Loading...
dk

Car May Not Restart, samt rød gearvælger indikator | Tesla Forum

PerF
PerF Aug 25 '16

Jeg har fået en fejl der kommer op næsten hver tur jeg kører: "Car May Not Restart".

Jeg har kontaktet Tesla, som siger de ikke kan se noget i loggen på bilen.

Ikke sammenfaldende med ovenstående besked sker det også på næsten hver tur at "P N R D" symbolerne som normalt er hvide pludselig bliver røde, og så reagerer spederen ikke længere. Når jeg så bremser helt ned, forsvinder fejlen og jeg kan køre videre. Ved denne fejl skrives der ikke nogen anden fejl i displayet, og der kommer heller ingen advarslestone..

Jeg har prøvet at søge på fejlen, men synes ikke at kunne finde noget. Jeg har tid i næste uge i Kastrup, men er lidt nervøs for at jeg ikke når derud ved egen hjælp!

Der må da være andre der har oplevet denne type fejl?

Twinauto
Twinauto Aug 25 '16

på de amerikanske forums er der mange topics omkring det, det meste peger på enten 12v batteri eler batteriproblem, og i de fleste tilfælde har Tesla bedt ejeren om at lade bilen stå, hvorefter de afhentede den. Umiddelbart virker det ikke sikkert at køre en bil selv, hvor speeder kan svigte

PeterE
PeterE Aug 31 '16

Jeg får kun den fejl når min nøgle ligger dybt nede i bunden af min taske, 'Key no longer in car - car may not restart'. Overvej at skifte batterier i nøglerne/fob - det kunne være en løsning, hvis du ikke skal til service.

PerF
PerF Aug 31 '16
Update: Tesla har bilen nu, og det er DU der er defekt. Den blev skiftet i maj, så det var ikke længe den holdt (6000km).
Jabba
Jabba Sep 1 '16

Giver du meget gas eller kører du gennemsnitligt? Ikke at det bør gøre en forskel - er blot nysgerrig da det lader til at en del af dem med DU problemer kører lidt mere friskt end gennemsnittet.

Iøvrigt er Tesla ret generøse hvad det angår ift. traditionelle bilproducenter som ofte har disclaimers ift. brug af launch control og accelerationer vs. garanti.

PerF
PerF Sep 1 '16

Jeg kører absolut ikke vildt. Det er ikke ligefrem blød hat, men fuld acceleration er ikke noget jeg bruger tit. Den første motor fik meget mere gas, og holdt ca 36000km, så jeg tror bare jeg fik en mandagsmodel motor i maj.

Bortset fra det, klarede Tesla hele operationen på 1½ dag. Jeg kunne se via app at de arbejdede på bilen hele aftenen. Jeg synes virkelig de har oppet sig med hensyn til service i Kastrup. Jeg ringede tidligt i dag for at høre om bilen blev klar. Telefonen blev svaret øjeblikkeligt og jeg fik svar med det samme. Så jeg er meget tilfreds med Kastrup Service.

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 2 '16

Samme gælder i øvrigt også for Tesla i Århus. Her er der virkelig også sket noget. Hentede min i går aftes og stort set alle småting var blevet ordnet og tilmed også ny DU, hvilket jeg er superglad for, da jeg var ved at være småtræt af at køre rundt i noget som mest af alt lød som en humlebi :-)

Kiefer
Kiefer Sep 2 '16

Fedt med en bil hvor man "bare lige" skifter motor fordi den lyder lidt sjovt :-)

Jeg tror skisme de ville glo noget hos Audi eller Mercedes hvis man kørte ind til dem og sagde motoren lød lidt sjov, og om ikke de bare kunne skifte den på garantien...

/Martin