Loading...
dk

Vintertid = køb af sommerdæk! | Tesla Forum

P85DK
P85DK Oct 11 '16
Quote from ErikBH
Citat fra P85DK

Du kan finde Conti Silent til lidt over 2.000 /stk, hvilket er en god pris. Har aldrig set Achilles ATR Sport 2 nogen steder, så ved ikke hvad prisen er, men det er da bare at bestillet et sæt og prøve dem. Hvis du alligevel brænder dem af hurtigt, så er der jo ikke sket den store skade

de ligger under 1000kr per dæk, https://www.daekleader.dk/...75-35-r21-99w-437951 - og til den pris kan din pointe være fornuftig, de skal jo kun holde det halve tid ;-).

vh, ErikBH

Til den pris ville jeg bare bestille nogle og sætte på og prøve, men Vredestein eller Conti i original størrelse er en ok pris.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 11 '16
Hummer75
Hummer75 Oct 12 '16

Quote from ErikBH

Citat fra KS Jeg har lige bestilt 275/35 r21 i Pirelli til mine stagières vinterdækkene.

De er 0,97% større end 265, så det går nok. De bliver monteret om en uges tid, og skriver så mine erfaringer

Super.

Citat fra RobertJ

Achilles har jeg også haft set på til et staggered setup.
Autobild har en test her hvor ATR dækket (ikke 2'eren) klarer sig medium - godt.

2'eren skulle være noget bedre, så vidt jeg kan læse mig frem til. Hvad stoppede dig i at gøre mere end at se på dem? 

Citat fra P85DK

Du kan finde Conti Silent til lidt over 2.000 /stk, hvilket er en god pris. Har aldrig set Achilles ATR Sport 2 nogen steder, så ved ikke hvad prisen er, men det er da bare at bestillet et sæt og prøve dem. Hvis du alligevel brænder dem af hurtigt, så er der jo ikke sket den store skade

de ligger under 1000kr per dæk, https://www.daekleader.dk/...75-35-r21-99w-437951 - og til den pris kan din pointe være fornuftig, de skal jo kun holde det halve tid ;-).

vh, ErikBH

De skal da prøves ... og dur de ikke - så er "skaden" ikke stor ... og ham Nordmanden er glade ved dem!! :-D MEN kan de være på 21" 275 lyder af meget!!??
Forummets indlæg er redigeret af Hummer75 Oct 12 '16
RobertJ
RobertJ Oct 12 '16

@Hummer75 - Det anbefales, efter moderne dæk tabeller at du ejer Staggered fælge, dvs bagaksel har 9" bredde fælge, hvor for aksel kører med standard 8,5".
​Mens det er praktisk muligt at montere 275 på 9" fælg, ved jeg ikke med køre egenskaberne på 8,5".

Kan ikke finde det omtalte Achilles ATR Sport 2 245/35-21 98W fordæk til salg nogen steder, officielt findes størrelsen.
​Et andet prisvenligt alternativ som BMW folket bruger er Nexen N8000. Den findes også i diverse størrelser der kan gå til en Model S.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Oct 13 '16
P85DK
P85DK Oct 12 '16

@RobertJ - er det ikke 8.5 og 9.0 tommer i staggered setup

Jabba
Jabba Oct 13 '16
Korrekt. 21" Turbinefælge i staggered setup er 8.5" for og 9.0" bag.

Der er masser af 245/35-21 dæk til salg både som vinterdæk og sommerdæk. I den størrelse hedder belastningen 96W/Y ikke 98.
Hummer75
Hummer75 Oct 14 '16

Ultrac Vorti

245/35 ZR21 96Y
XL

De ser ud til at være gode dæk til prisen! 

jensk2
jensk2 Oct 14 '16

FDM er enig: http://www.fdm.dk/...ac-vorti-22545-r17-y

~~4 stjerner: Meget fine egenskaber på tør vej og gode egenskaber på våd vej er med til at bringe dette dæk til tops.

Michelin Pilot Sport 3 scorer tilsvarende, er lidt bedre i støj, men dårligere i slidstyrke.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Oct 14 '16
Kramer
Kramer Apr 12 '17

Skal have sommerdæk til 21" Turbine.

Nogen der bruger dette dæk eller har prøvet?

Har gode data og 69dB - og er 500kr billigere end Conti som jeg kører med i dag.

Pirelli

245/35 ZR21 96Y P Zero XL

Kramer
Kramer Apr 12 '17

Tidligere i denne tråd, nævnes conti silent

Er det dette? For det står opgjort med 72dB, som jeg jo ikke synes er silent.

Continental

245/35 R21 96W SportContact 5 XL Silent

Forummets indlæg er redigeret af Kramer Apr 12 '17
Hookmaker
Hookmaker Apr 12 '17

Støjopgivelsen gælder udendørs støj, ikke den du hører/fornemmer i bilen. Jeg har lige fået ContiSilent på og er egentlig godt tilfreds. Men der er nogen der siger de slides hurtigere?...;-) 

Raymond
Raymond Apr 14 '17

En lille sjov historie:

Min svoger har en s70 rwd og har lige rundet 100k, Det ene Bagdæk var slidt skævt pga forkert lufttryk og begge bagdæk er udskiftet, fordækkene kan nok klare mange k km endnu !!!!!!!!!

Han kører 99,9 % på motorvej med konstant hastighed, ikke mange opbremsninger. Dækkene er de originale Eagle helårsdæk.Det må nærme sig en rekord

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 14 '17

Er der ikke tpms ventiler monteret?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 14 '17
TorbenS
TorbenS Apr 14 '17
Det er muligvis sporing det er galt med
DavidS90D
DavidS90D Apr 14 '17

Det er også for dårligt at dækkene kun kunne klare 100.000 km....

Måske en lokal rekord på en TMS, men ikke ualmindeligt på "almindelige" biler med bevidst chauffør.

Jeg kan huske én af de mange (og første) Tesla-skrøner der kom frem, var at dækkene kun holdt 4000 km... 

Lastvogne kører 300-800.000 km på samme dæk (med nyt liv) men det er en anden historie.

P85DK
P85DK Apr 15 '17

@DavidS90D - Om det var 4.000 eller 10.000 km der blev sagt er jeg i tvivl om, men det var ihverfald ikke en skrøne. Kender flere med de første P85'ere som måtte skifte bagdæk efter få måneder. Dækkene havde så også fået lov til at arbejde for sagen :-)

DavidS90D
DavidS90D Apr 15 '17

Naturligvis kan man rive dækkene af hurtigt...f.eks hvis man leger med lidt "drifting" eller bare er hård ved de to pedaler.

Men den måde det kom frem på dengang, blev tolket som et isoleret Tesla-problem. 

MOS
MOS Apr 15 '17

Jeg har personligt set Thorkild Thyrring slide et par spritnye bagdæk på en gammel Ford Sierra op. Det tog ca. 7 minutter, inden dækkene sprang, men han kørte da også sidelæns det meste af tiden :-)

Så hvis et sæt bagdæk på en P85, hvor der bliver arbejdet for sagen, holder 10.000 km, så skal man nok være godt tilfreds... Er der i øvrigt nogen, der ved, om de tilbagelagte 10.000 km er målt på bagdækkene eller fordækkene? Der kan jo godt være en del forskel, hvis der bliver arbejdet for sagen, hvis I forstår ;-)

Sider: « 1 2