Loading...
dk

Montering af EON H2 ladeboks | Tesla Forum

PeterE
PeterE Oct 3 '16
Hjælp!

Så modtog jeg endelig min kæmpe (!) H2 ladeboks, som unægteligt - målt i tyngde - virker som en kvalitetsprodukt. Ja, tung er den i al fald og spørgsmålet - hvordan monterer jeg den i min træcarport? 

Placering ift det røde CEE stik er nemt nok, men kan to store træskruer virkelig bære en ladeboks på ca 25 kilo? 

Ideer og meninger er meget, meget velkomne.
griffel
griffel Oct 3 '16
Altså jeg satte min op i min træcarport med to ikke særlig store skruer. Det tog 5 minutter.
Den vejer ikke 25 kg selvom det ser sådan ud ;-)

/Jakob :-)
tgro
tgro Oct 4 '16

@peterE @griffel

Fik I ladebrikken i brev ved siden af? Jeg har blot modtaget boksen uden nogen følgeskrivelser eller mail ??

BR Thomas

PeterE
PeterE Oct 4 '16

Tak griffel, jeg giver det et forsøg...

@tgro, jeg modtag ladebrikken/kortet dagen før i en kuvert. 

griffel
griffel Oct 4 '16
Jeg venter stadig på brevet fra EON...
KimT
KimT Oct 4 '16
Quote from griffel Jeg venter stadig på brevet fra EON...

Ja det er ikke let når Posten ikke leverer fra dag til dage mere. Jeg fik mit kort i dag 

Ragster
Ragster Oct 4 '16

@tgro jeg fik også ladeboksen før brikken. Fik så en mail fra EON om eftermiddagen at de kunne se jeg allerede havde modtaget boksen, så de ville sende brikken med A-post så jeg havde den næste dag. Og ganske rigtig jeg modtog brikken dagen efter :-) Skriv eventuelt til dem når du har fået sat den til strøm og be dem kode den om så du kan lade forskudt. Det var lidt træls at stå ved bilen næste morgen og se den ikke havde ladet om natten :-)

tgro
tgro Oct 5 '16

@Ragster Tak for info. Jeg fik dem til at åbne boksen, og brikken haster ikke så jeg er flyvende ... :)

PeterE
PeterE Oct 6 '16

Så fik jeg også boksen op med to halvsmå skruer, og det spiller 100% - og jeg oplever faktisk en virkelig god service fra EON. Det eneste der generer mig er at jeg nu med lamperne foran på boksen oplyser halvdelen af nordsjælland om natten - og det løser jeg nok med lidt sort tape...

MOS
MOS Oct 6 '16
Citat fra PeterE

Det eneste der generer mig er at jeg nu med lamperne foran på boksen oplyser halvdelen af nordsjælland om natten - og det løser jeg nok med lidt sort tape...

Ludicrous Luminosity ;-) 

griffel
griffel Oct 6 '16
@PeterE
Jeg satte også som det første et stykke Gaffatape over lampen. Ikke særlig kønt (men det er boksen jo ikke alligevel), men det virker ;-)
KimT
KimT Oct 6 '16

Jeg har også sat sort gaffatape på, men tror jeg skal have fat i rød eller hvid folie som skal klæbes på hele forsiden (også over lyset), og så finde en som kan skære logo + TESLA til at klæbe på

PeterE
PeterE Oct 6 '16

Tjah, jeg sætter nok ikke Tesla folie på en EON boks - ligesom jeg hedder ikke klistrer et Ferrari logo på min Tesla :) Så det bliver tapemodellen...

webercarbmann
webercarbmann Oct 6 '16

Har også fået min boks op.  Har I lagt mærke til at der står "Better place" på noget af elektronikken når fronten er afmonteret? Der må være en historie der. 

For at undgå at der er nogen der løber med boksen satte jeg min op med to 12 x 200mm bræddebolte der kunne nå hele vejen gennem vægen i vores udhus (Bræddebolte købt i løs vægt hos Bauhaus) Jeg sleb firkanten bag hovedet rundt, så hovederne de sidder i plan med beslaget. Det ser pænt ud, er solidt og ingen løber med boksen uden at have adgang til skuret. 

Tror/ved nogen af jer om Eon kan "se" hvis der en gang i mellem bliver sluttet en fremmed bil til boksen?  Vh. Peter

PeterE
PeterE Oct 6 '16
Lyder som en god ide at tyverisikre boksen, jeg tænkte på noget tilsvarende.

Kan EON se hvad boksen bliver brugt til? Tjah, jeg ved det ikke - men JA, det tror jeg bestemt. Ved SuC ved Tesla hvilke bil der lader og EON har nok adgang til samme data i det øjeblik vi sætter kablet i. Bare et gæt.
BrianG
BrianG Oct 6 '16
Jeg har løst "oplysning af nabolaget"-problemet ved at åbne fronten (skru forsigtigt skruerne i bunden IND, ikke ud) og sætte et stykke sort gaffetape på indersiden af låget over pærerne. Det virker fint og gør ikke boksen grimmere end den er :-)

Jeg har så til gengæld afmonteret det ufatteligt store beslag (sad i vejen for for at placere boksen mest hensigtsmæssigt). Istedet har jeg monteret 4 skruer med pan-hovede på væggen, samt skruet et stykke fladjern fast på bagsiden af boksen nederst, som lige akkurat stikker 5 cm længere ned end boksen. Boksen er hængt op på Pan skruerne, og med godt vægt oven på boksen har jeg skruet fladjernet fast i trævæggen med tyverisikrede skruer. Hvis nogen vil rende med min boks skal de tage carporten med..... :-)

OBS... det skal siges, at hvis du først har løsnet bare 1 skrue på det store beslag, så får du det ALDRIG spændt godt fast igen - med mindre du tager indmaden ud af boksen. SÅ TÆNK DIG OM INDEN DU LØSNER FØRSTE SKRUE..
P85DK
P85DK Oct 7 '16

Man har vel lov til at sjat lade en lånebil eller en ven i ny og næ, tror først alarmklokkerne ringer hvis de kan se at det to eller flere biler der bruger den som deres primære opladningsplads

PeterE
PeterE Oct 7 '16

P85DK, nej - det står der ret tydeligt i betingelserne. Det er til en og kun en bil - den som man har tilmeldt og det er vel fair nok. Er det ok med en 'låner' imens din egen er på værksted? Sikkert. 

Brian, hold da op - du er en grundig mand! Men tippet om at tage fronten af og sætte noget tape på på indersiden tager jeg til mig.

KimT
KimT Oct 8 '16

Så fik jeg også monteret tape på indersiden af min lader.

Her er et billede af indmaden - det ser ud som om det er et sim kort på det øverste print, så det er jo nok på den måde de aflæser den. Men lidt pudsigt der står better place på printene

P85DK
P85DK Oct 8 '16

@KimT - Eon købte jo konkursboet fra Better Place, så det er måske ikke så underligt alligevel :-)

Sider: 1 2 3 »