Så er der lidt billeder, så vi kan se hvad den nye version indeholder:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/who-has-the-boasting-right-to-1-updated-to-v8-0.77633/page-3
Mvh
Lars
Så er der lidt billeder, så vi kan se hvad den nye version indeholder:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/who-has-the-boasting-right-to-1-updated-to-v8-0.77633/page-3
Mvh
Lars
Hvis man vælge USA på Tesla's hjemmeside så kan man se den her : https://www.tesla.com/software
Lidt pudsigt at de i "Voice command" har tilføjet Tysk og Fransk. Hvor mange biler har de lige sogt der. Burde det ikke have være Norsk ;-)
Voice Commands
General
Media Player
Maps & Navigation
Voice Commands
Autopilot
Additional Improvements
Ærgeligt at:
- "Via" mulighed ikke er tilføjet til navigationen
- Browser stort set er mere eller mindre ubrugelig stadig.
Og det passive vi ikke kan se, altså forbedringer i autopilot/cruise control, bliver spændende. Finder mig selv i at bruge cruise control hele tiden, selv i indre københavn, mens Autopilot bliver brugt mindre og mindre.
uden at vide noget, så syntes jeg lidt at det lugter af, at de fortsætter med navigon... øv... Maze som navi, havde sgu været et pletskud... hmm
kunne godt tænke mig at de lod sig inspirere lidt af Audi Virtual Cockpit til den lille skærm. Der har Audi gjort det godt.
Personligt, ud fra hvad jeg har læst, så vil jeg nu ikke sige at det er den helt store opdatering (brugermæssigt). Der er blevet lavet noget om i musik afspilleren, så de forskellige funktioner hænger bedre sammen, og top-baren gøres mindre synlig. Det første er fint, men det andet er da en mindre detalje.
Og så er radar blevet opprioriteret. Det lyder til det giver nogle gode sikkerheds funktioner.
Og Hot-car funktionen.
Men ellers er det nok nærmere alle de småting, som vi ikke rigtig ligger mærke til, der gør, at det er en stor opdatering.
Så min konklusion (før jeg har set opdateringen):
Jo, jeg glæder mig da til at se hvad det giver, men så er det vist heller ikke mere.
Men det er stadig en gratis opdatering, og det skal man jo ikke klage over :-)
tænker lidt det samme gronhund.. Elon slog det op som det helt vilde.. og som du selv siger, ja et par småændringer.. Men lad os nu se, når vi får fingrene i den..Det kan jo være man ændrer holdning..
Er det ikke det samme hver eneste gang der er en opdatering, Elon slår det op til at være det helt vilde, og bagefter sidder vi alle med en nå, var det det følelse?
Men skal da blive spændende at se hvor meget hurtigere de åbner, bortset fra det så kommer der jo opdateringer til Model X ca. hver 14. dag.
Og man holder på værksted ca. en gang om ugen...
/Martin
Kiefer: Ugh...det lyder som noget man hurtigt bliver træt af. De skal godt nok have mere styr på det med Model 3, ellers går det da helt galt for dem.
Måske kommer der bare en Model 3A og derefter en Model 3B som i Alpha og Beta. Umiddelbart virker det som om at Model X er i grænselandet mellem Alpha og Beta.
De første Model 3'ere bliver leveret til kunder tæt på fabrikken så de hurtigt kan rette evt. fejl. Det kan med lidt god vilje godt kaldes for Model 3A :)
Jeg tror dog der er en rimelig chance for at Model 3 fra start vil have færre fejl da det er en meget simplere bil.
Jeg tror man skal passe på med at undervurdere Elons trang til specielle features - også for model 3. Af produktionsmæssige og kvalitetsmæssige udfordringer er taget og bagagerumsklappen (som endnu ikke er endeligt besluttet). Hertil kommer der selvfølgelig en række flere ting, han kan bare ikke lade være :-)
Med hensyn til taget, så tror jeg ikke det er selve glasset som bliver problemet, det er kendt teknologi fra bla. Porsche 911 Targa, men det spændingerne fra karrosseriet, så jeg frygter en del kunder vil opleve at det sprækker og går i stykker.
Det kan jo så undre at man vil lave en billig bil, men så alligevel kaster den en forsinkende feature i efter den anden. Jeg er helt enig i dine betragtninger, jeg er også overbevist om at taget vil forsinke bilen hvis det ikke ender med at det bliver droppet, men det ville ligne Elon dårligt, så hellere forsinke bilen.*
Og ja, på mange områder er en Model X ikke en gang en Beta men blot stadig på alpha stadiet. Der er godt nok mange ting der fejler på en sådan bil. Hvis det ikke var fordi min hustru synes det er hyggeligt at besøge Tesla i tide og utide, så var hun nok blevet lidt mopset.
/Martin
@P85DK: "Af produktionsmæssige og kvalitetsmæssige udfordringer er taget og bagagerumsklappen (som endnu ikke er endeligt besluttet)".
Så vidt jeg har forstået er de færdige med designet? ("pencils down") Det betyder vel at bilen i hovedtræk er færdig og fokus nu er på at blive klar til produktion.
@ Kiefer: "Det kan jo så undre at man vil lave en billig bil, men så alligevel kaster den en forsinkende feature i efter den anden."
Kommer Model 3 ikke også med "almindeligt" tag? Det synes jeg at have læst et eller andet sted. Derfor kan glastaget selvfølgelig godt give forsinkelser alligevel, men næppe så store forsinkelser som Falcon Wing dørene.
Da vi endnu har til gode at se det færdige design er det ren spekulation, men hvad tænker du på af features der potentielt vil skabe forsinkelser?
Jeg tror personligt Elon for tiden primært fokuserer på at bygge maskinen der bygger maskinen, det virker til at være det der virkeligt optager ham for tiden.
jramskov: Jamen bare se på Model X, det var jo ikke kun Falcon døreene der forsinkede bilen, også fordørene og deres automatiske lukke/åbne funktion.
Desuden så er hele produktionsapparatet jo slet slet ikke klar til noget som helst når vi snakker installation af robotter og andet grej der skal lave bilen. Det tog dem jo godt og vel 2 år bare at lave en lille linje mere der kunne producere Model X sammen med Model S. Her skal de bygge en helt ny linje der kan lave 500.000 biler om året. Det gør man ikke bare i løbet af ingen tid.
/Martin
@jramskov - bagenden er ikke færdig. Brevsprækken af et bagagerum har fået tommelfingren ned, dømt for upraktisk. Så der kommer en ny løsning
@Keifer: Mener ikke man kan sammenligne Model X og Model 3. Designkriterierne er væsentligt forskellige.
Jeg er mere bekymret for produktionsapparatet, den opskalering de skal lave er vild, dog er det en simplere bil de skal bygge og det burde være en fordel.
@P85DK: Det er jo et gammelt tweet, sidenhen har Elon skrevet at designet er færdig ("pencil down"), men det er måske misforstået?
http:///...-for-tesla-s-model-3