Loading...
en

Vand i baglygte

Kiefer
Kiefer Jul 1 '14

Hej.

Jeg vaskede bilen her i sandags og da jeg var i gang med at tørre den opdagede jeg at der sad sæbe på indersiden af baglygten:

Billeder er taget med en mobiltelefon, så det er nok ikke det bedste, men man kan tydeligt se sæberesterne på indersiden af lygten, det burde vel ikke helt være meningen?

En anden detalje, gummilisterne ved sideruderne er begyndt at bule lidt ud, er der andre der oplever tilsvarende:

Ovenstående billede dækker sådan set alle fire sider, nogle af siderne er mere udtalt end andre.

/Martin

Larsen
Larsen Jul 1 '14
@Kiefer, det du benævner som sæbe i lygten, mener jeg er sæbe UNDER lygten. Prøv at spule med slangen ind i mellemrummet mellem lygte og karosseri, så forsvinder det igen. Lygten har åbenbart en nedadbøjet kant.
Kiefer
Kiefer Jul 1 '14

Hmm, vil jeg da lige prøve næste gang jeg vasker, syntes godt nok bare det så ud til at det sad indvendig. Du har forøvrigt ikke lagt mærke til listerne ved dørerne som jeg har på billedet nedenunder?

Listerne gaber rimelig meget.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jul 1 '14

For mig ligner det sæbe der også ligger nederst op imod lygten når jeg vasker, det spuler jeg væk med HT renseren.

Tesla_Zero_Smith
Tesla_Zero_Smith Jun 17 '15

Jeg har en mariehøne i min, så der må være en vej ind :-)

Genild
Genild Jun 17 '15
Men der mangler åbenlyst en vej ud igen - kan du ikke lukke mariehønen fri og få den til at flyve op og bede om godt vejr?

Lars, som frygter at sommeren falder på en torsdag i år, hvor den bedre halvdel arbejder længe.
kajakaj
kajakaj Jun 17 '15
Jeg har en døgnflue i højre baglygte. Tesla har lovet at fjerne den ved service i næste uge.
Genild
Genild Jun 17 '15
Det kan da ikke være en døgnflue Kajakaj, for I har da delt køretøj et stykke tid nu.
kajakaj
kajakaj Jun 17 '15
Den døde i lygten og nåede ikke at komme ud først. Sikkert en lyksalig død. Det er ikke mange der oplever det i så sikker en bil. Sikker på at den har nydt turen i dens ene levedøgn.
JL
JL Jun 17 '15

Jeg har også et insekt i min - Tesla kan heller ikke få dem ud - de skifter baglygten :-) 

Louise
Louise Aug 24 '15

Jeg har en edderkop i min højre baglygte, den lå og led frygteligt så den kaldte på sin aller aller bedste ven, men inden han nåede ind udåndede edderkop nr. 1, da edderkop nr.2 kom ind havde han ikke nogen ven at kalde på så nu ligger der to edderkopper i min baglygte.

Genild
Genild Aug 24 '15

Louse: Efter sigende så skal du bare henvende dig til Tesla, så udbytter de døde husdyr med levende udgaver.

Af hensyn til leveringstid på særlige arter, bedes man i forventen meddele hvilken slags man skal have genoplivet.

Mvh Larsd - som sidder tilbage med en lidt flad fornemmelse uden dyr i lygterne

JL
JL Aug 24 '15
@Louise: Jeg har fået skiftet min baglygte på grund af et dødt insekt :-). Det tager et par timer hvis det er de inderste baglygter og ca. 30 min. hvis det er de yderste. De skiftede også min "tailgate applique" (kromstykket hvor der står TESLA på bagklappen) UDEN jeg havde bedt om det. De gjorde de fordi Tesla har udsendt en service bulletin der siger de skal skiftes fordi der kan komme fugt i. Der har ALDRIG været fugt i min, men det er der så nu efter de har skiftet den. SUK!
Louise
Louise Aug 25 '15

Super. Jeg tror jeg må tage kontakt til Tesla.

Der er da efterhånden en del ting der skal klares er der ikke?

1) Baglygte med de to bedste venner.

2) Er der ikke også noget med træk fra A stolperne ved høj hastighed?

3) Rust på bremse "dimserne" ej ok, lidt blond er jeg nok, men er der ikke noget med rust på hjulene?

4) "Tailgate applique"

5) Er der andre ting man skal have dem til at tjekke?

Mvh

Louise

Genild
Genild Aug 25 '15

Ja, men mindre at I er to eller at du er sindsygt hurtig - vil det nok være en god ide at få dem til at checke bremselyset i bagruden. En del har problemer med huller i rækken - og man kommer jo til at se lige så fjollet ud som folk der mangler én eller flere tænder i rækken.

lasen
lasen Aug 25 '15

Hej

Det med bremselyset ligner en generel fejl - jeg har set mange S'er som lider af det. Har i oplevet at det kommer med tiden eller har de fejlen fra starten ?

Klaus_
Klaus_ Aug 25 '15

Jeg håber hvertfald det med bremselyset kommer indenfor garantiperioden, for det kræves vist at bagruden pilles ud, for at skifte det.... så nok ikke en billig operation udenfor garanti.

Kiefer
Kiefer Aug 25 '15

Jeg har fået lavet bremselyset på ganrati. Og ja, de skal have hele ruden ud... genialt design...

/Martin

Louise
Louise Aug 25 '15
Super, jeg skriver bremselyset på min liste også.
Hvid hvis en af de små dioder er gået på kørelyset i en forlygte?
Er det på garanti eller kan man selv skifte det?
Genild
Genild Aug 25 '15

Hvis du har en loddekolbe og en pæn gang fingersnildhed er alt jo muligt Louise - men i min optik hører dioder, der ikke virker indenfor det første år ind under garanti - et af argumenterne for det dyrere diodelys er foruden lavere effektforbrug netop lang levetid.

Du skal nok bare lige have trynen helt ned i glasset for at sikre dig, at der ikke mangler en diode i designet grundet montageforhold eller lignende - alternativt iføre dig den blonde paryk og lade den galante servicemedarbejder rode sig ud i hjælpesomme bortforklaringerne under servicebesøget.  

Pages: 1 2 »