Loading...
dk

Nu skete det igen at en af vores kære biler blev stjålet. | Tesla Forum

Lauer
Lauer Aug 18 '16

Det er utroligt at vi ikke kan have vores biler i fred, nu blev der stjålet en bil i Tårs i Nordjylland. Heldigvis er den denne gang kommet tilbage i god behold.

http://nordjyske.dk/...d4c8b771abb/112/1513

Her kan det nævnes at jer der har Linkmytesla snart får mulighed for at øge sikkerheden for at bilen ikke bliver stjålet. Selv som i dette tilfælde hvor de stjæler nøglen, kan man sætte begrænsninger for tyven. Lige nu kører jeg alfatest på alarmsystemet i vores biler og i har noget at glæde jer til :-)

MicTheCat
MicTheCat Aug 18 '16
Ja det er også min skræk. Din søn Mikkel gør et godt arbejde som jeg benytter dagligt. Stor ros herfra og glæder mig til de nye funktioner
Secondtoflying
Secondtoflying Aug 18 '16
Lyder lovende, ser frem til overraskelsn :-)
fmm1000
fmm1000 Aug 18 '16
Vil man så som ejer med en bil koblet op på linkmytesla stadig kunne følge bilen selvom tyven slår netværket fra.
MikkelLauridsen
MikkelLauridsen Aug 19 '16

@MicTheCat Tak for rosen :-)

@fmm1000 Når at Linkmytesla alarmen er slået til, så kan den opsættes til ikke at gøre det muligt at slå netværket fra ude i bilen.

Forummets indlæg er redigeret af MikkelLauridsen Aug 19 '16
koden
koden Aug 19 '16

Gør som os.. Tesla nøgler ligger ikke fremme.

Gemt væk på et sted der dog stadig er nemt tilgængeligt.

Til gengæld ligger ICE bilens nøgler frit fremme i vinduet.

Skod bil med kasko som jeg håber nogen vil stjæle en dag :-)

DavidS90D
DavidS90D Aug 19 '16

Hvis man vil være lidt mere sikker, så skal nøglerne (FOBs) gemmes væk i en RF tæt beholder eller noget tilsvarende. F.eks den taske der følger med en BroBizz eller en lukket metaldåse.

Der er ikke sikkert det er nemt at spore en Tesla FOB men det er helt sikkert muligt...hvis man vil!

PeterE
PeterE Aug 19 '16

Tjah, vi er nok forskellige - jeg vil nu hellere have stjålet min bil uden at tyvene skal gennemrode mit hus efter FOB'en. Men sådan er vi så forskellige :)) Og med over 4000 dejlige køretøjer derude, så ryger der jo altså en ind imellem...

koden
koden Aug 19 '16

PeterE... tyvene gør nok begge dele :-)

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 19 '16

Jeg tænkte præcis det samme, hellere være udsat for tyveri, end for røveri...

koden
koden Aug 19 '16

Jeg vil nu stadig "gemme" mine nøgler.

Bilen er muligvis bare en ting.

men en f...... dyr ting som du ikke kan være sikker på bliver erstattet rigtigt.

Men som Peter skriver er vi jo forskellige.

Heldigvis for det.

Nogen er jo også ved at skide grønne grise over at få indbrud og endnu mere når de har haft det.

Jeg har prøvet det.

Men ud over oprydning og forsikringsbøvl, så rører det mig ikke.

Forummets indlæg er redigeret af koden Aug 19 '16
P85DK
P85DK Aug 19 '16

Her omtales to tyske biler der endnu ikke er fundet

https://electrek.co/2016/08/19/tesla-model-s-stolen-europe/