Loading...
dk

Problemer med superladning. | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 15 '16

Er i dag blevet ringet op af tesla som i deres systemer kunne se at min bil ikke kan superlade. Var den anden dag på Slagelse SuC hvor den godt nok ikke ville lade før 3. Forsøg på 3 forskellige ladestandere. De kunne umiddelbart ikke sige hvad problemet var, men de ville gerne have den ind på sc asap. Er der andre herinde som har oplevet lignende? Er da glad for at jeg pt ikke er på vej hjem fra Italien som ellers planlagt

Hookmaker
Hookmaker Jul 15 '16
Yes både Ken og jeg har fået samme meddelelse og fået skiftet charge harness, mellem ladeport og batteri. Det tager max et par timer, når de vel at mærke har fået det hjem...;-)
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 15 '16

Hmmmm.... Tak for prompte svar. Håber i så fald at loaneren bliver en S/X90DL hvis det viser sig  at være en længerevarende affære ;-) Har en tid hos SC medio August hvor jeg tænker at de skal fixe det.

Hookmaker
Hookmaker Jul 15 '16
Du får en kedelig grå 320d med en bumpet bagskærm....;-)
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 15 '16

LOL 

ErikBH
ErikBH Jul 15 '16

jeg har fået skiftet samme som Hookmaker beskriver i maj, det tog nogle dage før de kunne kigge på det, men da de først gik i gang tog det ikke mange timer.

Min begyndte at slå sikringerne og lugte brændt fra stikket.. så blev den hentet og jeg fik en Mercedes til låns.

/E

Bentzilmer
Bentzilmer Jul 15 '16
Min er på værksted i øjeblikket, med præcis dette problem. De tog den ind dagen efter den meldte at jeg skulle kontakte service center.

Her er tekst frs min invouce:
SERVICE KIT - SERVICE REPLACEMENT OF PIN CARRIER IN EU CHARGEPORT HARNESSES (1083168-00-A)

Jeg har en helt ny 70D lånebil :-)

God og hurtig service fra Århus.
Malte
Malte Jul 17 '16

Har netop haft min inde til service på Kirstinehøj for at få ordnet et par småting. De har så også tjekket ovenstående som del af en generel ting de skal tjekke på alle biler de har forbi SC. De fandt dog ikke nogen fejl på min bil. :-)

Her tekst fra Service Invoice: 

Concern: Inspect Charge Port High Voltage Harness Cable Bolts 

Corrections: SB-16-44-002 Inspection Only 

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 17 '16

Min skriver nu konsekvent i det lille display at der er en systemfejl, og at jeg skal kontakte Tesla. Har netop mailet dem, og håber at de kan presse den ind på torsdag når jeg alligevel er i Aarhus,

KS
KS Jul 17 '16
Min fik skiftet:

GEN2 HIGH VOLTAGE JUNCTION BOX TO CHARGE PORT, HIGH VOLTAGE HARNESS ASSEMBLY - 3 PHASE (1022620-10-H)
RobertJ
RobertJ Jul 18 '16

Efter min Sicilien tur og 5000 SuC-loadede km, har jeg også fået 'Contact Service Center' i displayet. Tech service siger Supercharger problemer. Har fået tid i Hamborg næste uge til Rettelse af fejl, 2.års service og Autobahn paket opgraderingen.

Ser ud til de har lifte / personale nok.

- R

griffel
griffel Jul 18 '16
Autobahn paket opgradering...? Hvad er det?
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 19 '16

Jeg var i går en tur i det midtjyske og benyttede lejligheden til at ringe til Tesla for at høre om de ville have bilen ind for at få fixet superladeproblemerne. Det ville de gerne, men de kunne ikke sige noget om hvor længe det ville tage så nu kører jeg rundt i en S60 indtil videre.

Kiefer
Kiefer Jul 19 '16

Gustavsfar1: Vil det sige du nu kører rundt i "det brune lyn"? ;-)

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 20 '16

Ja lige nøjagtig