Loading...
dk

"Kontaktor fungerer ikke" UMC fejl? | Tesla Forum

PEL
PEL Nov 13 '16
Har lige boet på hotel med ladestik (blå CEE)
Det blev nu ikke til meget opladning da UMC gav 3 røde blink efter hinanden (Kontaktor fungerer ikke). Jeg antog at det drejede sig om kontaktor i bilen og resatte alt. Incl. UMC
UMC bliver ved med at blinke 3 gange rødt uden at være forbundet til bilen så jeg antager at der sidder en Kontakter i UMC som er US.
Da jeg kommer hjem laver jeg tilsvarende opstilling med UDEN 3 blink nu!?

Mit spørgsmål er så , er der nogen der har haft periodisk 3 blink på UMC eller kan fejlmeldingen dække over fejl i forsyningen altså Hotellets?

Poul Erik L
Forummets indlæg er redigeret af PEL Nov 13 '16
DeaconWP
DeaconWP Nov 13 '16

Husk at "nulstille" ladekablets selvtest, ved at tage det ud at "kraft stikket", samtidigt med at det er taget ud af bilens stik. Det gøres hver gang man laver en ændring under sin fejlfinding. Eksempelvis resetter UMC.

Men det hjælper nok ikke, i dette tilfælde. ??

Kan det tænkes, at du egentlig først har haft UMC frakoblet kraftstikket (blå CEE) efter du har opgivet, og derfor først har lavet en rigtig reset af UMC, da du gav op og så genoptog afprøvningen da du kom hjem?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 13 '16
PEL
PEL Nov 13 '16

@DeaconWP , Jeg lavede reset af kabel efter det var disconnectet fra bil.
Kablet lå pwr løs på jorden i flere minutter.
reset af kabel igen. Pwr af igen og på igen - samme fejl
Var en overgang ved at tro at Tesla var ved at bryde helt sammen.
Efter ladning i Middelfart virkede autopiloten ikke. ( gætter på den lave sol som årsag, kom igen senere)
I Århus kunne jeg ikke lade på supercharger testede kun en , der var kø ( fik den kommentar at den stander plejer da at virke ) forsatte til Randers hvor jeg godt kunne lade.

Kom hjem og lavede samme opstilling som ved hotellet , alt ok - men tester den lige i nat.

Har heldigvis 2 stk UMCer , tager begge med næste gang jeg skal på langtur :-)

Måske jeg skulle spørge hotellet om nogle dage om andre har brokket sig over stikket.

Mvh Poul Erik L.
DeaconWP
DeaconWP Nov 13 '16

Tja, så har du gjort det rigtigt.

Kan Fase /nul være vendt forkert i hotellets stik?? Vil det give samme fejl i UMC?

Sikkert en periodisk fejl i den, som du gætter på, og spørger til.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 13 '16
jhan
jhan Nov 14 '16

Kan hotellet have glemt en jordledning? Tesla melder fejl , hvis den ikke er monteret.

PeterE
PeterE Nov 14 '16

Manglende jord bør kun give et blink, se evt her: 

https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/ms_mobile_connector_guide.pdf

Jeg ved ikke om der findes en EU version af den oversigt, men jeg har tidligere set en som også viser hvad de andre farvekoder betyder. Vistnok fra Teslarati.

PEL
PEL Nov 14 '16
Den danske version af mobilladerkabel er her... https://www.tesla.com/..._R20160317_da_DK.pdf

Har lige snakket med hotellet ( Kong Arthur ) som har stamkunde som bruger samme stik jævnligt uden problemer.

Jeg må nok accepterer at jeg har periodisk fejl i kabel :-(

Mvh Poul Erik L
PeterE
PeterE Nov 14 '16

Og Tesla vil ikke bytte din UMC?

PEL
PEL Nov 14 '16
Jeg ved ikke om Tesla vil bytte UMC på grund formodet periodisk fejl... jeg har ikke forsøgt endnu :-) er næsten lige kommet hjem , tester lige lidt endnu , kablet har ligget i bilen siden juli uden at blive brugt , måske det er forklaringen?
Har heldigvis 2 stk UMC som begge kommer med på næste længere tur.

Mvh Poul Erik L
Forummets indlæg er redigeret af PEL Nov 14 '16
MaK
MaK Nov 14 '16

Hej Poul Erik. Jeg havde forleden dag lavet 2 rejseadaptere, en fra blå CEE til rød CEE, den anden Schuko til rød CEE. Begge var lavet således at de røde CEE stik var forbundet med 3 ledere til henholdsvis fase 1(L1), nul(N) og jord. Det blå CEE stik virkede perfekt, men stikket med Schuko gav fejlkode 3 røde blink når jeg forbandt det til et dansk 3 benet 1 fase stik med jord via adapter Schuko/dansk  1fase med jord. Jeg byttede derefter om på L1 og N i det røde CEE stik. Herefter virkede stikket perfekt. Jeg kan derfor udlede, at hvis man bytter om på L1 og N ved en etfaset opladning vil man få fejlkode 3 røde blink, og der har derfor sandsynligvis været byttet om på L og N i det stik du har forsøgt at lade på. Mvh. Mads

PEL
PEL Nov 15 '16
Hej Mads , der er nok fejl på hotellets stik for jeg kan også få UMC til at blinke 3 gange rødt hvis jeg forbinder med fase og nul byttet ( jeg har schuko interface hvor der er byttet om på fase og nul, forberedt for nogle franske stikkontaktor :-) )

Så hvis det ikke er en periodisk fejl i min UMC , er der nogen som har et blåt cee stik for sig selv på en parkeringsplads ved et københavnsk hotel :-)

Mvh Poul Erik L