Loading...
dk

Skjolder i lakken efter vask | Tesla Forum

henrik_dk
henrik_dk Jun 11 '16

Jeg har vasket min Tesla i dag for første gang i 3 uger. Desværre så er der en masse "skjolder" over hele bilen og det har jeg aldrig set før. Vaskede også min kones sorte Renault Clio for første gang i 2-3 måneder og der var ingen skjolder at se. Den var ellers møgbeskidt.

Det skal siges, at før vask så havde min Tesla en masse pletter fra regn og sand / støv. Jeg mistænker, at det er dem, der giver skjolderne, da den har stået i solen med det. Er det derfor, så er det jo en katastrofe, da vi hvert år kører til Italien / Kroatien og der bliver bilen jo beskidt og står i kraftig sol hver dag.

Men burde lakken ikke kunne klare det? Den fik også Opticoat i september sidste år.

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jun 11 '16
Polerkongen
Polerkongen Jun 11 '16
Kalk/vand pletter. De kan fjernes med en water spot remover.

Du kan f.eks. bruge Spotless fra CarPro. Ved Frederik C herinde fra sælger den.

Sprøjt på - tør af.

https://www.carcarefreaks.eu/product/carpro-spotless/

henrik_dk
henrik_dk Jun 11 '16

Super tak :-).

Havde ikke tænkt på kalk, da jeg aldrig har haft problemer med det før og har vasket biler i hånden de sidste 6 år.  Bestiller straks Carpro spotless.

Polerkongen
Polerkongen Jun 11 '16
Det selvom man har kørt i regn, er der også en smule syre i vandet. Får det lov at sidde og og tørre i stærk solskin og varme, så får man de pletter. Har de ikke siddet ret lang tid, så er det bare at bruge et produkt som Spotless. Men har de siddet længere tid, så skal man lige have en Polish på. Men nemt lige at tørre af med et produkt lige lavet til det.