Loading...
dk

TESLA MODEL S P100DL | Tesla Forum

johnnya
johnnya Sep 8 '16

Overvejer at købe en P100DL men er i tvivl 

Jeg har en P85D nu med 700hk 0-100 3,3 sek Løgn! jeg føler mig faktisk snydt at den ikke lever op til det lovede.

Hmm så nu er der kommet en hurtig fætter 0-100 2,7sek Passer det nu?

eller snyder tesla stadig? 

I usa er en P100D opgivet til 313 Miles som er 503km ups der står da 615km på den danske side?

Det er lige minus min 100km! hvad går den mon reelt?

DeaconWP
DeaconWP Sep 8 '16

EU normer for angivelse af rækkevidde og US normer for samme. Er ikke ens, da de regner på hver sin måde.

Ja, skift bare til P100DL, og blive snydt igen.

MOS
MOS Sep 8 '16

Ved ikke lige med den præcise accelerationstid, men tror den er grotesk hurtig! :-D Man kommer nok til at lede længe efter noget, der er hurtigere. Og det bliver i hvert fald ikke billigt!

US og EU normen måler på forskellige måder og er derfor ikke sammenlignelige. EU normen giver som bekendt ret optimistiske værdier, som er svære at opnå, med mindre man hypermiler. US normen giver mere realistiske værdier, som man nok kan opnå, hvis man kører nogenlunde pænt. Om du kan opnå dem, kommer nok meget an på din kørestil, men hvis du går meget op i at nå fra 0-100 på omkring 3 sekunder, så tror jeg ikke, du skal regne med hverken 615 eller 503 km - eller noget der ligger i nærheden :-). Hvis du har en idé om rækkevidden i praksis på din P85D, så regn med ca. 15-20% længere rækkevidde for en P100DL, svarende til den større batterikapacitet.

johnnya
johnnya Sep 8 '16

Ja de Amerikanske tal er nok lid mere retvisende.

Det er fristende at skifte men dyrt!

jeg gav 925.k for min derefter kom der et par prisstigninger så den kom vel op på en mille før afgifterne kom

En P100D koster 1,6 mil pyha måske sku man en tur til lægen ha.ha

johnnya
johnnya Sep 8 '16

Jeg er superglad for min bil og tænker da også på hvordan det ser ud om 4/5år måske er der kommet kraftigere lettere billigere batterier til den tid?

mbk
mbk Sep 9 '16

Altså, det er da helt klart meget sjovt at trykke den af fra 0-100 på et par sek.

Men om det er 4.0, 3.5, 3.0 eller 2.5 sek, betyder det virkelig noget? Passagerne får opkast fornemmelse under alle omstændigheder. Jeg kørte lidt i en P85+, og det var da skide sjovt at trykke pedalen i bund, men efter et par dage var den største glæde overstået, og jeg begyndte at køre mere roligt. Øget rækkevide vil da sikkert være rart i nogle enkelte yder positioner, men igen, det begynder at ligne nogle edge cases hvor der er forskel. Lidt hurtigere oplade tid på SuC er self. også på positiv listen.

Der er selvfølgelig blære værdi i at have P100D på bagklappen. Men der kommer jo en P110D, P120D osv. også. Men igen, hvis jeg havde masser af gyser og ingenting at bruge dem til, er det da sjovt bare at købe en lidt vildere vogn, og jeg takker da for det! Det betaler R&D :)

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 9 '16
fmm1000
fmm1000 Sep 9 '16
Hvis rækkevidden ikke betyder det store for dig kunne du overveje at få din egen opgraderet med ludi.
Måske det kan gøres for 40.000.
Har selv 85d og har prøvet både P85d og P90DL. Du vil opleve bedre mellemaccellerationer med ludi. Altså ved de hastigheder man normalt bevæger sig i.
johnnya
johnnya Sep 9 '16

Ja jeg tror jeg beholder min dejlige P85D, men føler mig stadig snydt af Tesla da den ikke lever op til hvad de lovede da jeg købte bilen!

Nogen der kan anbefale en god advokat som kender til problemet med P85D og Tesla?

Anders
Anders Sep 9 '16
Hej John.

Jeg er advokat, Teslaejer og kender til problematikken. Send mig en mail eller giv mig et kald: anderscaspersen@gmail.com - 60626064

Mvh Anders
Ellert
Ellert Sep 9 '16

Spændende tråd denne her. Jeg er selv eker af en P 85+ med autopilot, som jo egentlig accelererer hurtigt nok. Men jeg vil udskifte til en P90DL - altså med Ludicrous. Jeg har dog hørt at en P85D giver næsten samme oplevelse. Nogen der ved hvordan forskellen reelt er i tal. Ved godt P90DL er opgivet til 0-100 på 2,7 eller 3... Men det er jo svært at stole på hvad de opgiver hos Tesla.

fmm1000
fmm1000 Sep 10 '16
Teslaracingchannel har et par videoer på youtube, hvor p85d og p90d med ludi dragger mod hinanden. De er meget tætte i performance.
P85d og 85d som jeg selv har skulle være ret ens i performance over 50 kmt og jeg kunne tydeligt mærke bedre performance i en p90dl jeg testede i forhold til min 85d ved hastigheder over 50 kmt.
Endvidere har jeg læst en tråd på tmc, hvor en person sammenligner p85dl med p90dl og han skrev de var meget lig hinanden.
koden
koden Sep 10 '16
Citat fra johnnya

Ja de Amerikanske tal er nok lid mere retvisende.

Det er fristende at skifte men dyrt!

jeg gav 925.k for min derefter kom der et par prisstigninger så den kom vel op på en mille før afgifterne kom

En P100D koster 1,6 mil pyha måske sku man en tur til lægen ha.ha

1,6 mill. dem kommer vi ikke til at se mange af i DK.
Det bliver vist kun folk med så mange penge, at de er ligeglade.
Den er bare for dyr i forhold til hvad man kan få i en brugt P85D

Ellert
Ellert Sep 10 '16

Jeg holder mig til P90DL... medmindre afgiften forsvinder igen... 1,6 er mange penge og en P90dl kan nok handles ned i 900 pt.... der står et par stykker på bilbasen til 950 og de bliver ikke solgt.

Men hvis man kigger på det kan man erhverve sig verdens hurtigste serieproducerede accelererende bil for 1,6 mill. Det er jo latterligt billigt ift ferrari Porsche osv... ja selv mercedes AMG... Jeg ville selv have købt en panamera hvis ikke det var blevet tesla... og det er sgu heller ikke en billig fornøjelse...

Hvis man har pengene er det faktisk et røverkøb for at eje verdens hurtigst accelererende...