Loading...
dk

Serviceeftersyn hos Hinnerup Auto? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Jul 27 '16

Er der nogen af jer som har erfaringer med serviceeftersyn hos Hinnerup Auto?
http://www.hinnerupauto.dk/...serviceeftersyn.aspx

Jeg skulle have været til første service (havde bestilt 40.000 km service) for nogle uger siden, men det aflyste Tesla og jeg ved endnu intet om hvornår jeg så får en tid - så jeg overvejer kraftigt at spare en røvfuld penge og få det gjort hos Hinnerup i stedet, og så samtidig få bremserens med oven i som jeg tænker er ret vigtigt, når nu vi kører så meget med "re-gen" som er tilfældet.

Kiefer
Kiefer Jul 27 '16

Vi fik det lavet derude og er godt tilfredse. Vi har også et par småreparationer vi skal have lavet, og der har han fået bestilt delene hjem fra Tesla så nu venter vi blot på han også kommer hjem fra ferie...

/Martin 

Klaus_
Klaus_ Jul 28 '16

Det lyder godt, tak for info Kiefer!

griffel
griffel Jul 28 '16

Jeg venter også på at hans ferie er slut... ;-)

Jeg har forresten kørt over 41.000 km (!) siden jeg fik bilen for 9 måneder siden, men jeg synes det er lidt overkill at skifte bremsevæske allerede. For det første er den jo ikke særlig gammel, og for det andet bruger jeg jo ikke bremserne særlig meget. Tror i ikke det nok med det lille service? Mest for at få renset bremserne, som Klaus_ skriver.

/Jakob :-)

TorbenS
TorbenS Jul 28 '16

@Griffel, bremsevæsken udskiftes normalt efter 2 år da den optager fugt og derved sænkes kogepunktet. Så kan du risikere at bremsepedalen går i bund hvis bremserne bruges hård fx ned ad en bjergvej. Bremsevæsken skal skiftes uanset hvor meget du bruger bremserne men det er godt at bruge dem af og til så skiverne ikke ruster og bremsecaliperne ikke sætter sig fast.

griffel
griffel Jul 28 '16

Lige netop, TorbenS. Min væske er kun 9 måneder gammel, så derfor synes jeg det er lidt overkill allerede at skifte den nu ;-)

Forummets indlæg er redigeret af griffel Jul 28 '16
NT_nofuel
NT_nofuel Jul 28 '16

Er der mange der springer den første service over ved 20.000km, hvis der alligevel ikke er gået 1år?

Har selv kørt 20.000km nu på 9mdr og overvejer om jeg skal køre den til service eller ej. Ikke så meget for at få skiftet FOB key batterier eller fyldt sprinklervæske, men mere for at få tjekket og renset bremserne. med lidt hovedregning vil jeg nok have kørt 40.000km når bilen er 1,5-2år gammel. 

Har kun hørt godt om Hinnerups auto og kan slet ikke se hvorfor man skulle betale det dobbelte for at få serviceret hos Tesla?!

KimT
KimT Jul 28 '16

Vi bliver tudet ørene om at EV er billige i drift - de har stort set ingen bevægelige dele m.m. Så at sende bilen til service for hver 20.000km giver for mig ingen mening. Jeg har kørt 40.000 på 10mdr nu, og den kommer måske til Hinnerup når den er 1 år. Mine bremser har det fint. Så det er ikke noget der haster hos mig.

KimT
KimT Jul 28 '16

Da jeg kikkede på serviceaftalen da jeg bestilte bilen mener jeg at det både stod at bremser var inkl. (både dele samt opmåling/justering af dæk (hedder det det ?)) samt at fremtidige HW opdateringer til AP også var inkl.

Johannelund
Johannelund Jul 28 '16
Det mener jeg også da jeg gjorde det i sep 2015, men jeg har ikke nogen dokumentation på det, da de ikke vedhæftede betingelserne til fakturaen, er der nogen der har betingelserne, fra tidligt efterår 2015
Klaus_
Klaus_ Jul 29 '16

@Nostromo, det er ved 80.000 km (eller 4 år) at batterivæsken skal tjekkes. Priserne er fuldstændig de samme som før, de har sænket priserne lidt på de mindre services men til gengæld hævet dem på de andre, så hvis man overholder alle 4 services er differencen med det nye, i forhold til det gamle, på 0 kr. Måske lige bortset fra at nogen mener at bremser var inklusiv i tidligere services, men ikke er det længere.

Johannelund
Johannelund Jul 30 '16
Tesla serviceaftale, har konsulateret Google, og fundet tesla serviceplan fra tidlig efterår 2015, og her er bremser incl. Se http://docplayer.dk/1146606-Aftale-om-tesla-serviceplan.html
Kiefer
Kiefer Jul 30 '16

Mit 60.000km eftersyn på den gamle bil. Her var bremser også inkluderet i prisen på de 6.000 jeg måtte smide for eftersynet. De prøvede at fakturere mig 5500 for bremserne, men vbi blev ret hurtige enige om at det vist var en fejl.

Eftersynet blev lavet i den periode hvor de valgte at tage bremserne ud. så der var lidt forvirring om det. Dog stod bremserne stadig på hjemmesiden som en del af eftersynet den gang. Det gør de vist ikke længere.

/Martin