Loading...
dk

TM-Spy | Tesla Forum

PEB
PEB Jul 14 '16

Jeg har lavet en adapter, så jeg kan koble en OBD tester på Tesla diagnosestikket.

Diagnosestikket ligger inde under hylden, som sidder under skærmen. Den kan trækkes ned, så der bliver adgang til diagnosestikket.

Med den, en Bluetooth OBD adapter og App'en TM-Spy er det muligt at se forskellige data fra bilen, 

F.eks.:

- batteristatus, antal kWh til rådighed ved 100% 

- hvor godt balanceret batteriet er. Forskel i spænding på de 96 enheder

- antal kWh ladet og brugt totalt (i batteriets levetid)

- batteritemperatur, temperatur ind og ud af de 16 blokke. 

- Se DC til DC spænding (til ladning af 12 volts batteri)

- Flere andre ting....

Kan bruges både med Android og iOS

Læg mærke til, at der kun er 4 mV forskel på mine 96 celleblokke. Det er ikke ret meget, så det bliver styret godt. Jeg lader sjældent til 100 %.

Se evt. mere her:Klik

CanEl
CanEl Jul 14 '16

hvor har du fået stumperne fra?

PEB
PEB Jul 14 '16

Nogle af delene havde jeg, bl.a. OBD hun stikket og ledningerne. Det er fra en Audi. 

Bluetooth OBD Tool kan f.eks. købes her: Klik

Tesla diagnose stik og ben dertil kan købes ved Mouser Electronics. http://www.mouser.dk/

Vær opmærksom på at der findes et 12 benet stik (gammel type) og et 20 benet.

12 benet stik Part No:173851-2

Løse ben til stikket. Part No:173630-6

CanEl
CanEl Jul 14 '16

kan App'enTM-Spy kun køre med bluetooth, eller kan den også køre med ODB tilUSB?

NKD
NKD Apr 15 '17

Nogen der kan fortælle hvordan man får fat i TM-Spy til iOS? :)
Har en iPhone 7, og jeg har købt LELink OBD-II Bluetooth tester. 

mbk
mbk Apr 15 '17
Citat fra NKD

Nogen der kan fortælle hvordan man får fat i TM-Spy til iOS? :)
Har en iPhone 7, og jeg har købt LELink OBD-II Bluetooth tester. 

Jeg ved ikke noget specifikt med TM-Spy, men har tre forskellige OBD dongler oh har hjulpet kammerater med at udlæse deres fejlkoder etc. 

Anyways, min opfattelse er at iOS ikke vil arbejde sammen med Bluetooth donglerne, men du kan få nogle der lavet et WiFi AP istedet som burde virke med iOS, om TM-Spy er understøttet af iOS ved jeg ikke.    Edit: ser ud til at denne er udviklet til iOS, så nok ikke det der er problemet. 
Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 15 '17
tintin
tintin Apr 17 '17

Er der nogen som har erfaring med Teslab? Jeg prøver den i øjeblikket men kan ikke få den til at vise km. istedet for mi.