Loading...
dk

Fejlalarmer | Tesla Forum

griffel
griffel Oct 19 '16
Inden for de sidste par måneder er min TMS pludselig begyndt med at fyre alarmen af uden nogen grund. Jeg troede (=håbede) det ville holde op da jeg fik 8.0, men nej :-(

Første gang var en nat, da det blæste temmelig meget, og det kunne måske være en rigtig nok alarm, hvis bilen blev rystet af vinden.
Senere er det flere gange sket at den er gået af, da jeg (med FOB i lommen) åbnede for bagklappen.
En enkelt gang gik den sørme af da jeg gik forbi bilen med FOB'en i lommen, uden af røre ved den!

Det er ved at være pinligt... For jeg kan ikke stoppe den, før den selv synes den har larmet længe nok. Låse, låse op, træde på bremsepedalen, låse igen: Intet hjælper.

Jeg har en mørk aften taget den i, ikke at tænde positionslyset og indenfor, da den kørte håndtagene ud. Så låste jeg den op med FOB'en inden jeg åbnede døren. Jeg ved ikke om den havde skudt alarmen af, hvis jeg havde åbnet døren, men det er da en mulighed....

Har i nogen gode forslag til hvordan man får det stoppet? Jeg har ikke ringet til Tesla endnu, for jeg ville lige høre jer med erfaring udi disse fejlalarmer ;-)

Den gør det ikke altid, der kan godt gå flere dage imellem, så jeg har ikke fundet noget system...

/Jakob :-)
Kiefer
Kiefer Oct 19 '16

Åh, det kender vi kun alt for godt med vores Model X, det er når bilen synes den bliver ensom og vil have opmærksomhed, har du husket at tale til din bil idag?

Ellers kan den finde på at fyre alarmen af med 15 minutters intervaller... Vi har af flere omgange i samarbejde med Tesla måtte slå alarmen helt fra på bilen og så vente på den næste opdatering til bilen. Lige i øjeblikket kører vi med alarmen tilsluttet og har gjort det i snart 3 uger.

/Martin

RobertJ
RobertJ Oct 21 '16

Alarmen udløste igår morges da jeg gik på Tesla App for at forvarme bilen.

Alarmen udløste endvidere spontant kl 22.55 i nat.

Har oplevet alarm ved bagklaps åbning via FOB.

Bilen blev påkørt med et anhængertræk, det perforerede kofangeren. Ingen alarm.

Alarmen er utroværdig, 

Det bæger er ved at flyde over.
Er ved at sammensætte en evt. snarlig klage i mit hoved.

- R

Kiefer
Kiefer Oct 23 '16

Ja, vi lever med at problemet med alarmen lidt kommer og går, men det er ldit værre nu at vi ikke kan åbne venstre fordør på vores X'er.

Det var lidt mærkeligt at køre på storebæltsbroen og sideruden spontant begynder at lave en rulle op/ned på næsten hele turen. For derefter at fungere nogenlunde det meste af vejen til Århus, men med spontane op/ned. Og da vi så kommer hjem, vil døren hverken åbne eller lukke af sig selv...

Så det blvier en tur mere ind til Tesla mandag...

/Martin

griffel
griffel Oct 23 '16
Det er åbenbart fejlalarmer, for jeg får ingen besked på App'en når det sker. Det fik jeg i går da jeg havde haft bilen løftet for at skifte et punkteret dæk. Den alarm var god nok.

Jeg ringede til Tesla kort efter sidste fejlalarm. Spontant sagde han til at starte med: "Åh, du kører i en X'er?", men jeg måtte desværre skuffe ham og sige, at det handler om en S'er. :-D
De ville udlæse loggen, og en af de unge piger ringede senere tilbage og sagde, at de havde fundet ud af, at det var en firmware-fejl, og der blev arbejdet på en opdatering... Hmm...

jensk2
jensk2 Oct 23 '16

Har ikke sikre data til at hjælpe med, men:

- Har haft bilen siden december og INGEN alarmer før den næst sidste 7.x opdatering.

- Så havde vi to alarmer om morgenen, når jeg dobbelt klikkede FOB Bagklap og min søn samtidig var på vej mod højre bagdør. (Standard rutine, når hans rygsæk skal foran bagsæde og cykel skal i bagagerum)

Vi har ændret procedure til at jeg først låser bilen op ved dobbeltklik på FOB Tag, afventer at positionslys tænder, dernæst dobbeltklik FOB Bagklap. Virker altid - det er min opfattelse at alarmen usvigeligt sikkert er slået fra after dobbeltklik på FOB Tag.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Oct 23 '16
Kiefer
Kiefer Oct 23 '16

Ja, og nu siger Tesla så i medierne at deres Autopilot 2.0 er færdig... Når de ikke en gang kan få alarmen til at virke, hvordan skal de så få bilen til at kunne køre selv...

/Martin

griffel
griffel Oct 23 '16
@jensk2
Det er NØJAGTIG det samme hos mig. Jeg har haft min 70 RWD siden oktober 2015 og aldrig haft en fejlalarm indtil slutningen af 7'eren. Det skal nok passe at det er det samme som hos dig.
Jeg låser nu også altid op med FOB'en - ihvertfald når der er andre i nærheden.... ;-)