Loading...
dk

Check charger power - problem med ladning | Tesla Forum

Luxenburger
Luxenburger Jun 9 '16

Jeg har nu i over en måned haft problemer med at lade hjemme, og får beskeden "Check charger power". Først troede jeg at der var noget galt med mit kraftudtag, men fik en elektriker til at undersøge det, og alt er vel. På andre ladesteder virker det nogle gange, andre gange får jeg samme fejl. Bilen har været hos tesla 2 gang hvor man har undersøgt bil og ladekabel/boks uden at finde fejl. Endelig kører jeg nu med et lånebatteri fordi det andet skulle til Holland til opdatering.. men det hjalp ikke på mit ladeproblem. Godt træt af det! Nogen ideer? Mærkeligt nok lader bilen altid fint på kraftudtaget hos både Tesla Service og på mit kontor. Mine egne bud er fejl på kabel / boks (men det ER tjekket) - eller et problem med jordforbindelse i nogle af mine udtag. Ved ikke om nye opdateringer har ændret kravet til jordforbindelse i bilens lader?

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 9 '16

Jeg har samme problem derhjemme men kun i frostvejr...tænker at det er jordforbindelsen som ikke er god nok...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 9 '16
Luxenburger
Luxenburger Jun 9 '16

Hmm jeg troede også at det var noget med vand i ladestikket, men nu har det været tørt længe. Kan være jeg skulle se at få en bedre jordforbindelse. Tror lige jeg smutter forbi det lokale værksted i morgen bare for at prøve deres udtag..

Luxenburger
Luxenburger Jun 9 '16

Endelig så lyser ladeboksen jo rød hvis man sætter den i et stik helt uden jord. Hos mig lyser den blot permanent grøn, og lader ikke..

DeaconWP
DeaconWP Jun 9 '16

Har du prøvet at kryds tjekke med en Tesla ejer, der har en bil, og lader, og lade installation der virker? Ved at udskifte en parameter fra den ene opstilling til den anden, kunne det måske være muligt at finde den komponent, der ikke virker. Kan du lade med et Type 2 kabel på en Type 2 lader?

Twinauto
Twinauto Jun 10 '16

hvor i landet bor du - hvis du mangler et teststed nord for København kan jeg hjælpe med 16a kraftstik

jensk2
jensk2 Jun 11 '16

Den modsatte test - at min Tesla 'godkender' din hjemmeinstallation er også god. Jeg bor i Birkerød . . . .

mvh

jens

Luxenburger
Luxenburger Jun 12 '16

Tak for respons - jeg bor Parkalle 25 i Karup, man skal være velkommen til hver en tid til at sætte stikket i! Jeg har dog dog forsøgt at lade andre steder - faktisk ser fejlen nu ud til at være reduceret til min installation her. Type 2-ladning virker fint. Og i dag virker det også her, hvilket er mærkeligt. Måske er jeg kommet til at vande jordspyddet..

jensk2
jensk2 Jun 12 '16

Narhhh, sidst jeg var i Karup, var det i 2003 til fest på flyvestationen med fruen. Overordentligt festligt og vi fik så vores første søn 9 måneder senere i 2004-) 

Nu i 2016 er jeg for gammel til det og trækker mig!!!

mvh

jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 12 '16
CanEl
CanEl Jun 12 '16

@Luxenburger

hvis du har mod på at køre til ikast, kan du prøve min umc og min type 2 lader, og vi kan prøve din umc på min bil.

Luxenburger
Luxenburger Jun 12 '16

Tak skal I have - Jens jeg prøver lige dit tip, jeg har på fornemmelsen at det er jord den er gal med..

Luxenburger
Luxenburger Jun 13 '16

Hej Deacon, tak for en super beskrivelse - den tør jeg godt gå i krig med. Havde netop spekuleret lidt over hvordan man bedst lavede denne løsning. Nu har bilen så ladet uden problemer de sidste 2 dage, uvist af hvilken årsag, hvilket i sammenhæng med alt for meget arbejde straks har flyttet problemet over i "mindre presserende"-kassen, men jeg satser på at få prøvet det af i løbet af ugen. Det er også hyggeligt at sidde og afisolere ledninger. Skal lige en tur forbi byggemarkedet først kan jeg se. Virker HPFI'en i øvrigt ikke alligevel? Den reagerer jo på fejlstrøm - men selvfølgelig først i det øjeblik jeg ikke har hænderne i lommen længere.

CanEl
CanEl Jun 14 '16

@Luxenburger

det er rigtigt at hpfi relæet stadig virker.

det vil måske slå fra hvis du rører bilen og du har god jord, især hvis den lader på 1 eller 2 faser, istedet for 3 faser.

i det tilfælde vil nullen belastes mere og måske hæve spændingen på bil karoseriet lidt. måske 1-10v, fordi den står på gummihjul.

Luxenburger
Luxenburger Jul 5 '16

Argh jeg har stadig et problem. Elektriker har været her i dag og lavet ny installation, og alt virker som det skal. Tesla har tjekket bilens log, og alt virker. Bilens ladekabel er tjekket 2 gange af Tesla uden fejl. Men bilen vil kun lade indimellem på denne adresse. Nogen i nærheden som måske havde tid og lyst til at prøve en opladning her på mit nye stik, og se om det heller ikke virker?? Bor i Frederiks, mellem Karup og Viborg..

CanEl
CanEl Jul 5 '16

@Luxenburger

som tidligere nævnt bor jeg i ikast, hvor du kan teste mine ladesystemer.

jeg kan også komme forbi dig, men ikke i dag.

Luxenburger
Luxenburger Jul 5 '16

Hej canel, det lyder godt! Tak-  Jeg syntes jeg havde læst du var på vej til England, derfor kontaktede jeg dig ikke lige ;-) - vi skal på farten fra i morgen og resten af ugen, men heldigvis i nærheden af SuC. Jeg vender lige tilbage når jeg er hjemme igen, så smutter jeg en tur forbi Ikast!

Tarrild
Tarrild Jul 5 '16
Var der ikke en i Norge som også havde problemer med at lade on-and-off? Mener de fandt ud af det skyldes elmålere som kommunikerer via strømkablerne. Denne kommunikation forstyrrede laderen. Tror de løste problemet med et lavpas filter...
CanEl
CanEl Jul 5 '16

Citat fra Luxenburger

Hej canel, det lyder godt! Tak-  Jeg syntes jeg havde læst du var på vej til England, derfor kontaktede jeg dig ikke lige ;-) - vi skal på farten fra i morgen og resten af ugen, men heldigvis i nærheden af SuC. Jeg vender lige tilbage når jeg er hjemme igen, så smutter jeg en tur forbi Ikast!

du skal være velkommen. skriv sms på 22 17 74 05

Luxenburger
Luxenburger Jul 5 '16

Tak @canel ;-) og interessant @Tarrild, faktisk har jeg netop her en elmåler af denne type, men vist nok en anden i mit andet hus hvor det altid virker..

Tarrild
Tarrild Jul 6 '16
Citat fra Luxenburger

Tak @canel ;-) og interessant @Tarrild, faktisk har jeg netop her en elmåler af denne type, men vist nok en anden i mit andet hus hvor det altid virker..

Så vidt jeg husker skyldes det i med tilfældet i Norge faktisk andres intelligente elmålere, så det behøver ikke engang at være din egen elmåler. Jeg har prøvet at finde linket til artiklen, men kan ikke lige finde den igen.