ok - er det kun hos mig at radioen og browseren kommer i nederste halvdel når man vælger dem, mens navigation og telefon kommer i det øverste på samme måde som det altid har været - sindsygt irriterende!
@bruns - hold kortet i nederste havldel og ikonerne bliver fremme. Jeg synes det er super fedt at ikonerne forsvinder og ville ønske at man kunne vælge det samme i bunden.
Mediaplayerens radio del med de fastestationer er lidt dumt UI mæssigt, hvor der står FM i centrum med store bogstaver på alle knapper, mens radiostationens navn står med småt nedenunder - ved sgu godt det er FM
så læs da release nots.. det er fordi navi skal helt være i top på man slipper for de ikoner..
Kortet 'skal' være nederst, da man skal have browseren sat på fartkontrol.nu øverst. Navi kører jo fint i venstre side i det lille display.
Er jeg virkelig den eneste hvor radio og browser kommer i den nederste halvdel når man vælger dem fremfor i den øverste som hidtil?
P85DK
Kortet 'skal' være nederst, da man skal have browseren sat på fartkontrol.nu øverst. Navi kører jo fint i venstre side i det lille display.
Er jeg virkelig den eneste hvor radio og browser kommer i den nederste halvdel når man vælger dem fremfor i den øverste som hidtil?
Det gør det ved os alle, det er Teslas måde at lave det intuitivt på, de har prioriteret hvad de mener er vigtigst :-) det ville selvfølgelig være smart hvis vi selv kunne vælge
Nu checkede jeg lige radioen i dag og det ser ud til at de har fjernet radio teksten. Det er den tekst der beskriver hvad der sendes i øjeblikket. Det er virkelig trælst for jeg fik på den måde kædet musikken sammen med kunsternavn og navn på musiknummeret. Eller er det en option et sted jeg ikke har fundet?
Jeg har det på samme måde... føler det lidt som en nedgradering. Ville ønske de havde lagt deres energi nogle andre steder.
Burns: Sig til hvis du finder ud af at få kunstner navn frem. det savner jeg også.
Ehm, I er klar over at I selv bestemmer hvilke funktioner der kommer i toppen hhv i bunden? Prøv at holde media-knappen nede når i trykker på den - og placer den så øverst eller nederst. Og det samme med de andre. Det er smart og virker. Og nåh ja, man kan altid bytte om på øverst og nederst ved at trykke på dobbeltpilene i højre side ca midtpå.
@PeterE - den har jeg fanget - meeen, det var nu smart når det default var således at når man valgte en ny 'app' så kom den øverst. Det er sgu' lidt omsonst at skulle sidde og rykke rundt på ting når bare man vil have en app øverst - og på ingen måde trafiksikkert ;-)
Ha, jeg har det modsatte, min radio er off/muted når jeg starter bilen. Til gengæld så jeg på Visible Tesla at mit klimaanlæg kørte videre under opladning, så bilen forblev 18 grader varm trods 7,5 grader udenfor.Jeg slukkede selvsagt, med det resultat at klime forblev off, da jeg otte timer senere skulle hjem fra arbejde:-)
@Ledsager (og andre)
Der er altså ingen følere i selve rattet, det kan ikke mærke om du 'klemmer' om det. Til gengæld kan bilen mærke om du drejer ganske lidt i den ene eller anden retning (eller holder igen når den selv korrigerer), og dermed kontrollere at du har fat i rattet.
Den kontrollerer altså, om der er modstand i rattets bevægelse. Det er også derfor der var en der kunne 'hacke' en Mercedes (tror jeg det var) til at tro at han havde fat ved hjælp af en fyldt sodavandsflaske, som han tapede fast til rattet.
https://www.youtube.com/watch?v=Kv9JYqhFV-M
/Jakob :-)
Jeg lader min hånd 'hænge' lidt (f.eks. med armen i vinduet), så er der nok 'træk' i rattet til at den ikke brokker sig :-)
Noget positivt? så som det er blevet toppet endnu mere på design.. eller det faktisk er super smart med kortet er øverst.. så det er stort og visuelt.. eller at stemme funktionen er blevet endnu bedre.. Man burde læse de opdateringer.. så slipper man for at undgå noget.. P85D hvis det sker i din bil sker det i dem alle..
Jeg syntes autopilot og regenerering er VÆSENTLIGT forbedret.
Regenerering: Jeg forventede kraftigere regenerering, men oplever i stedet en meget mere komfortabel regenerering. I min 70D kom opbremsningen lidt pludseligt når man helt slap speeder, fordi man vil træde på bremsen. Så jeg har længe ønsket at sluppet speeder max regenerer 50% og den sidste regenerering kom når man trådte blødt på bremsen. Så ville det hele blive lidt blødere. Jeg syntes at regenereringen nu kommer mere gradvist så overgang til rigtig opbremsning er blødere.
Autopilot: Denne morgen er den første gang jeg har anvendt autopilot på hele 70% af turen fra Birkerød til Glostrup. Tidligere har jeg tit overtaget for at undgår køresyge. Placeringen i vognbanen er forbedret og specielt er reaktionen når de forankørende reducerer hastighed meget blødere. Bilen venter lige et øjeblik før den reagerer, hvad der gør at mange mindre hastighedsændringer glattes ud, ligesom ved en menneskelig chauffør. Måske en anelse forøget risiko, (senere reaktion) men klart mere komfortabelt.
/jens