Loading...
dk

overvejelser om opgradering... | Tesla Forum

tgro
tgro Oct 7 '16

@Captiva ... vedr. italiensk sim kort ... har selv kørt med tysk sim kort og der er lidt forskellige "udfordringer"

1) Mit tyske sim kort roamer på Telenor´s netværk hvor dansk leverede biler, iflg Tesla Service er TDC, hvilket for mig ville betyde væsentligt bedre dækning

2) Af mystiske årsager hænger lande koden på sim kortet sammen med Spotify (og kan ikke ændres remote), hvilket bevirker at mine "foretrukne" playlister altid er tyske Schlagere .... ;)

Pga ovenstående har jeg netop bestilt tid til ombytning af sim kort.

P85DK
P85DK Oct 7 '16

er ombytning af bil ikke nemmere og hurtigere?

Captiva
Captiva Oct 7 '16

@tgro

he he tak for info. jeg er ikke den store Pavarotti fan, så jeg vil også bede dem skifte SIM kort næste gang jeg er i Hamburg.

Så kan jeg vel også få skiftet forreste trækaklser, de ryster ved accelleration og de nåede ikke udskiftningen sidste gang. Helt fint at kombinere med en tur i Neumünster outlet og italiensk supermarked i Hamburg, især når lånebil var en P90D Ludicrous...'ludicrous' som iøvrigt er benævnt 'von sinnen' i tysk version :-))

gronkjaer
gronkjaer Oct 7 '16

Er det bare på garanti du får udskiftet disse ting Captiva.?

gronkjaer
gronkjaer Oct 7 '16

Har jo den der hylelyd fra 0-90 kmt som Aarhus nægter at gøre noget ved, måske Hamburg, er mere villig ??

Kan det virkelig passe alle har den, som kører dualmotor ? Syntes godt nok den er noget irriterende, lyder som en lavtgående jager, eller en støvsuger som starter op.-.. hmmm

Forummets indlæg er redigeret af gronkjaer Oct 7 '16
Captiva
Captiva Oct 7 '16

@gronkjaer

Ja, trækaksler ville de tage på garanti ifølge Hamburg. Dog ikek sikkert de skiftes, de nævnte at det nogen gange hjælper at give dem fedt (!?). De kunne bare ikke nå det til 20k km service.

SIM kort ville vist også blive skiftet automatisk ved næste besøg på værksted

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 7 '16

Har lige fået bilen opgraderet RWD -> Dualmotor. Må nok sige at hyletonen virkelig er markant og man lægger mærke til den heletiden! RWD sagde jo ingen lyd næsten. Ligemeget om man så har range mode slået til eller ej, så er der den der støvsugerlyd på konstant. Tror desværre ikke der er andet at gøre end at skrue op for radioen :( 

mbk
mbk Oct 7 '16

Det er da træls at opdage.

Hvis du ikke kan leve med det, kan du se om Tesla vil lade handlen gå tilbage / købe den hjem igen. Så kan du gå ud og købe en P85 og sætte penge ind på kontoen, der er en sort P85 med AP på bilbasen til 629k, den kan sikkert presses lidt. Generelt er en 85D mere attraktiv end P85'eren, så tror nok du kan holde pengene hjemme.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Oct 7 '16
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 7 '16

Men det kommer nu ikke som en overraskelse, da jeg godt har hørt at den skulle være en hyletone ved D modellerne. Måske er det bare en tilvænningssag, i starten er man altid mere opmærksom på "småting". Der er altid fordele og ulemper der skal opvejes jo :)

Anders
Anders Oct 7 '16

Captiva: Jeg synes også forreste trækaksel ryster, når jeg virkelig accelerer, men Tesla DK mener ikke der er noget galt. Jeg har P85D. Kan du supplere lidt om situationen med din trækaksel?

Captiva
Captiva Oct 7 '16

@ Anders

Vores ryster ikke specielt, den 'knurrer' kortvarigt fra forenden ved mellem/hård accelleration, altså ved max moment - er ret sikker på at det er trækaksel (-ler) baseret på min egen erfaring fra andre biler, men også fordi Tesla Hamburg bekræftede at de havde oplevet det før. En del TMS trækaksler er blevet 'eftersmurt' og nogle er udskiftet.

Hvsi din ryster forfra under acc. bør du måske overveje dæk/hjul - dvs afbalancering, sporing eller dækkenens tilstand. Nemt at fastslå eller udelukke når du skifter til vinterdæk og sammenligner.

MOS
MOS Oct 8 '16

Jeg undrer mig lidt over dem, der brokker sig over hyletone på Dual motor modellerne.

Jeg har selv en 85D og har også en svag hyletone. Det lyder lidt som en gasturbine, men bare meget, meget, meget svagere. Langt svagere end lyden fra en forbrændingsmotor og ikke noget, der generer mig. Ved rolig kørsel er den netop hørbar og ikke engang noget, man lægger specielt mærke til og slet ikke, hvis man samtaler eller har tændt for radioen. Hyletonens frekvens følger bilens hastighed og lyder kraftigere under acceleration, men stadig langt svagere end en forbrændingsmotor.

"Brokhovedernes" (undskyld betegnelsen, ikke for at fornærme nogen) beskrivelser af hyletonen lyder nærmest som om, de selv er ekstremt sensible, eller også må der da være noget galt med lige præcis deres bil, hvis den hyler så markant, som de beskriver. Det kunne da være interessant at prøve hinandens D-model af for at høre, om der er markant forskel på hyletonen.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 8 '16
JSH
JSH Oct 8 '16

Har en 90D og overvejede en P90D, den eneste fordel er, 0-100 på 3,3 i stedet for 4,3. (som jeg ser det)

ulempen er Kr. 200.000 mere, lavere rækkevide og det er ikke så tit ,mere ,at jeg udnytter acc.

P modellen er super men ikke 200.000 mere værd, som jeg ser det.

Tilgengæld bruges de sparede Kr. 200.000 til konens Tesla 3, ;o)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7