Loading...
dk

Forsikring af hjemmelader | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Aug 12 '16

I forbindelse med at vores nabos elektriker har brændt det meste af husholdningens elektriske installationer af er begge ladere vi har fastmonteret på væggen også brændt af. Manden var så genial lige at skrue NUL'en af ude i vejen... Det er godt nok en rigtig dum idé...

Nu er der så en diskussion med forsikringsselskaberne omkring hvem der skal dække disse. Dem der har indbo mener det er bilens forsikring der skal dække dem da de er tilbehør til en bil. 

Er der nogen der erfaring med at få disse dækket af forsikringen f.eks. ved lyn-nedslag?

P85DK
P85DK Aug 12 '16

Hvis det er fastmonteret så vil jeg umiddelbart sige indbo dækker, da jo er noget som I sælger med huset, når I engang flytter.

Men det bør vel være elektrikerens forsikring som betaler? Han har vel en ansvarsforsirking til netop sådanne situationer.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Aug 12 '16
Kiefer
Kiefer Aug 12 '16

Ja, elektrikeren forsøger så i første omgang at løbe fra ansvaret... spade...


Jeg har også forklaret de er fastmonterede, jeg prøvede også at sammenligne med en cykel, hvor cykelpumpen vel ikke var dækket af cykelforsikringen, men lige lidt hjalp det... Så det er bilforsikringen der skal dække, de vil jo så godt nok forsøge at få dækket deres tab fra elektrikeren, ligesom indbo-selskabet vil gøre det samme da vi snakker om skader for mellem 200 og 300.000...

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 12 '16

Tryg's holdning da jeg talte med dem, er at de ting der kan forsikres eksternt, det dækker indbos forsikringen ikke, resten dækker de.

Dvs. hvis du har en bil holdende, så dækker de ikke bilen, da man kan tegne bil forsikring på den.

Det er lidt svært at forsikre en del af den faste installation i huset under bilforsikringen...

Kiefer
Kiefer Aug 12 '16

Både Købstædernes og Danske Forsikring er enige om at det er bilens forsikring der skal dække de to ladestandere.

Som en lile sjov detalje, fik Ida (min hustru) besked fra ham (elektrikeren) idag, at ham mente det blå kabel måtte have været afmonteret længe...

Ja goddag, vi har så blot haft et forbrug på over 8.000kWh uden NUL. Utroligt at en uddannet elektriker kan få sig selv til at sige sådan noget for at løbe fra sit ansvar. 

/Martin