Loading...
dk

Nyt omkring logning af ladninger i Linkmytesla. | Tesla Forum

Lauer
Lauer Jun 18 '16

Det er nu snart et år siden at Mikkel frigav Linkmytesla og der er sket meget siden da. De første brugere var jer her fra Teslaforum og hurtigt fulgte Nordmændene efter. Nu er der brugere fra flere lande i Europa og fra USA.

I løbet af weekenden frigives modulet ladning til jer som har Linkmytesla, næste projekt er en udvidet smart alarm :-)

Nederst er en kort video som viser en del af vores besøg hos Supercharger Hjørring.

Sidst en stor tak til alle jer her på Teslaforum, som var med til fødslen af projektet sidste sommer.

MicTheCat
MicTheCat Jun 18 '16
Det bliver stort. Super ros til Mikkel. Jeg bruger den en del
ElPeter
ElPeter Jun 18 '16
Jeg har lige registreret mig for en 14 dages prøveperiode. Det se sjovt ud hvis man godt kan lide at nørde lidt med lidt data om sin kørsel.

Lige et par spørgsmål:
Man indtaster jo sine Tesla-credentials, det betyder vel at LinkMyTesla også har adgang til min mytesla-account, købskontrakt osv. er det korrekt?

Skal man have websiden aktiveret under kørsel eller er det Linkmyteslas server der løbende samler data op?
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Jun 18 '16
Lauer
Lauer Jun 18 '16

@ElPeter: Nej, Linkmytesla opbevarer ikke dit Tesla password, ulempen ved det er at det er nødvendigt at forny din nøgle hver 3 måned.

Websiden skal ikke være åben under kørslen, det er serveren som løbende opsamler data.

Håber de korte svar er nok, ellers kan Mikkel sikkert uddybe :-)

Michael84
Michael84 Jun 19 '16

Logger den hvor meget der bliver ladet på forskellige destinationer, så man efter en periode ville ku se hvor mange kwh der ialt er ladet hjemme, hos familie eller på SuC?

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 19 '16

Ja det er korrekt.

Lauer
Lauer Jun 19 '16

@Michael 84: Ja, den logger på hvilken lokation der lades, herefter kan man sætte kategorier på, jeg har kategorierne Hjemme, Arbejde, Supercharger, Clever og andet. Det gør at jeg præcist kan se hvor meget jeg har ladet på f.eks. Supercharger. Lige nu kender den ikke selv hvor Supercharger stationerne ligger, men det kommer den til efterhånden. Kategorierne kan også have forskellige KWH priser hvis man ønsker det, det kan man selv opsætte.

Sidst kan ladningerne eksporteres til Excel eller lignende og her har jeg så resultatet. Det er på samme måde man kan eksportere sine ture til Excel.

Michael84
Michael84 Jun 19 '16

Kan det samlede billede af historisk ladning ses direkte i bilen eller skal man eksportere og selv trække resultaterne ud i excel?

MikkelLauridsen
MikkelLauridsen Jun 19 '16

@Michael84 Det er mulig at se hvor meget der er ladet i alt, eller kun for enkelte år, måneder, uger eller dage.

Her er et eksempel fra vores egen bil der viser hvor meget der totalt er ladet på, i den periode Linkmytesla har været aktiveret:

Det er dog ikke muligt lige nu kun at få vist en bestemt kategori af ture direkte i Linkmytesla, men det var da en idé til fremtiden :-)

KimT
KimT Jun 19 '16

I burde da kunne se om det er SuC eller ej. Det mener jeg man kan se i de data som VisibleTesla kan downloade til et excel. Så I burde vel også kunne splitte talene op ?

MikkelLauridsen
MikkelLauridsen Jun 19 '16

@KimT Hvis jeg ikke tager fejl, så anvender VisibleTesla REST API'en, hvorimod Linkmytesla anvender streaming API'en. Begge metoder har sine fordele. Ved brug af REST API'en er der mere data tilgængelig (herunder ladetype), hvorimod at ved streaming API'en kommer der data med langt mindre interval.
Linkmytesla ville kunne se om der lades på SuperCharger på flere forskellige måder; der kunne kigges på ladehastigheden, koordinaterne, eller en kombination af de to API'er. Det er helt klart en mulighed, det er bare ikke bygget ind i Linkmytesla endnu.

Gronhund
Gronhund May 30

Er der nogle der stadig bruger LinkMyTesla?

Jeg har betalt indtil nu, men den har ikke virket på Android siden 20/1.

Jeg har prøvet at skrive mail og SMS til Mikkel, men intet svar.