Loading...
dk

Splitleasing (deleleasing) | Tesla Forum

Blarsen
Blarsen Jul 22 '14
Hej
Er lige ankommet så tak for de mange super indlæg.
Jeg står overfor køb af en Tesla via splitleasing (firma og medarbejder deler udgiften)
Jeg har nu været i kontakt med 5-7 leasing selskaber som tilbyder splitleasing og alle har en enorm førstegangsbetaling og nogen gange også afskrivning. Formula vil så i øvrigt også have tilbagekøbsprisen garanteret af leasingtager.
Jeg kan forstå at der er usikkerhed om brugtvognsprisen men hvis leasingtager har risikoen så forstår jeg ikke hvorfor at man stort set har betalt en ny Tesla efter 3 år. Et leasingselskab forklarede det med at de havde administrative udgifter med registreringen af privat/firma kørte kilometer-right det hele kører elektronisk så at udsende et regneark kan vel ikke være så dyrt.
Er der nogen som har fundet en god handel med splitleasing eller kender til nogen der muligvis kan?
Igen tak for jeres indlæg
Hilsen
Simon
Kiefer
Kiefer Jul 22 '14

Har du snakket med Fleggaard Leasing, de havde vist en på et tidspunkt. Men i og med at der ikke rigtig er noget afgift at fifle med, er det måske en bedre handel at købe bilen som firmabil i stedet for at lease den?

Er dette: Formula vil så i øvrigt også have tilbagekøbsprisen garanteret af leasingtager." ikke ulovligt i forhold til SKAT?

/Martrin

Blarsen
Blarsen Jul 23 '14
Tak. Fleggaard leasing er en af dem jeg ikke har prøvet. Jeg forsøger. Hvis mit firma køber bilen bliver jeg beskattet og da jeg har et lille privatforbrug bliver det forholdsvis dyrt.
Simon
PeterJ
PeterJ Jul 23 '14

Med eget firma, er den bedste økonomi nok at lade firmaet tage de første par skatteårs afskrivning og derefter handle den over til privat.

120281
120281 Jul 23 '14

Jeg fik tilbud fra Nellemann - se vedhæftede blot til info. Nellemann har dog ifølge dem selv "solgt" en del allerede.

Har tidl. fået på ren leasing og netop pga. ingen afgift kunne det på nogen må betale sig.

Blarsen
Blarsen Jul 24 '14
Hej
Jeg har også fået et tilbud fra dem dog på 36 måneder. Hvis man tager dit tilbud og går ud fra at bilen koster 544.000+%, så betaler man 279.000+% for de første 12 måneder+du skal kunne garantere en tilbagekøbsværdi på 338+%. Der er over 20.000 om måneden.
Blarsen
Blarsen Jul 24 '14
Hej Peter
Det har jeg også overvejet men bliver jeg så ikke beskatte af firmabil?
Blarsen
Blarsen Jul 24 '14
Hej Kiefer
Fleggard leasing leaser ikke Tesla mere. Deres begrundelse er at hvis leasingtager ikke overholder sine forpligtigelser ender de med at stå med en Brugt Tesla som de ikke kender brugtvognsprisen på. Jeg mener det er et dårligt argument da de minimum har fået 20% i engangsbeløb. Jeg tror nærmere at leasingselskaber tjener på registreringsafgiften ved dele leasing og derfor er Tesla uinteressant.
Kiefer
Kiefer Jul 24 '14

Jeg er enig med dig i at deres argument lyder lidt hult. Og jeg tror også din betragtning omkring årsagen er helt rigtig, efter min opfattelse har mange leasingselskaber spekuleret i beskatningsværdi kontra den reelle salgsværdi som "almindelige" mennesker skal betale...

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jul 24 '14
Passer mig super at leasing firmaerne må stå af her, - ellers ville der snart være ligeså mange model S'er på gaden som Audi A4/6, og det ville sgu være lidt træls...;-)
120281
120281 Jul 24 '14
@hookmaker: den tid skal nok komme. Tyskland og USA er der leasing via Tesla hjemmeside. Så håber da det kommer til dk.
Kiefer
Kiefer Jul 24 '14

Grunden til at de nok ikke har gjort det herhjemme, er nok at forbrugerombudsmanden villle være efter dem på stedet med deres meget kreative måde at regne leasingprisen ud på. De markedsfører den f.eks. til at være ca. 550 EUR i Tyskland, men det er jo ikke den reelle pris, det er efter en diverse rabatter og offentlige programmer, og ikke mindst en fiktiv besparelse på benzinregningen.

Den reelle månedlige ydelse for leasing med 10% udbetaling ligger jo i omegnen af 1200 - 1300 (alt efter kilometer) EUR pr. måned for en nogenlunde udstyret S85'er.

Så vil det næsten koste det samme at finansiere bilen over en 6 års periode.

/Martin