Loading...
dk

KØBES: Ladekabel - Tesla UMC (Universal Mobile Connector) | Tesla Forum

NickNiebling
NickNiebling Jun 25 '16

KØBES: Ladekabel - 3-FASET RØD CEE til Tesla Model S

Kan dette evt. bruges som "base"?
http://da.teslafied.eu/...copy-copy-copy-copy/

Åben for andre løsninger :-)

UPDATE:

KØBES: Ladekabel - Tesla UMC (Universal Mobile Connector)

Forummets indlæg er redigeret af NickNiebling Jun 28 '16
DavidS90D
DavidS90D Jun 25 '16

@NickNiebling - jeg tror du skal præciserer hvad du skal bruge kablet til ?

Er det et 5 pin CEE16A forlængerkabel, en UMC eller noget helt andet du ønsker?

DeaconWP
DeaconWP Jun 26 '16

Nej du. Det kabel du har set på teslafied, dur ikke til at lade en Tesla med, hvis du vil bruge det til et tre faset rødt CEE stik.

Du skal altid have noget der ligner en ladeboks, når du lader. Der er en ladeboks på det originale kabel, som forbinder Teslaen med et rødt 16 A CEE stik.

Det kabel du linker til, er til at montere i en fast installeret lade boks, som du så kan stikke direkte ind i din Tesla.

Hvis du køber det kabel, kan du, hvis du OGSÅ har en ladeboks på 32 A,  OG en dobbeltlader i din Tesla, OG sikringer der kan levere 32 Ampere, så kan du lade med 22 kW.

Ellers vil du kun kunne lade med 11 kW. Umiddelbart kan jeg ikke tro, at det er sådan et kabel du kan bruge.

Du er altid velkommen til at ringe til mig, hvis du ikke helt kan få nok info i min tråd under opladning her på forum, der handler op Fakta om ladning.

30 seks 89 98 syv Og du må ringe 24/7

NickNiebling
NickNiebling Jun 27 '16

Tak for jeres svar. Som i nok begge har regnet ud er jeg ikke elektriker :D

Jeg har 229V 3x 16A CEE ude ved bilen i dag som udelukkende bliver anvendt til opladning af Tesla. Jeg lader i dag med ca 52 km/t (tror det er 11 kWh). Hastigheden er fin som den er :-)

Er dog blevet træt af at tage mit originale (mobile) Tesla ladekabel ind og ud af bagagerummet, så troede man nemt kunne montere et fast kabel - det lyder ikke sådan :-(

Hvad er den billigste måde at opnå en løsning i stil med Tesla Wall Connector?

Forummets indlæg er redigeret af NickNiebling Jun 27 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Jun 27 '16

Jeg vil forslå du køber en ekstra UMC og har den liggende fast i garagen. Alternativet er en ladeboks men med installation og boks er det er dyere løsning.

NickNiebling
NickNiebling Jun 28 '16

Tak for dit råd - i så fald er der kun en ting at gøre.. Jeg søger nu Tesla UMC brugt/ny :-)

KØBES... NYT / BRUGT TESLA UMC (Universal Mobile Connector)

Niels
Niels Jul 27 '16
blot til info, hvis du ikke har fundet en brugt:
en ny mobil UMC hos tesla koster ca. 4500 kr.
har selv 2 af helt samme prsag som dig - man slipper for besværet med at lægge i bagagerummet, om man har altid en med når man er i sommerhus
PexJensen
PexJensen Jul 27 '16

PT. er der 2 på DBA en Dk og en Norsk.

http:///...le/?soeg=tesla+lader

NickNiebling
NickNiebling Jul 27 '16

Tak for svar fra jer begge :-) Tror jeg skal holde øje med DBA, der har bare ikke tidligere været kabler til salg.

Synes 4.500 kr er dyrt for et kabel - derfor søger jeg brugt :-)