Loading...
dk

Bum...Totalskade...eller.. | Tesla Forum

2LEGS
2LEGS Jun 27 '16

Har for en 3 uger siden kørt 2 Krondyr ned med 130 km/t en sen aften på motorvejen nær Støvring syd. Jeg overlevede og min bedste ven ligeså. Alt virkede i bilen. Nå, men skadens omfang er gjort op til ca. 370000kr. og da bilen er fra oktober 2015 og en S70D til 690000kr. Troede jeg den var Totalskadet. Men nixen bixen, Karen blixen.

Nyværdien beregnes på skadestidspunktet og da de sammenligner den med en S75 (ca 948000kr) så er den ikke blev Totalskadet. Og dette skulle være lige efter deres bog...Så check din forsikring for her vuderer man din bil op og ikke ned...Bare en lille historie fra det virkelige liv. Crashpoint Århus regner med 2-3 måneders opbygning. Og jeg savner min bil...Så denne historie er meget konkret i debatten om hvis og hvis...

Kh Torben

Forummets indlæg er redigeret af 2LEGS Jun 27 '16
MicTheCat
MicTheCat Jun 27 '16
Godt der ikke skete jeg noget. Må have været en grim oplevelse. Når det er sagt skal du nok være glad for at dit forsikringsselskab gør det op på denne måde. Hvis de havde taget udgangspunkt i bilens oprindelige pris så kunne du måske have svært ved at købe en tilsvarende til den pris. Crashpoint Aarhus er i øvrigt meget professionelle og får fikset din bil til UG. Forstår godt dit savn. Ikke fedt at køre Fiesta når man er forvendt med Tesla ;-)
jensk2
jensk2 Jun 27 '16

Hej Torben

Forstår STÆRKT din ærgrelse, men totalskade ved 50% er er vist ikke mere gældende. FDM oplyser i dette lidt gamle indlæg:

https:///...j1BrsWk_ltz57S0NRDNQ

at grænsen er hævet fra 65% i 2013 til 75% i 2014 og 2015. Så der skal rigtig meget til nu:-(

mvh

Jens

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jun 27 '16

Jf. dette link er grænsen for totalskade reduceret til mellem 55 og 65% pr. 1. januar 2016. De forhøjede procentsatser var åbenbart kun midlertidige forhøjede.

http://www.samlino.dk/...dit-erstatningskrav/

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Jun 27 '16
2LEGS
2LEGS Jun 27 '16
Lige svar fra mit forsikrings selskab. Himmerland forsikring. Og lidt stemnings billeder fra crashpoint.
jensk2
jensk2 Jun 27 '16

Hov, jeg har side-tracket emnet!! Generelle forsikringer, f.eks. min egen Tryg, har nedenstående vedrørende 'Nyværdierstatning':

- hvis reparationsomkostninger overstiger 50% af bilens nyvørdi PÅ SKADESTIDSPUNKTET

:-(:-(

DeaconWP
DeaconWP Jun 27 '16

Og så er der jo den regel der siger, at hvis en bil er skadet for mere end 50%, indenfor det første års ejerskab, af den først registrerede ejer, så kan man forlange en ny bil.

Den regel vil jo gøre, at du kan forlange en ny bil.

Jeg vil mene, at dit forsikrings selskab forsøger at undslå sig erstatning med en ny bil.

Du kan se, hvad en preowned med 50 km på klokken koster på Teslas hjemmeside. 719.600.

Det er jo bare en tidligere indregistreret for at spare afgiften, kan du måske få Tesla til at holde med dig i.

Så er den skadet for mere end 50 % af den nyværdi.

Og så kan du vel forlange en ny bil, med den størrelse skade.

Hvis du da er den første ejer af den bil du har været på bukkejagt med.

EDI. Jeg kiggede lige dine billeder. Det er jo en bil af samme årgang, de skal sammenligne med. Og en årgang 2015, købt med 50 km på klokken, godt nok preowned af Sixt, den må da kunne betaegnes som my. Men den kan du jo så ikke være første registrerede ejer af.

Hvad siger en motor jurist til det?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 27 '16
2LEGS
2LEGS Jun 27 '16
Har meldt mig ind i FDM af samme grund talt med advokat og jurister. Sendt sagen til FDM og de har gennemset sagen. Der er ikke noget at gøre. Så alle gode råd er dejlige, men nytter ikke i min sag. Så håber ikke i kommer i samme situation, for det er kun op af bakke. Men at det er de første cowboyer der tager pilene, er Dette jo endnu engang bare tegn på. Afgifter og JanteDanmark. Bliver sq lidt træt af denne fantastiske bil er skydeskive på alle måder nu også på denne måde.
PS. Jeg er første ejer og den er fra okt. 2015.
Forummets indlæg er redigeret af 2LEGS Jun 27 '16
P85DK
P85DK Jun 27 '16

Kedeligt, men der nok ikke meget at gøre. Med mindre at du kan finde noget dokumentation på at Crachpoint har fremsendt flere tilbud, hvor de første måske er blevet afvist/blevet revurderet da de var for høje? Det er pudsigt at den havner lige under grænsen og man kunne sidde tilbage med den tanke at den endelige regning havner over grænsen, hvor det så er for sent at gøre noget.

Du kan kun sætte dig tilbage og glæde dig over at I ikke kom noget til, hvilket jo er det vigtigste i sidste ende. Og selvom det er meget pladearbejde, så ser det umiddelbart kun ud til at være pladearbejde og derfor bør det ikke have mere indflydelse på brugtvognsværdien end en parkeringsskade

mbk
mbk Jun 28 '16

Nu har jeg heldigvis ikke fået en stor skade på en bil, men jeg synes at have hørt fra familie, at man kan bede om at forsikringsselskabet tilbyder en købspris for bilen, selv ved små skader som eg. 15% af nypris. Det kunne måske være at denne var høj nok til at du kunne hoppe over i en af de nye Tesla S70D'ere har til at stå, eller måske tage en fra bilbasen, har set en S85D til 700k.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 28 '16