Loading...
dk

HASTER - kører på ferie i dag. 7pers sæder | Tesla Forum

Kramer
Kramer Jun 25 '16

Hej

Ser at pladsen ikke helt slår til idag da jeg pakker bilen. Ville gerne pille 6+7sæder helt ud for at få pladsen til baggage. Nogen der har erfaring med dette?

Ligner blot 2stk umbracco, str 7 ca (Har ikke lige en str 7, men 8 og 6) - eller er det noget specielt? Andet end de to skruer der skal ud?

Bianco
Bianco Jun 25 '16

Jeg vil fraråde at tage sæderne helt ud.  Keifer tog sine ud for at lydisolerer (hans første Tesla), og de to møtrikker som boltene skal fange, de endte med at rutche rundt inde i karosseriet. Han måtte få Tesla værksted til at finde og montere dem...

Skal dog nævne at jeg vidste det ikke (lavede mine parallelt), og det gik ikke galt for mig - jeg skyndte mig så at skrue boltene i umiddelbart efter jeg havde taget sædet ud. Og var meget forsigtig da jeg monterede sædet igen, uden at have flyttet bilen.

Your milage may vary...

Kiefer
Kiefer Jun 25 '16

Hov, nej nej. Tesla forslag til at finde de to metalbeslag var at bruge en magnet. Den troede jeg ikke på. så jeg gik ud og anskaffede mig et lille inspektionskamera med en magnet på hovedet. Herefter kunne jeg finde dem gemt nede i karosseriet i højre side. Men det tog da det meste af en time at finde dem.

Skruerne er forøvrigt en torx 30. Hvis du bor i nærheden af Århus har en den liggende. Der er intet problem i at tage sæderne ud, bare du husker enten at skrue boltene i igen med det samme, eller endnu bedre lige tage de to små bagslag ud også. Der er monteret små huller så man kan fiske dem ud. Men jeg vil nu anbefale bare at skrue bolten i og lade den sidde. 

Årsagen til at jeg glemte dem, var at jeg lydisolerede i en garage i Farum og det blev lidt sent, jeg blev ikke helt færdig og ville gøre det færdigt derhjemme dagen efter. Så jeg smed bare sæderne ind bag i bilen og glemte alt om beslagene der så raslede ned i bilen under turen hjem. Tesla mente jeg var heldig med at de ikke var sendt længere væk, der er åbenbart hul til at de kan forsvinde helt ud i forenden også, kunne have været kønt at køre rundt med den raslelyd altid...

/Martin

FE99
FE99 Jun 30 '16

Det er nu en TX45, jeg brugte i min 85D fra AUG 2015.... Måske de har ændret dette??

 

30 kroner i Bauhaus... - http://www.bauhaus.dk/torxtop-tx-45-60-mm-1-2-matador.html

 

 

Kiefer
Kiefer Jun 30 '16

Nej du har ret, det var mig der skrev/huskede forkert. Det er en TX45. Jeg købte en magen til den du linker til, også i BauHaus.

/Martin