Loading...
dk

8.0 irritationer | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Oct 13 '16

Jeg brugte aldrig mit hjemme-wif i bilen alligevel fordi det ikke har så god dækning ude i carporten, og havde heller ikke brug for det når jeg nu havde hotspot i bilen alligevel. Bilens 3G er ikke altid så god (især i Tyskland synes jeg ofte man bare får "E"-dækning), og jeg støder ofte på TuneIn radiostationer der kun kan afspilles via wi-fi. Er det lavet om i version 8, så de radiostationer nu kan afspilles via 3G? Ellers er det da noget af en forringelse at vi er tvunget til at bruge bilens 3G når vi kører. At bruge vores eget wi-fi på farten er da også en økonomisk fordel for Tesla, når de ikke skal betale for vores dataforbrug længere. 

griffel
griffel Oct 13 '16

Jeg har også en lille ting (som faktisk ikke er så lille, synes jeg):

Før kunne jeg på øverste højre knap på rattet få mine Recent calls og Contacts frem, når jeg skulle ringe.

Det kan jeg ikke længere :-( De er nu gemt som en del af rullehjulet. Men det bruger jeg normalt til at justere lysstyrken på skærmen, fordi den automatiske dimming ikke altid fungerer lige godt. Skærmen er som regel sort når jeg bakker ud af min carport.

Jeg skal altså først vælge en anden funktion til rullehjulet med nederste knap (og jeg skal vælge om det skal være Contacts eller Recent Calls), derefter foretage et opkald, også vælge Display med nederste knap igen bagefter.

Eller jeg skal finde telefonen på Den Store Skærm, men det blir alt for bøvlet.

Øv :-(

/Jakob :-)

Seppe
Seppe Oct 13 '16

Ja jeg synes også det er synd at recent calls er gemt længere væk, jeg plejer nemlig at have rullehjulet sat til temperaturen.

Jeg tænker at det at tale til bilen måske er mere brugt i USA hvor alt er amerikansk... Jeg synes ikke altid jeg har så meget held til at få bilen til at makkeret når jeg bruger voice commands...

Klaus_
Klaus_ Oct 13 '16

Opdatering på wi-fi der slår fra når man sætter bilen i "D": Tesla Århus kendte ikke til problemet men da jeg nævnte den amerikanske tråd hvor nogle andre nævner det samme, gik hans mistanke på at version 8 simpelthen havde lukket wi-fi adgangen under kørslen, men om det var bevidst eller ubevidst vides ikke. Han anbefalede at sende en mail til Tesla customer service så de har "klagen" registreret "over there". 

De kan dog godt opgradere bilens 3G til 4G for lige under 5000 kr, en operation der tager 3-4 timer.

PeterE
PeterE Oct 13 '16

@Klaus, du har behov for wifi under kørsel for at bruge TuneIt og Spotify eller? Jeg er meget i tvivl om om en 4G (3G lte) opgradering er noget værd, eftersom 4G nok er tvivlsomt hvis der ikke er en ordentlig 3G dækning i området. Og hvis 3G er der, så burde det dække behovet for TuneIt, Navi og resten uden problemer. 

Klaus_
Klaus_ Oct 13 '16

@PeterE, det er ikke et krav med 4G i bilen, medmindre man hører visse radiostationer på TuneIn, bl.a. RadioPlayback og EkstraBladet Radio så vidt jeg husker, de skriver noget ala "high bandwidth required, connect to wi-fi to play" eller lignende. Derudover synes jeg også at kortet indlæses hurtigere og sange på spotify en anelse hurtigere med 4G også. Browseren er der ikke så stor forskel på, den er alligevel pokkers sløv. 

Og så er der selvfølgelig det med dækningen.

Kristian70k
Kristian70k Oct 13 '16

ikke visuelt.. men hele den måde det er gået til at være en radar autosteer - det er da en mega forandring.. og bane brydende.. men det jo ikke noget vi mærker til.. Synes sku alle de ting de har lavet er til den gode side.. Husk i nu skal slå "data deling" til så i kan være med til at forbedre produktet :)

RobertJ
RobertJ Oct 19 '16

Nu hvor spændingen har lagt sig syntes jeg alligevel at nogle 8.0 irritationer bliver hængende.

- I Navigationen kunne man førhen trykke på alle mellemstop/destination, og se kortet scrolle hen til stedet. Ligesom alle andre navi'er. Den feature er glemt og borte.
Det er rart at kunne se lokal området før man ankommer, nu meget besværligt.

- Skjult Menu pane. det er overhovedet ikke fedt. Det kræver TO ekstra tryk at komme fra musik vindue, vælge sine playliste og komme tilbage til Web eller consumption pane. Det er ikke ligefrem super hurtigt menu linjen popper tilbage bag kortet. Ønskes en on / off feature her.

Syntes at mærke en forringelse af søge funktionen i Navi. taster jeg en adresse 3 gader fra min placering, vælges ofte samme adresse i en anden / større by. Mener den var bedre i V7. til dette.

Søger jeg på 'kvickly lidl eller lign.' for at få nærmeste lokationer på kortet vist kørende på køge bugt, kommer søgeresultatet med et oversigtskort over sydhavn til hellerup lokationer, og ikke Køge - brøndby lokationer. *'Results Sorted by Tesla'*

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Oct 19 '16
TorbenS
TorbenS Oct 19 '16

@RobertJ, "Syntes at mærke en forringelse af søge funktionen i Navi. taster jeg en adresse 3 gader fra min placering, vælges ofte samme adresse i en anden / større by. Mener den var bedre i V7. til dette.​"

Jeg kan prøve når jeg kommer hjem da jeg stadig har V7.

TorbenS
TorbenS Oct 19 '16
Har lige testet V7 i navi 3 gader væk her i centrum af Odense og den finder en gade i Århus !!
Jesniels
Jesniels Oct 21 '16
Citat fra griffel @Kiefer
Man kan da selv flytte den ned, enten med bytte-om-knappen eller ved at holde længe på ikonet øverst og så vælge nederste vindue når man åbner den

Helt enig med Kiefer her.. Før 8.0 åbnede alle "apps" i toppen.. Det gjorde det "nemt" at bruge.. Nu åbner "næsten" alt i bunden.. Bare ikke navigation og kamera.. 

Personligt kan jeg godt lide navigation i bunden.. Trykker man så en anden app frem (lad os sige energi), vupti, så er navigation overskrevet.. Ok - så trykker man navigation frem igen - og den popper frem i toppen og væk er min mediaplayer.... ARGH - den kan jeg så trykke frem igen og den popper op i bunden.. Nu skal jeg bruge et ekstra taste tryk på at flippe rundt på op/ned.. Og det er der da ingen grund til.. 

Fint nok at tingene skal åbne i bunden istedet for toppen - men så kunne de da være konsekvente..

Generelt syntes jeg de skal ros - specielt for opdaterings hastigheden i navigationen, ved zoom og når man slår for eksempel satelit view til/fra.. Caching virker pludselig :-) Og zoom er brugbart..

Elementet med at navigationen ikke længere reagerer på mellemstops er også rigtigt ærgeligt.. Brugte jeg en del. Ærgeligt at de fjerner brugbare features! 

lad os håbe på en "hotfix" snarest :-) ..... Ja ja, jeg er en dag-drømmer :-)

Abreinhold
Abreinhold Oct 22 '16
Er der andre end mig der oplever at 3G forbindelsen er elendig efter V8.0 opdateringen?
Og min sorround sound knap er også væk fra mediaplayeren...
wifi er komplet umuligt efter V8.0 - skide irriterende.
Og synes min Spotify enten ikke virker eller osse crasher den tit.
Autosteer slingrer, bremser og accelerer unødigt meget nu synes jeg.
Så generelt er jeg ikke særlig imponeret
jensk2
jensk2 Oct 22 '16

Flere gange - på den samme rute til Birkerød - opdaterer navigationen ikke satellit kort, så man til sidst ender med at køre udenfor kortet. Kunne jo godt tyde på at Navi ikke kan downloade mere kort.

tintin
tintin Oct 22 '16

Autosteer er klart mere ustabil, Man kan ikke mere slappe af som man kunne med ver. 7. 

TorbenS
TorbenS Oct 22 '16

Det er måske derfor at udrulning af V8 stort set er stoppet. Tesla Århus har heller ikke fået V8 til alle deres lånebiler.

Der programmeres nok på livet løs til en V8.1 

tintin
tintin Oct 22 '16

Ja jeg håber virkelig at der snart kommer en ny opdatering som også adressere navigationen

Larsen
Larsen Oct 22 '16
Abreinhold: jeg er helt enig med dig i, at wifi er blevet helt elendigt med version 8. Halvdelen af tiden har jeg heller ikke noget kort på den store skærm. Desuden er jeg rigtigt træt af, ikke at have knapperne i toppen af skærmen. Jeg kan ikke helt se hvad vi skulle med større kort. Hvem der blot kunne rulle tilbage til den forrige version.
uffe55
uffe55 Oct 23 '16

WHAT THE F*** !

I dag, da jeg kører en lang tur med autosteer kommer den samme meddelse som sædvanlig om at jeg skal holde ved rattet hvilket jeg selvfølgelig gør når jeg opdager meddelelsen men jeg foretrækker at holde mere øje med trafikken end hvad der foregår i infopanelet.

Pludselig hyler hele instrumentpanelet op i blinkende rødt og siger at autosteer ikke er tilgængeligt. OK, regnen står ned i tove så jeg tror at det er årsagen men lidt senere prøver jeg at aktivere autosteer igen og får den meddelse op som i kan se i fotoet ! Dette bevirker så at jeg må køre de sidste 100 km uden autosteer !

Altså hvad bilder Tesla sig ind, jeg har fandme betalt kr 21000 for at få autosteer i bilen og nu fjerner Tesla det som jeg har betalt for !

Hvad bliver det næste ? At de begrænser tophastigheden til 120 km/t fordi de har haft et uheld med en bil der kørte 200 km/t !

Har i andre været ude for dette ?

krabbe
krabbe Oct 23 '16
Du skulle bare være kørt ind til siden, sat bilen i P og tilbage i D, så havde den virket igen
DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '16

Hej Uffe.

Ja, jeg har også været ude for det.

Umiddelbart vil jeg mene, at du nok bare har overset de advarsler om at holde ved rattet, som den tidligere havde vist dig. Du vil jo helst kigge på trafikken, som du skriver.

Men så alligevel, så er det sædvanligvis en ret så larmende advarsel den kommer med, når den fjerner muligheden for at fortsætte med driver assistent. Det er jo den der med at det hele lyser op i rødt.....

Så i dit tilfælde kan det da vist godt se ud til, at den har forsøgt at fortælle dig det, da det skete, og du så først erkender/opdager det, når du forsøger at genindkoble den.

Men jeg ser nu også lidt andre fejl udenfor rattet.

Dit billede er taget med hvilken hastighed? Det ser man faktisk ikke lige.

Men ud fra dit gennemsnitsforbrug over de sidste 10 kilometer på 271 Wh, og at det lige i øjeblikket anviste energiforbrug ligger lige under, så formoder jeg, at du fremfører din bil med mindst den hastighed, som den dog viser er maks på den kørte strækning. Altså med mindst 130 kilometer i timen.

Og så fornemmer jeg, at du nok i din irritation over at have mistet driver assistenten har glemt, at du bare kan holde ind til siden, forlade, låse og igen oplåse bilen, for at køre videre med driver assistenten aktiv igen. Mon ikke der havde været den mulighed for at gøre det, i løbet af de 100 kilometer, som du måtte køre uden. Eller  var der ikke tid til det?

Og du skriver, at du foretrækker at holde øje med trafikken, og ikke hvad der foregår i displayet?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »