Loading...
dk

"Charging interrupted" i Middelfart SC? | Tesla Forum

Dorph
Dorph Jul 20 '16

"forsøgte" at lade på SC i Middelfart på vej hjem fra Jylland i weekenden - sammen med 11 andre tesla'er - parkerede bilen på een af de nye standere og fik hele familien installeret på McD... kunne der se på app'en at ladningen blev afbrudt 5-6 gange.... den ladede typisk 2-5% og så stop ;( Så den nåede kun at lade ca fra 7% til 35% på 50 minutter

Vi besluttede at køre videre til Slagelse da vi kom retur til bilen - i Slagelse ladede den med fuld speed uden afbrydelser....?

nogen med samme oplevelser eller input om hvad det kan være??

Forummets indlæg er redigeret af Dorph Jul 20 '16
MOS
MOS Jul 20 '16

Jeg havde et tilsvarende problem på Middelfart SC for en måneds tid siden (før de nye standere kom op). Jeg ladede ved 3'eren og den afbrød også flere gange. Der var kun 2 andre Teslaer til opladning, så jeg flyttede bare bilen til en af de andre ledige standere, som fungerede fint. Et opkald til Teslas SC-hotline og jeg fik at vide, at de netop kunne se problemet, mens vi talte sammen i telefonen (deres data er vist 15 min. forsinkede). De sagde, at de ville sende en tekniker for at fikse det. Jeg ved ikke, hvad der siden er sket, men jeg har ikke haft problemer med SC i Middelfart siden.

ErikBH
ErikBH Jul 20 '16

fra den Norske Tesla FB side postet i går:

Advarsel: SC i Middelfart har en feil som kun gir strøm opp til 50 A. Skal repareres onsdag eller torsdag.

P85DK
P85DK Jul 20 '16

Har ladet på 6b i dag for fuld skrald uden problemer. Det så dog ud til at par 5 havde problemer, fik dog ikke talt med dem

pouls
pouls Jul 20 '16

Har lige forladt Middelfart SC. Ladede fra start på 300 A på 5b, Pludselig gav den kun 26 A. Flyttede til 6a, der begyndte på 240 A og så reducerede som normalt.

MrStrange
MrStrange Jul 20 '16

Jeg oplevede det samme i går på 1A i Køge.

Kiefer
Kiefer Jul 20 '16

Vi var også i Middelfart i går, det var jo fuldstændig tilfældigt hvordan de ladede. Startede med 5B med 2KW, flyttede til 5A og fik 116KW. 

Kom tilbage senere og valgte selvfølgelig 5A igen... ladede med 2KW, flyttede til 1B og fik 60KW. 

Et stort kaos af biler der forsøgte at flytte frem og tilbage...

/Martin

krabbe
krabbe Jul 21 '16
Havde også problemer på 2A - kun ca 50kw (5 biler ladede da jeg kom, )
Dorph
Dorph Jul 21 '16

ok - jeg kan da i hvert fald konkludere at der nok er større chance for at det var et problem med ladestanderne Middelfart, snarere end et problem med min bil...

håber dog at det bliver fikset

PS: det slår mig at den største udfordring (og for mig næsten den eneste) med at eje en Tesla er ladetiden på langture, og i dette tilfælde extra uforudset tid og usikkerhed ift at komme hjem til Lyngby inden at ungerne går helt berserk ;)

griffel
griffel Jul 21 '16
Det er sgu da godt man kan følge med fra Stockholm her i tråden, så man ved man skal planlægge udenom Middelfart på tilbagturen i dag :-)
Hvad med en SMS-service ved større udfordringer på SC?

/Jakob :-)
Klaus_
Klaus_ Jul 21 '16

Jeg havde problemet i aftes på Middelfart ved 23:30 tiden, startede fint ud på en af de nye standere med stort set fuld skrald, men da jeg var halvvejs færdig stoppede den med at lade. Hjalp ikke at tage stikke ud og ind igen.

Kørte over på en af de gamle ladere i stedet, og fortsatte (heldigvis) som normalt dér.