Hej Jabba.
Din Tesla vil indstille sig til at lade med maks ampere, i forhold til, hvilket stik du sætter i dit ladekabel. (UMC).
UMC'en føler, hvilket stik du bruger, og når den røde dims er sat i, vil den tillade bilen at lade med 16 ampere.
I det grønne stik, som du har billede af, vil der være en 16 amperes sikring foran, da det sikkert er forsynet med 16 amperes sikringer, grundet det røde stik. Men det er ikke derfor, den vil lade med 16 ampere, det er fordi du bruger det røde stik i ladekablet, og så bruger en adaptor fra dansk husholdningsstik til rødt CEE stik..
Hvis du nu havde brugt det medfølgende stik til 230 volt, ville du ikke kunne lade med 16 ampere, men sikkert kun 13 ampere.
Derfor kan du drage fordel af, at du altid laver dine adaptorer til at ende i et rødt CEE stik, som din bils UMC så kan proppes i.
Skulle du så være koblet til et 16 amperes udtag, (blåt CEE eller som i Frankrig, et Schuko på 16 ampere), så vil du kunne trække de 16 ampere på den enkeltfase installaton, som du er koblet til.
Det betyder så også, at du er nødt til selv at skrue ned for ladestrømmen, hvis der ikke er en 16 amperes sikring før stikket. Jeg har på campingpladser i Frankrig været ude for både 6, 10 og 16 amperes blå CEE stik, som jeg så bare justerede ladestyrken efter. Alle mine adaptorer er lavet med rødt CEE hun stik.
Med hensyn til det stik du har på billedet, vil jeg ikke anbefale, at du trækker 16 ampere i det grønne stik gennem længere tid. De stik jeg har haft åbnet af den type har ikke alle været med interne ledninger i tilstrækkelig kvalitet til, at jeg ville trække meget mere end strømmen til en hæk klipper.
Men det røde kan du sagtens trække alle 16 ampere i.