Loading...
dk

Forsikring af 2015 P90DL | Tesla Forum

MarkC
MarkC Jun 28 '16

Hej

Jeg har netop købt en Tesla P90DL, årgang 2015, og min tidligere Tesla var forsikret igennem Købstædernes Forsikring. Jeg mente, det ville være en formsag at skifte forsikringspolice fra den ene til den anden bil. Det mente min forsikringsmand også, indtil denne mail poppede op i min indbakke:

"På grund af et meget dyrt skadesforløb på Tesla´er, skal forsikringen beregnes ud fra nyværdi prisen når afgiften er steget til det maximale dvs. 1,7 mill. + tillæg på 75%. Dette vil sige at din nye bil kommer til at koste ca 25.000 kr. i årlig præmie."

Så har jeg hørt, at ALKA forsikrer Tesla Model S og X til omtrent 8500 kr i årlig præmie. 

Hos hvem er I forsikrede, og til hvor meget i årlig præmie? 
 

Venligst
Mark 

Junior
Junior Jun 28 '16

Godt nok kun en P85D men omkring 4500 hos Danske Forsikring med en selvrisiko på under 4000.

KbhP90DL
KbhP90DL Jun 28 '16

Har en P90DL og forsikring hos TopDanmark. Koster 12.000 om året med 4.000 i selvrisiko. Har brugt dem til andre dyre specialbiler gennem tiden, og aldrig haft problemer med at få dækning for skader el lign, så kan klart anbefale dem.

MarkC
MarkC Jul 2 '16
Citat fra Junior

Godt nok kun en P85D men omkring 4500 hos Danske Forsikring med en selvrisiko på under 4000.

 

@junior jeg har ringet til Danske Forsikring, der ville have 25.000kr årligt for bilen, da jeg kører over 30.000km/året. Desuden har min P90DL en nypris i dag på 1,6 millioner, hvilket også trækker opad. 

Hvilke betingelser er din bil forsikret under, og hvad er din bil forsikret til ved total skade? 

Vh Mark 

MarkC
MarkC Jul 2 '16
Citat fra KbhP90DL

Har en P90DL og forsikring hos TopDanmark. Koster 12.000 om året med 4.000 i selvrisiko. Har brugt dem til andre dyre specialbiler gennem tiden, og aldrig haft problemer med at få dækning for skader el lign, så kan klart anbefale dem.

@KBHP90DL Tak for svar, jeg har slet ikke kunnet få det tal ud af TopDanmark, ikke engang i nærheden. Vil du have ulejlighed med at sende mig nummeret til din assurandør hos TopDanmark, så jeg kan drøfte situationen med ham / hende på mandag? Også gerne din nummerplade, så vi kan sammenligne forsikrings grundlaget. Min mail er mark@colclough.dk 

På forhånd tak for din tid

Mark  

KJL
KJL Jul 3 '16
Citat fra AlphaTrader

Jeg har selv Alka, og har lige kørt igennem deres pris beregner på bil forsikring for en TMS. 

Beregneren er let er let og uden for mange personlige oplysninger, DOG sagt at jeg måtte smide mit CPR ind for at få prisen.

10% rabat hvis du er medlem af et fagforening / forbund som de deltager med. 


 

Fraråder folk mod at anvende Alka. De kører ikke transparent forretningen derinde.  

JCHansen
JCHansen Jul 4 '16

Hej Jeg bruger Thisted forsikring igennem Jysk forsikring i kan skrive til Søren Uggerhøj på denne mail. prisen er under 7500,- kr. med vejhjælp.

ug@jyskf.dk

Husk og skriv i har mail fra Jørn Hansen så ved han hvilken ordning. i snakker om. 

PerPower
PerPower Jul 14 '16

Er der nogen der har en forsikring af P90DL / P90D uden krav om GPS tracker?

Vil gerne undgå denne merudgift - både engangsudgift ved køb af tracker og efterfølgende abonnement.

CanEl
CanEl Jul 15 '16

det er et alm. krav at der skal tracker på når værdien er over 1 mil.

så det bliver nok svært at finde

MarkC
MarkC Jul 25 '16

Hej 

Jeg endte med at blive forsikret gennem Runa, og de betingede medlemskab af FDM, samt at min indboforsikring også var hos dem. No problemo. Der er ikke stillet krav til tracker, og de øvrige vilkår ses her: 

 

Police information BilTesla Model S 90d Reg.nr.AY82736 AnhængertrækNej Øvrig bruger/ejer Bonustrin8 Dækninger Ansvar*Ja Kasko*Ja Selvrisikodækning*Ja EkstraudstyrJa kr. 20.000 StilstandNej Fører- og passagerulykkeNej Selvrisiko AnsvarKr. 2.905 KaskoKr. 2.905 Særlige kaskoskaderKr. 0 Klausuler KlausulerJa KlausultekstForsikringen er tegnet under forudsætning af, at der er tegnet en Indboforsikring i FDM Forsikring. Udgår denne, vil Bilforsikringen blive ændret til kun at omfatte ansvar. Betalingsforhold Pris pr. terminKr. 11.984,69 Betales Årligt miljøbidragKr. 0 BetalingsterminHelårlig betaling Tilmeldt BS*Ja Policens statusBegæring, endnu ikke ikraft Ikraft fra0.0.0 BetaltNej Vilkår Vilkårsnr.10-9
MarkC
MarkC Jul 25 '16

ok, det blev lige noget rod! Jeg håber, I kan læse det :-)