Loading...
dk

Vampire drain | Tesla Forum

MKRCPH
MKRCPH Oct 19 '16

Hej alle,

Har netop været på 15 dages ferie og holdt øje med hvor meget rækkevidde der er forsvundet. Bilen stod på 242km ved afgang og præcis 15 dage senere 128 km. Dvs den har tabt 7.6km per dag og hvis range er 375 km (100% opladet) så er det præcis 2% om dagen. Mener jeg har læst 1% om dagen engang herinde? Jeg gik ind på app'en og vækkede bilen 3-4 gange og ellers har den stået helt urørt. Det har selvfølgelig været lidt koldt men er det naturligt den taber så meget. Tidligere har jeg også undret mig over tabet men har ikke holdt præcis statestik I længere tid. Jeg har dog tidligere set på forskellen på "always on" eller ej, og ikke fundet nogen forskel.

Hvad har I af oplevelser med vampire drain?

DerHansi
DerHansi Oct 19 '16

Jeg synes det lyder af meget, er du sikker på knægten ikke har været ude og ræse, mens du var væk :-)

Tabet kan, efter min mening, ikke forklares ved "always on" eller lignende. Hvor gammel er dytten ?

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Oct 19 '16
sono
sono Oct 19 '16

Vi holdte i lufthavnen i 14 dage i sommers og havde lignende erfaringer som MKRCPH, omkring 2% per døgn. Jeg havde power save sat til ON og always connected til ON

Polarwheels_DK
Polarwheels_DK Oct 19 '16

Slå always connected fra, det hjælper en del.

oleviby
oleviby Oct 20 '16

Har lige checket min 70er.

Den har smidt 5 typ. Km. I nat på 10 timer, detter er efter opgradering til ver. 8.0.

Før var det kun det halve.

 

MKRCPH
MKRCPH Oct 20 '16

@DerHansi - - I hope not, sønnen er 2 år (og var I øvrigt med på ferien).....;o)  Den er fra Januar'16, kørt 9.600km... Batteriet har kun været ladet op til 100% 2-3 gange og altid kørt inden for en time efter, aldrig været under 20% og holder det generelt mellem 40-70% til daglig.

@Polarwheels_DK som sagt har jeg tidligere under kortere perioder prøvet det uden at det har gjort nogen forskel

@oleviby jeg havde ikke installeret til ver 8.0 på det tidspunkt, håber da ikke det er 4% fra nu af....!

Clubman
Clubman Oct 22 '16
Jeg har lige holdt 17 dage i Billund og den gik fra 255 km til 148 km - havde ikke slået always connected fra og loggede på bilen 4-5 gange fra distancen.
Forummets indlæg er redigeret af Clubman Oct 22 '16
koden
koden Oct 22 '16

vampire drain? hvad betyder det?

KimT
KimT Oct 22 '16

Det dækker over standby forbrug samt "andet tab" som sker mens bilen ikke bruges.