Loading...
dk

Hvad sker der lige for navigationen?? | Tesla Forum

kka
kka Oct 25 '16

Én ting er, at vi vist alle kan være enige om at navigationen hører til noget, man brugte for 10-15 år siden, men denne her slår da vist alt. Fy-fy - skamme-skamme, Tesla! Er det V8-specifikt, Google, eller bare slendrian? Nogle der kan reproducere?

Mvh. Klaus

SpaceX
SpaceX Oct 25 '16

0,5 km fra Supercharger Affi er jeg blevet forsøgt ledt 30 km nordpå mod Brenner for at returnere syd ad motorvejen. Hvis der findes en gedesti eller en åben gårdsplads kan du være sikekr på at Tesla vælger den vej. Jeg kører altid med en iphone (google maps) som backup.

Thor
Thor Oct 25 '16

GPS'en kan være delvist ubrugelig. Man skal ikke stole blindt på den. 

Den guider en hvor man skal hen, men det kan sagtens ske ad omveje, hvis man ikke er opmærksom på det eller ikke kender området.

T3S7A
T3S7A Oct 25 '16

Navigation er sat til SuC Rødekro, og den ville have mig helt ned til SuC busdorf for at lade, for så at kører til Rødekro at lade ( for så at kører syd på igen )

DavidS90D
DavidS90D Oct 25 '16

Det er måske at gå til grænsen (!) men her er faktisk tale om en defekt funktion på bilen ?

Eller hvad ?

Burde man ikke bede Tesla rette fejlen på garanti, og kan det ikke lade sig gøre, så ophæve købet.

Kunne vi bare få nogle troværdige og faktuelle informationer om hvornår og hvorledes denne fejl bliver rettet.

Hvorfor skal vi gætte os til alting ?? 

Okkels
Okkels Oct 25 '16

En morgen var der et lille stykke motorvej ved Vejle, som navigationen ikke brød sig om.... 

ErikBH
ErikBH Oct 25 '16
Citat fra Okkels

En morgen var der et lille stykke motorvej ved Vejle, som navigationen ikke brød sig om.... 

det er også ret nyt det stykke.. det er fra 1980..

Citat fra kka

Én ting er, at vi vist alle kan være enige om at navigationen hører til noget, man brugte for 10-15 år siden, men denne her slår da vist alt. Fy-fy - skamme-skamme, Tesla! Er det V8-specifikt, Google, eller bare slendrian? Nogle der kan reproducere?

Nu har jeg svært ved at vurdere hvad der er galt på billedet, fordi jeg ikke er stedkendt. Men det er ikke Google der laver ruten. Det er Navteq (som er ejet af Navigon).

Citat fra Thor

GPS'en kan være delvist ubrugelig. Man skal ikke stole blindt på den. 

Den guider en hvor man skal hen, men det kan sagtens ske ad omveje, hvis man ikke er opmærksom på det eller ikke kender området.

jeg er meget enig i at den er rigtig skidt til at navigere, men det fede er jo at man kan have 17" kort, så det er forholdsvist nemt at spotte når det går galt.

vh, ErikBH

PEB
PEB Oct 25 '16
Citat fra ErikBH

Men det er ikke Google der laver ruten. Det er Navteq (som er ejet af Navigon).

vh, ErikBH

og Navigon er ejet af Garmin

https://en.wikipedia.org/wiki/Navigon

Forummets indlæg er redigeret af PEB Oct 25 '16
Klaus_
Klaus_ Oct 25 '16

Okkels, lige præcis dét trick der, laver min GPS også tit. Jeg kører faktisk ruten her om lidt, så er spændt på om den gør det igen denne gang :) 

kka
kka Oct 25 '16

For de ikke-stedkendte kan lige tilføjes at jeg søgte på Microsoft Danmark, som den korrekt skrev er på Kanalvej 7 i Lyngby, men på kortet og ruten ville have mig til Kildegårdsvej i Hellerup - ca. otte kilometer fra stedet. Der er altså ikke bare tale om forkert rute, men helt forkert sted.

/Klaus