel.

Klaus_
Klaus_ Nov 28 '16

Kunne være rart om den gemte ens indstillinger så man ikke hver gang skal ind og vælge Tesla MS, og hvis den ud fra vejrudsigten også kan se sol op/nedgang, og automatisk skifte til "nat".  

svogen
svogen Nov 29 '16

Enig - tak for input..

svogen
svogen Jul 20

Vil bare lige nævne at app'en er blevet meget mere responsiv efter den seneste opdatering af bilens browser.

Metguy2000
Metguy2000 Jul 21
Har lige prøvet appen,men jeg kan ikke ændre indstillinger, og derved få fat i Tesla indstillingen. Virker fint på mobilen. Det er indstillingsbilledet som sket ikke modtager inputs.
svogen
svogen Jul 22

Tak for input - fejlen er fikset.

Reklame