Og Gnrgy købte den del der var tilbage i Israel.
Jeg har også fået min ladeboks fra e-on, samme som på PeterE's billede, men kan ikke få den til at fungere.
Den lyser bare rødt og reagerer ikke på ladebrikken.
CEE-stikket er i orden, det virker med bilens originale ladekabel (S 85).
Bor i et område med dårlig mobildækning, måske er det her problemet ligger?
Nogen derude der ved noget :-)
Niels
Jeg har også fået min ladeboks fra e-on, samme som på PeterE's billede, men kan ikke få den til at fungere.
Den lyser bare rødt og reagerer ikke på ladebrikken.
har du prøvet med tålmodighed? Den tager laaang tid om at starte op. 5 minutter skal der nok gå - uden jeg dog lige har taget tid på det.
/ErikBH
svingede mit eksisterende eon kort, og wupti, så ladede bilen
Så må du jo bare håbe de ikke regner taksten som på din gamle aftale ;-)
Har også fået min boks og alt virker uden kort og med timet opladning. Det eneste jeg synes er et irritationsmoment er at jeg nu må åbne ladeporten inde fra bilen.
Man kan vel ikke nøjes med en portåbner. Den kan jo vel ikke låse kablet/porten op. Kun åbne klappen.
Din bilnøgle kan afbryde ladningen, og frikoble kablet. Er det ikke noget med et langt tryk på bagagerums knappen?
Og er det nu jeg skal fortælle, at på en X skal man bare trykke på klappen i forreste ende, så åbner den selv.
Hvad med bilens (S) fjernbetjening, kan den ikke åbne ladeporten?
Man kan vel ikke nøjes med en portåbner. Den kan jo vel ikke låse kablet/porten op. Kun åbne klappen.
Ligesom knappen på UMC, vil portåbneren frigive kablet hvis fob er indenfor rækkevidde og dermed låser porten op. Uanset kommer man ikke udenom at have fob på sig medmindre man f.eks. bruger app'en.
Det jeg syntes var rart med det "gamle" kabel var at når man kom hjem og kørte i garagen kunne man stå ud af bilen, tage ladekablet og trykke på knappen og ladeporten åbnede. Nu må jeg enten huske at gå gennem de klik der skal til for at åbne ladeporten inde fra bilen eller hvis jeg glemmer det så stå og fumle efter nøglen i lommen.
Det jeg syntes var rart med det "gamle" kabel var at når man kom hjem og kørte i garagen kunne man stå ud af bilen, tage ladekablet og trykke på knappen og ladeporten åbnede. Nu må jeg enten huske at gå gennem de klik der skal til for at åbne ladeporten inde fra bilen eller hvis jeg glemmer det så stå og fumle efter nøglen i lommen.
Du behøver ikke at fumle efter nøglen i lommen. Der er intet der har ændret sig. Hvis du skaffer en charge port opener som du sætter fast til kabel eller ladeboks, vil du ligeledes ved tryk på knappen åbne ladeporten og derefter stikke kablet i. Hvor ser du forskellen?
Det ser ud som om en charge port åbner er løsningen men hvor kan man købe den og kan den monteres i en E-ON ladeboks eller på kablet fra en E-ON ladeboks?