Loading...
dk

Ulykke på Helsingørmotorvejen ved Lyngby i morges - "ny"blå Tesla Model S | Tesla Forum

heinzemann
heinzemann Jun 29 '16

Hej med jer,

Er der nogen af jer der ved hvad der skete på Helsingørmotorvejen i morges, udadgående, lige omkring sammenfletningen mellem Jægersborgvej og Helsingørmotorvejen?

Det var en af de "nye" metallicblå model S'er. Mere kunne jeg ikke se (da jeg kørte den anden vej). Den holdt med snuden ind i autoværnet i midterrabatten, det så ikke ud som om det var specielt voldsomt. Men det er første gang jeg har set en forulykket Tesla live.

Kunne være rart at vide hvad årsagen til ulykken var (chauffør, 3. part, autopilot).

Henrik

Sondergaard
Sondergaard Jun 29 '16

Hej Heinzemann

Skrev også et indlæg lidt tidligere om samme uheld. Jeg så det i bakspejlet - dog ikke "starten" eller årsagen. Det var en stor, gul lastvogn og den blå Tesla, der stødte sammen lige dér, hvor man fletter sammen mellem Lyngbyvejen og motorvejen. Ikke til at se, hvem der lavede fejl. Jeg ku høre hvinende dæk og så så jeg Teslaen dreje rundt og ende inde i autoværnet.

Selve ulykken så faktisk voldsom ud - vil skyde farten til ca. 90 i timen - men aldrig sjovt, når der er en lastvogn involveret :/

heinzemann
heinzemann Jun 29 '16

Ok, kunne ikke finde det ;)

Det så heldigvis ikke ud som om der var sket noget særligt med Tesla'en. Førerdøren stod bare åben, som om føreren blot var steget ud på normal vis.

Sondergaard
Sondergaard Jun 29 '16

Lyder godt - håber at vedkommende er ok!!

Citat fra heinzemann

Ok, kunne ikke finde det ;)

Det så heldigvis ikke ud som om der var sket noget særligt med Tesla'en. Førerdøren stod bare åben, som om føreren blot var steget ud på normal vis.

Twinauto
Twinauto Jun 29 '16
Og så undrer vi os over, at forsikringerne er dyre;-) - nu kender jeg jo ikke skyldsspørgsmålet i denne sag, men subjektivt set, så hører jeg (for) ofte om skader på Teslaer i forhold til mængden af indregistrerede.

Det eer sgu svært at få overskud i en pulje Teslaer - der skal ikke meget skade til før vi taler 50.000 + for en lille skade, for så slet ikke at tale om regnestykket på en stor skade.

Det var ikke noget jeg ville sætte mine egne penge i.

Kør forsigtigt derude
P85DK
P85DK Jun 29 '16

at du (for) ofte hører om skader på Tesla er jo ikke ensbetydende med at de statistisk har flere skader, det kan også være et udtryk for at folk taler mere om det eller at du er mere opmærksom på dem :-)

P85DK
P85DK Jun 30 '16
DavidS90D
DavidS90D Jun 30 '16

Det ser ikke godt ud med de kraftige skader. Der har været store påvirkninger som uden tvivl har påført personskade..Håber ikke der er sket svenskeren noget alvorligt.

Raymond
Raymond Jun 30 '16

"Det eer sgu svært at få overskud i en pulje Teslaer - der skal ikke meget skade til før vi taler 50.000 + for en lille skade, for så slet ikke at tale om regnestykket på en stor skade."

4.000 Teslaer i DK af en gns. forsikringspris på kr. 8.000,- = 32 mio, der er nok plads til et par skader.

DavidS90D
DavidS90D Jun 30 '16

Jeg kan bare ikke få datoerne til at passe sammen ??

http://www.alarm112danmark.dk/photogallery.php?album_id=3136

Sondergaard
Sondergaard Jun 30 '16
Citat fra DavidS90D

Jeg kan bare ikke få datoerne til at passe sammen ??

http://www.alarm112danmark.dk/photogallery.php?album_id=3136

Det passer da - ulykken var i går morges - 29. juni

kunne nu stadig godt tænke mig at høre fra (den forhåbentligt uskadte) fører af bilen! ;) Også inden vi taler om forsikringsselskabernes hårde liv  

Sondergaard
Sondergaard Jul 1 '16

Godt at høre - tak ;)

Citat fra RD_85D_15 Har hørt på anden hånd at Teslaen blev påkørt af lastbil ved overhaling - og lykkeligvis er fører af Teslaen sluppet fuldstændig for skader
heinzemann
heinzemann Jul 2 '16

kunne nu stadig godt tænke mig at høre fra (den forhåbentligt uskadte) fører af bilen! ;) Også inden vi taler om forsikringsselskabernes hårde liv  

Jep, altid rart at kende årsagen (specielt hvis det har noget med teknikken at gøre, eksempelvis autopiloten).

Franz
Franz Jul 3 '16

Der er nogle billeder af bilen i facebook gruppen: Tesla owners club Denmark.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210126119329807&set=gm.1048428005247719&type=3&theater