Loading...
dk

Tesla Supercharger Light | Tesla Forum

cvitting
cvitting Jun 29 '14

Efter mit besøg hos "hjemmeladergruppen" i Hundige Havn for vel et par måneder siden, begyndte ideen til en alternativ hjemmeladeløsning af melde sig. Resultatet er nu halvfærdigt - indmaden mangler, men monteres tirsdag, når elektrikeren kommer forbi for at montere Seitzberg "aflagte" ladeboks, som jeg fik lov at købe :-). Det eneste jeg mangler, er en holder til ladehåndtaget, så det kan hænge fint på indersiden. Nogle der ved, hvor man får fingre i et sådant? (jeg har efter råd sendt PM til Flemming, men endnu ikke hørt retur)...

/Claus

Pedro
Pedro Jun 29 '14

Hej Claus,

det ser godt ud, glæder mig til at se det færdige resultat.

Flemming
Flemming Jun 29 '14
Hej Claus.
Hvis det er mig du har sendt en PM til så har jeg ikke fået den.
Du får en af Danmarks flotteste ladestation der hjemme
cvitting
cvitting Jun 29 '14
@Flemming. Tak, ja den bliver vist fin. Mærkeligt med beskeden til din postkasse?. Nå men Ken Seitzberg mente jeg burde spørge dig, fordi du vist har arbejdet lidt på også at skaffe en sådan holder... Stemmer det?
/Claus
Kiefer
Kiefer Jun 29 '14

Simpelthen en genial idé du har fået der!

Hvis du vil have den til at hænge som ved de andre superchargere er det jo egentlig bare en krog i låsehullet på selve stikket du skal bruge. 

Men er det måske sådan en her du har i tankerne: http://esl-shop.de/...ur-ladekupplung.html ?

/Martin

Mark
Mark Jun 30 '14

Genial Ide' mht. ladestationen. :-D

Mht. holder til ladekabel. Jeg har fundet en holder, men ved ikke om den kan bruges i dit tilfælde, om ikke andet så med lidt modifikationer.....
http://shop.teslamotors.com/...ctor-cable-organizer

Sådan en må kunne skaffes hjem ved kontakt til Tesla.

/Mark

Flemming
Flemming Jun 30 '14
Hej Claus
Jeg har indbygget min 32 AMP. Lader i et skab således at det er muligt at tage pistoler fra holderen og stikke den direkte ind i biler.
Skabet er udført uden bund således at vægten at kablet sørger for at der ikke trækkes mere
Kabel ud ind der skal bruges og således altid er stramt.
Lader og holder kommer fra elbilsupport.dk
Se vedlagte FOTO
cvitting
cvitting Jun 30 '14

@Martin, @Mark og @Flemming

Tak for jeres fine forslag :-)

Flemming, for mig ser det ud som om du har brugt præcis den "dummy", som Martin foreslår i tråden lidt ovenfor. Som jeg ser det har du monteret det på et beslag, som er vinklet.

@Flemming, sidder pistolen så pas stramt, så den vil kunne "loftmonteres" uden at pistolen falder ud? Altså om man kan sætte pistolen op i en vandret monteret "dummy" uden af den selv falder ned ...?

Marks forslag er også fint, men den får jeg næppe plads til på den plads, der er til rådighed.

/Claus

Flemming
Flemming Jun 30 '14
Claus
Pistoler låses sig med en låsetap i holderen.
Der skal trykkes på den lille tap for at få pistoler ud, så den skal du kunne nå.
Det går meget let og kan klares med den hånd som har fat i pistolen
cvitting
cvitting Jun 30 '14

@Flemming. Super - lige præcis det jeg søger. Jeg har allerede bestilt, så går der ikke længe før min hjemmelader er helt færdig. Jeg poster foto, når den er HELT færdig :-)

Mange tak for hjælpen !

/Claus

cvitting
cvitting Jul 1 '14

Så blev min "Tesla Supercharger Light" sørme tilsluttet. Mangler dog lige den fine holder, som først er bestilt i går. Men min lader er klar for test, hvis en eller anden lykkelig Tesla-ejer skulle få lyst til at kigge forbi Jelling. En tår kaffe eller en vand kan jeg også tilbyde under opladningen ... :-)

/Claus

MicTheCat
MicTheCat Jul 1 '14
Hej Claus det må jeg sige er at gå "all in". Fedt der er folk der har den form for æstetik. Tumbs UP
cvitting
cvitting Jul 11 '14

@Flemming. Mange tak for tippet - jeg bestilte straks, og har modtaget samt monteret holderen. Det var LIGE præcist det jeg søgte, så igen mange tak. Installationen er nu helt færdig, så jeg vil gerne gentage mit tilbud om en testopladning her i Jelling, hvis en eller anden lykkelig Tesla S-ejer skulle komme forbi.

/Claus

Kiefer
Kiefer Jul 12 '14

Jeg er imponeret! :-)

/Martin

DerHansi
DerHansi Jul 12 '14

Jeg skal s...me love for der bliver nørdet igennem her, hvor ser det fedt ud.Tillykke med den !!

Alene af den årsag kunne man jo fristes til at besøge Danmarks gamle hovedstad :-)

DerHansi

TwoChops
TwoChops Jul 12 '14
Det ser fantastisk godt ud.
Klaus_
Klaus_ Apr 25 '15

@cvitting & @Flemming,

Nu har jeg forgæves været i Silvan for at forsøge at finde et beslag til at montere samme dummy-holder som jer, i samme vinkel. Men de havde kun 90 graders vinkelbeslag, så ville selv skulle bukke det (ingen problem), men ingen af dem passede med hullerne i dummy'en.

Hvordan har I båret jer af med at skaffe et beslag der passer, som her?

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Apr 25 '15
muller
muller Apr 25 '15

Hvis du køber en Supercharger Light(tm) så følger beslaget med :-)

Klaus_
Klaus_ Apr 25 '15

Supercharger Light™ fylder bare en del i min smalle garage, men jeg synes den er fed :)  Men det er vel ikke engang et sæt man kan købe færdiglavet?

lysmanden
lysmanden Apr 25 '15
Er det en lade stander man kan købe som saml selv sæt eller er det noget hjemme fusk i har lavet? Det ser fedt ud
Sider: 1 2 »