Loading...
dk

Test mit nye ladestik mellem Viborg og Herning..please.. | Tesla Forum

Luxenburger
Luxenburger Aug 4 '16

Har før skrevet herinde om problemer med hjemmeladning på min adresse i Frederiks ved Karup. Tesla nægter at lade mig låne en anden lader for at udelukke denne fejl. Elektrikeren har lavet et nyt 400 V udtag i min carport, og det virker stadig ikke. Tesla mener, at der nok sker et spændingsfald til under 215 V pr fase, men inden jeg begynder at investere i avanceret måleudstyr, vil jeg for den næste uge frem gerne anmode om følgende: hvis du er i nærheden af min adresse Parkalle 25, Frederiks, 7470 Karup, vil du så ikke prøve at sætte stikket i og give mig en tilbagemelding om hvorvidt du kan lade eller ej? Vil gerne have problemet løst, så tank blot op - og er jeg hjemme, så gir jeg selvfølgelig en kop kaffe. Stikket er bedst tilgængeligt hvis man bakker ind til det lille orange hus, og sidder lige ved hoveddøren i carporten. På forhånd tak!

Chr_A
Chr_A Aug 4 '16
Hej Luxenburger. 
Vil blot informere dig om, at jeg også havde store problemer med min 400V installation. Først troede elektrikeren at jeg havde en dårlig jordforbindelse. Så jeg fik "hamret" et 2m. langt spyd i, hvilket ikke hjalp. 
Efter mange forsøg fandt vi ud af at min spænding faldt fra 228 volt til omkring 221 volt, hvilket var årsagen til min "cabel fault" besked i instrumentpanelet. 
I mit tilfælde var den eneste løsning, at sætte en lille ny tavle op lige efter min el-måler. Har ikke haft problemer siden. 
Håber du får løst dit problem. 
Mvh. Christian
Kemikeren
Kemikeren Aug 4 '16

Har du fået det løst?

Skal jeg komme forbi søndag tidlig aften (med min TMS og ladekabel)?
Skriv en PM, hvis det er relevant :-)

Forummets indlæg er redigeret af Kemikeren Aug 4 '16
Luxenburger
Luxenburger Aug 5 '16

@Chr_A tak for info! Vi har også tjekket jord og lavet diverse krumspring, men det er tilsyneladende ikke fejlen. Min siger "check charger power" - det mærkelige er at jeg har 2 lokaliteter hvor dette sker, og nogle gange virker det alligevel.. hvad er det for en ny tavle du har fået skiftet? Mange hilsner Jan

P85DK
P85DK Aug 5 '16

Har du prøvet at slå HFI'en fra og til igen? Har du prøvet, mens den er koblet til og bilen siger 'check charger power' at koble kablet fra der hvor du sætter de forskellige adaptere på ?

Har virket for mig før

Chr_A
Chr_A Aug 6 '16
@Luxenburger. Elektrikerne sagde til mig, at jeg havde for stort spændingsfald fra min el-måler og ud til min el-tavle (der er ca 50m)
Derfor satte de en ganske almindelig (mini el-tavle) med kraftstik op lige ved min el-måler, for at undgå spændingsfaldet. Og vupti, så var 3 ugers frustration ovre. 
Mvh. Christian
DeaconWP
DeaconWP Aug 7 '16

Jeg kan kigge ud i dag. Søndag. Hvornår er du hjemme? Jeg kan tage et måle apparat med. Udover min bil og  min mobile lader.

skriv eller ring til mig på 30 seks89 98 syv

DeaconWP
DeaconWP Aug 7 '16

hej Jan.

nu sidder jeg og lader med 11 kW På dit CEE stik. Det fungerer fint med min lader og min bil.

Det er dejligt at se, at nogen bruger en bedre kvalitet udtag, end dem man køber i HN.

Jeg har åbnet ind til ledningerne og målt spændingen. der er ca. 223 volt, nÅR jeg ikke lader, ca. 218 til 219 volt, når jeg trækker 11 kW. når jeg trækker 5 ampere i hver ledning, måler jeg ca 220 volt på hver fase. 

DeaconWP
DeaconWP Aug 7 '16

i min bils display står der dog 230 volt, når jeg trækker 5 ampere, og 227 volt, når jeg trækker de 16 ampere.

så mit billige HN måle instrument viser nok lige lidt for lidt.

Jeg synes det ser fornuftigt ud her hos dig. Men lad os holde ved aftalen om, at jeg kommer en dag du er hjemme.

ses.

ErikBH
ErikBH Aug 7 '16
Citat fra DeaconWP

Jeg synes det ser fornuftigt ud her hos dig. Men lad os holde ved aftalen om, at jeg kommer en dag du er hjemme.

god stil Deacon. 

PChr
PChr Aug 7 '16

DeaconWP, hvor længe ladede du med 11 kW ?

Min er begyndt at skrue ned til omkring 10 A efter noget tid. Det viser den i displayet men ingen anden besked på skærm eller telefon. Den har ikke altid gjort det. 

Nogen der ved hvorfor ?  For stort spændingsfald ?

DeaconWP
DeaconWP Aug 7 '16

Tak Erik. Jeg kunne ikke få problemet ud af mit hoved, og jeg havde tænkt mig at hjælpe ham, inden jeg tog på min 14 dages ferie i Frankrig. Nu kom jeg hjem i går, og jeg havde egentlig skrevet et indlæg til ham her i torsdags, men som det nu går en gang i mellem, så fik jeg vist ikke trykket på "INDSEND", inden jeg skiftede side.

Og selvom han skulle noget andet i dag, så kunne jeg da lige smutte forbi og lave de indledende undersøgelser. Han bor jo ikke så langt væk, og nu syntes jeg lige, at jeg har svigtet ham lidt de sidste par uger.

Så nu har vi i formiddags aftalt, at vi kan prøve med begge vores biler med begge vores mobile ladere, når han engang er hjemme i uge 33, hvor jeg har fri-uge igen. Jeg skal nemlig til Esbjerg i morgen tidlig, og skal arbejde der indtil lørdag kl 19:20. Puha, for en lang arbejdsuge, men så er der jo også dømt fri hele ugen efter.

God søndag aften til dig Erik, og jeg har ikke glemt dig endnu, jeg skal nok få mig meldt til rekord forsøget i Silkeby "snart"

Deacon

DeaconWP
DeaconWP Aug 7 '16

PChr: Jeg ladede i henved en halv time, for jeg kom op på 5 kWh, som Jan har sponseret til mig i dag.

Hvis du lader med en 11 kW effekt gennem din normale bil lader, skal du kunne holde 11 kW  langt op i SoC, (State of Charge). Jeg har ingen personlig erfaring med det, men du skal kunne holde det til mindst 80 %, vil jeg mene.

Hvis din bil skruer ned for ladestyrken relativt kort tid efter, at du har sat den til, er det fordi den opdager, at  den måske belaster din lade udtag for meget, og så vil den gøre hvad den kan for ikke at "brænde huset ned".

Du må skrive noget mere om, hvilke forhold du har? ledningslængden? Tværsnittet? Langt ude på landet? Eller hvad du nu kan tænkes at have af forhold, som gør at bilen evt får for lav spænding under høj ladestyrke.

Du må da også altid ringe på nummeret i indlæg #7

ErikBH
ErikBH Aug 7 '16
Citat fra PChr

Min er begyndt at skrue ned til omkring 10 A efter noget tid. Det viser den i 

det lyder til at den mister en fase. Hjælper det at stoppe ladning og starte igen?

Jeg har hørt om det hvor der har været problemer med junctionbox'en (der hvor ladestikkets kabler er samlet med ladere og batteri). Jeg har selv fået skiftet stik og kabel ned til junctionbox.

Jeg ville ringe til Tesla når det sker, de kan se på bilen og analysere ud fra det.

/Erik

ErikBH
ErikBH Aug 7 '16
Citat fra DeaconWP

God søndag aften til dig Erik, og jeg har ikke glemt dig endnu, jeg skal nok få mig meldt til rekord forsøget i Silkeby "snart"

det lyder godt Deacon. Vi har en plads til din X også. Jeg har netop idag fået en aftale med en der kommer og holder oplæg om ladestandere (DC) og infrastruktur. Han ved meget om både ABB og Tesla laderne.

Det skal nok blive hyggeligt 

vh, Erik

Kiefer
Kiefer Aug 7 '16

Der er forskel på om den skruer ned til 10A eller om den mister en fase. Hvis bilens synes forbindelsen er for dårlig kan den godt finde på at skrue ned. Det oplever jeg ved mine svigerforældre på et af deres udtag, hvor begge biler konsekvent synes 12A må være rigeligt. 

Men ja, det lyder plausibelt at der skulle mangle en fase. Hvis det er tilfældet, burde det lille 3 tal forsvinde i display på opladningen. Det er den bedste indikation på at en fase mangler.  Men jeg har oplevet oplevet en fase der bare forsvinder for at komme igen. Enten er den der eller også er den der ikke. 

Når bilen skriver 10A, så er det bare på med et multimeter. Så kan du med det samme se om der er noget galt. Et sådant koster vel en 150 i Harald Nyborg, eller 1500+ for en Fluke ;-)

/Martin

ErikBH
ErikBH Aug 7 '16
Citat fra Kiefer

Der er forskel på om den skruer ned til 10A eller om den mister en fase. Hvis bilens synes forbindelsen er for dårlig kan den godt finde på at skrue ned. Det oplever jeg ved mine svigerforældre på et af deres udtag, hvor begge biler konsekvent synes 12A må være rigeligt. 

Men ja, det lyder plausibelt at der skulle mangle en fase. Hvis det er tilfældet, burde det lille 3 tal forsvinde i display på opladningen. Det er den bedste indikation på at en fase mangler.  Men jeg har oplevet oplevet en fase der bare forsvinder for at komme igen. Enten er den der eller også er den der ikke. 

nej, ved 1 fase er der ikke noget 3 tal, ved 2 eller 3 faser er der et 3 tal. Ved 3 faser tager den som standard de 16a og hvis der kun er 2 faser skriver den 10a - men stadig et 3 tal.

Er der "bad wiring" har jeg også oplevet de 12a, men så står det i displayet.

/Erik

DeaconWP
DeaconWP Aug 7 '16

Rigtigt Erik. Så får den jo 2 gange 16 ampere, og skriver den  lader med 3 faser. Men da den jo kun får 32 ampere i alt, så dividerer den den samlede effekt ud til det regnestykke, der vises resultatet af i displayet: 10 ampere til hver af de tre faser. Som den jo tror den har ind. Så absolut en mulighed, at bilen har den fejl, som du beskriver, symptomerne er helt i tråd med den.

Kiefer
Kiefer Aug 7 '16

Spøjst i vores gamle hus, med vores gamle bil, hvor tørretumbler af en eller anden årsag var koblet på L2 på udtaget i garagen (ja man ser meget på et hus fra '72) synes jeg nu altud jeg oplevede at 3-tallet forsvandt når en fase forsvandt. 

Jeg går lige ud og tester...

Opdateret: Jep, du har ret, ved en fase er tallet der stadig ved 2 faser mangler det, og ved 3 faser.... ja der giver det vist sig selv ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 7 '16
Luxenburger
Luxenburger Aug 8 '16

Så kom jeg hjem igen - kære alle, tak for de mange svar og hjælpende hænder, og tusind tak til DeaconWP for testen - så lever det i hvert fald op til de fornødne specifikationer!!  Nu viste det sig på min tur til Tyskland, at jeg var inde og lade på et stik ved EUC Syd i Aabenraa. Her stod den og "klikkede" og koblede strømmen fra og til og var til sidst helt død. Da jeg kom hjem gjorde den det samme - og det passede så med om man vrikkede ladekablet på den rigtige måde, hvilket bestyrker min mistanke om at der simpelthen er tale om et knækket kabel eller en løs forbindelse lige hvor kablet går ind i laderen. Pyh! Nu vil jeg tage ind til Tesla og skælde dem lidt ud. Hvis de blot havde lånt mig en ny lader som jeg 3 gange har bedt dem om, havde jeg for længst fundet problemet og sparet elektrikeren..og Jer for besvær..

Sider: 1 2 »