Loading...
dk

Opladning Ringkøbing | Tesla Forum

SuneH
SuneH Aug 8 '16

Weekenden 19 - 21. august skal vi på familiebesøg i Ringkøbing. Der er 152 km fra Middelfart SuC til Ringkøbing. Det bliver snært at nå tilbage (i alt 304 km) i en 70'er... Med lidt småture rundt i området og to dages vampire drain, bliver det umuligt.

Det er første gang vi skal derover i Tesla, derfor ved vi ikke om vi kan lade hos familien. Den er jo ret følsom for jord, mm. Men vi vil selvfølgelig prøve om det kan lade sig gøre.

Som en back-up plan vil jeg derfor høre om der er en Tesla-ejer i Ringkøbing, som evt vil lade mig lade et par timer på 11 kW?

Som plan C ved jeg at der er en Clever ved Netto, men til 5,5 kr/kWh vil jeg hellere lade privat.

webercarbmann
webercarbmann Aug 8 '16

Hej Sune. 

Jeg har den "Norske snyde adapter" fra Frej der gør UMC ligeglad med om der er jord eller ej. (Den kobler vist jord UMC jord til nul) Så er du næste sikker på at du kan få ladning til at virke. Låner den gerne ud -skal ikke bruge den foreløbig. Kan hentes i Tølløse.  Vh. Peter

Toppe
Toppe Aug 8 '16

Du kan spørger Jørgen Jensens automobiler (http://www.jj-auto.dk). Han er selv Tesla ejer og samtidig en dygtig mekaniker hvis du lige skal ha tjekket op på noget :-)

P85DK
P85DK Aug 8 '16

Ejeren af blowlingcentret i Søndervig skulle også være Tesla ejer og have en lader ved bowlingcentret

SuneH
SuneH Aug 9 '16

Stærkt, tak for svarene. Skønt med et forum, som kender de små listige lokale steder :-)

JDK
JDK Aug 10 '16

Du kan også lade ved Hotel Fjordgarden (www.hotelfjordgaarden.dk), som har en lader der er offentlig. Jeg mener dog at det koster 5 kr/kWh. 

Alternativ må du sende en PM hvis du mangler strøm - bor i Ringkøbing.