Loading...
dk

Priser på Service - Et overblik | Tesla Forum

MKRCPH
MKRCPH Nov 11 '16

What??? Jeg har fået tilbudt bremserens for 2.600,- hos Tesla ift med min service aftale I januar???

P85DK
P85DK Nov 11 '16

tror du ikke det er 1.300 for og 1.300 bag?

Klaus_
Klaus_ Nov 11 '16

@griffel, ifølge FDM er bremserens ofte ikke inkluderet i service (så det er ikke kun Tesla): 
http://www.fdm.dk/...se-af-bilens-bremser

@P85DK, det tror jeg da ikke? 

Jeg spurgte: "Koster det ekstra at få renset bremser, når det er ifm service?"
Og fik svaret: "Bremserens er desværre ikke inkluderet. Det koster 1.300 kr. "

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Nov 11 '16

Bremserens er som standard taget ud af service for at holde vedligeholdelses index lavt når folk køber bilen, herefter sælges bremserens separat i forbindelse med eftersyn og tæller på den måde ikke med i opgørelsen over vedligeholdelses omkostninger. Det gælder stort set alle bilmærker.

Forummets indlæg er redigeret af JeppeB_HinnerupAuto Nov 11 '16
jensk2
jensk2 Nov 11 '16

Måske er det ikke helt urimeligt? Altså at man betaler efter behov - hvis man kører få km og bremser godt,men kort, ser ens bremser nok bedre ud end hvis man altid blødbremser og altid kører i motorvejs salt tåge etc. etc. 

Alternativt kunne værksted tage den halve pris up front og udføre bremse rens på den værste halvdel,, men det er jo en udgift for dem der måske IKKE har behovet:-(

Anekdote (Spring bare over): I mine unge bilejer dage havde jeg Citroen med Hydro pneumatisk affjedring og oldnordiske aluminium kalibre på stål sving arme bagi. Der erstattede jeg midlertidigt bremseklodser med tyndere krydsfiner klodser og motionerede kalibre ved hvert skift fra sommer til vinterhjul. Det, plus lidt ny fedt på bagsiden af klodserne, kunne holde bilen væk fra de 'glubske' Citroen Værksteder. Først når den galvaniske korrosion over mange år, havde vredet kalibre nok til at bremserne hang, måtte jeg lade værkstedet rense og bytte højre med venstre kaliber.og vice versa.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Nov 11 '16
Sider: « 1 2