Det er lidt svært at gennemskue hvad der faktisk bliver handlet til, da de fleste biler er udbudt på en måde der giver plads til afslag. Hvis der er nogen af jer der har købt brugt for nyligt ville det være interessant at høre om priser. Vh. Peter
Jeg tror de stadig er faldende, markedet er nok mættet, der er ca. det samme antal på bilbasen det sidste år, ca. 100 stk og Tesla har selv 27 stk. Hvis du ser f.eks. 85D så har der været en til 650k som var væk igen ret hurtigt, og der har været en 2015 S85 med AP til 600k som også røg af inden for et par uger, samt en 70D til 550k med AP der blev hængende lidt længere men er væk nu. Hvis vi går ud fra at de forsvinder fordi de bliver solgt, så tror jeg det ca. det er priserne, måske minus 10-20k i en handel.
Hvis du ser på autocom.dk er der pt. 3 Tesla'er, de priser de byder på autocom er nok under den pris de kan sælges til privat, men jeg synes det viser at det pt. er et svært marked og forhandlerne ikke vil have Tesla til at stå. Flere af dem er samtidigt på bilbasen, der er en 85D i en rimelig syret folie på bilbasen til 660k og 528k på autocom, en S60 uden tech pakke men med autopilot (ret weird kombi) på bilbasen til 485k og 357k på autocom. Mener samme S60'er var på bilbasen sidste år til lige knap 500k, så man skal nok ikke have for ondt af komikeren.
Tesla justerede deres CPO priser ved udgang af Q3, det er usikkert om de gør det igen, men Tesla plejer at blive lidt salgsliderlige sidst i et kvartal.
Der ser ud til at komme små 30 stk faceliftede Teslaer til DK (fra ev-cpo.com) hvor ca. halvdelen er med APv2.0, så mon ikke der er nogen der bytter deres pre-facelift til en ny, og så får Tesla dem i CPO kataloget, APv1.0 ser også ud til at komme til salg under listepris.
https:///...1&makename=Tesla
Derudover begynder der nok at komme nogle P85 tilbage fra leasing markedet, jeg ved ikke hvor mange, jeg har haft glæden af AD16779, som er leaset og står som afmeldt, men har ikke set den til salg endnu. Selvom man kan argumentere for at priserne i DK er lave, så er de stadig mindst på niveau med andre EU lande, så mon ikke de også bliver sat til salg herhjemme, og større udbud presser priserne.