Loading...
dk

Dæktryk på staggered 21" | Tesla Forum

Jabba
Jabba Sep 10 '16

Jer der har en D og kører med staggered 21" Turbine med 245/35 for og 265/35 bag - hvilket dæktryk kører I med?

Jeg har fundet en oversigt der siger trykket skal være 40 psi både for og bag på en D model.

Hvis det er en RWD TMS som f.eks. P85+ er det anbefalede tryk 38 psi for og 40 psi bag.

Som forventet bekræfter oversigten også at non-staggered 21" med 245/35 på alle 4 skal have 42 psi. 

Hvad siger de af P85D ejerne som fik bilen leveret med staggered Turbine? Kører I med 40 psi på alle 4 hjul?

P85DK
P85DK Sep 10 '16

2,9 bar hele vejen rundt

Jabba
Jabba Sep 10 '16
Altså samme tryk som non-staggered. Hvad står der på din dæktryksetiket ved førersiden? Viser den staggered eller non-staggered specs?
Forummets indlæg er redigeret af Jabba Sep 10 '16
P85DK
P85DK Sep 11 '16

der er ingen dæktryksetikette nogen steder

CanEl
CanEl Sep 11 '16

min tms fra 2014 (p85) anviser 38 psi for og 40 psi bag, på skiltet på stolpen mellem for og bagdør.

dette har tesla sat lidt op på nyere modeller.

jeg har selv lagt 42 - 44 psi i mine dæk, da jeg så at de blev slidt forkert.

siden dette ser sliddet mere jævnt ud.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Sep 11 '16
Jabba
Jabba Sep 11 '16

Ja, som nævnt var specs for staggered hjul på single motor TMS 38 psi for og 40 psi bag. Jeg har også læst på teslamotorsclub at anbefalingen senere blev ændret til lidt højere tryk. Men kan ikke huske til hvad.

Ligeledes har anbefalingen været 40 psi på alle 4 hjul hvis der var tale om en dual motor med staggered hjul. Efterfølgende har jeg så også læst at anbefalingen havde ændret sig til 42 psi på alle 4 hjul. Så det er så det jeg har sat i mine. 

Tesla ændrer lidt på tingene som vinden blæser og som de lærer noget nyt. Egentligt fint nok (og forventligt af et relativt nyt firma) men også lidt foruroligende sådan som de nogle gange kan foretage store ændringer frem og tilbage. Kan huske at de på et tidspunkt anbefalede 50 psi til 19" 245/45 for så efterfølgende at gå tilbage til 45 psi. Nogle af servicecentrene forvekslede det så også med 21" 245/35 og begyndte at fylde 50 psi på dem også, hvilket resulterede i stenhårde dæk.

Citat fra canel

min tms fra 2014 (p85) anviser 38 psi for og 40 psi bag, på skiltet på stolpen mellem for og bagdør.

dette har tesla sat lidt op på nyere modeller.

jeg har selv lagt 42 - 44 psi i mine dæk, da jeg så at de blev slidt forkert.

siden dette ser sliddet mere jævnt ud.

Der burde være en på b-stolpen ved førersiden . Men det ville ikke være første gang at Tesla har været lidt inkonsistente i forhold til standarden som flytter sig med tiden. Men sandsynligvis en produktionsmedarbejder der har glemt at klistre den på.

Citat fra P85DK

der er ingen dæktryksetikette nogen steder

P85DK
P85DK Sep 12 '16

De havde også travlt på det tidspunkt de lavede min bil - måske var klistermærket i back order og de valgte at sende bilen afsted alligevel ...