Har du snakket med Fleggaard Leasing, de havde vist en på et tidspunkt. Men i og med at der ikke rigtig er noget afgift at fifle med, er det måske en bedre handel at købe bilen som firmabil i stedet for at lease den?
Er dette: Formula vil så i øvrigt også have tilbagekøbsprisen garanteret af leasingtager." ikke ulovligt i forhold til SKAT?
/Martrin
Med eget firma, er den bedste økonomi nok at lade firmaet tage de første par skatteårs afskrivning og derefter handle den over til privat.
Jeg fik tilbud fra Nellemann - se vedhæftede blot til info. Nellemann har dog ifølge dem selv "solgt" en del allerede.
Har tidl. fået på ren leasing og netop pga. ingen afgift kunne det på nogen må betale sig.
Jeg er enig med dig i at deres argument lyder lidt hult. Og jeg tror også din betragtning omkring årsagen er helt rigtig, efter min opfattelse har mange leasingselskaber spekuleret i beskatningsværdi kontra den reelle salgsværdi som "almindelige" mennesker skal betale...
/Martin
Grunden til at de nok ikke har gjort det herhjemme, er nok at forbrugerombudsmanden villle være efter dem på stedet med deres meget kreative måde at regne leasingprisen ud på. De markedsfører den f.eks. til at være ca. 550 EUR i Tyskland, men det er jo ikke den reelle pris, det er efter en diverse rabatter og offentlige programmer, og ikke mindst en fiktiv besparelse på benzinregningen.
Den reelle månedlige ydelse for leasing med 10% udbetaling ligger jo i omegnen af 1200 - 1300 (alt efter kilometer) EUR pr. måned for en nogenlunde udstyret S85'er.
Så vil det næsten koste det samme at finansiere bilen over en 6 års periode.
/Martin