Hej Uffe.
Ja, jeg har også været ude for det.
Umiddelbart vil jeg mene, at du nok bare har overset de advarsler om at holde ved rattet, som den tidligere havde vist dig. Du vil jo helst kigge på trafikken, som du skriver.
Men så alligevel, så er det sædvanligvis en ret så larmende advarsel den kommer med, når den fjerner muligheden for at fortsætte med driver assistent. Det er jo den der med at det hele lyser op i rødt.....
Så i dit tilfælde kan det da vist godt se ud til, at den har forsøgt at fortælle dig det, da det skete, og du så først erkender/opdager det, når du forsøger at genindkoble den.
Men jeg ser nu også lidt andre fejl udenfor rattet.
Dit billede er taget med hvilken hastighed? Det ser man faktisk ikke lige.
Men ud fra dit gennemsnitsforbrug over de sidste 10 kilometer på 271 Wh, og at det lige i øjeblikket anviste energiforbrug ligger lige under, så formoder jeg, at du fremfører din bil med mindst den hastighed, som den dog viser er maks på den kørte strækning. Altså med mindst 130 kilometer i timen.
Og så fornemmer jeg, at du nok i din irritation over at have mistet driver assistenten har glemt, at du bare kan holde ind til siden, forlade, låse og igen oplåse bilen, for at køre videre med driver assistenten aktiv igen. Mon ikke der havde været den mulighed for at gøre det, i løbet af de 100 kilometer, som du måtte køre uden. Eller var der ikke tid til det?
Og du skriver, at du foretrækker at holde øje med trafikken, og ikke hvad der foregår i displayet?