Husk at "nulstille" ladekablets selvtest, ved at tage det ud at "kraft stikket", samtidigt med at det er taget ud af bilens stik. Det gøres hver gang man laver en ændring under sin fejlfinding. Eksempelvis resetter UMC.
Men det hjælper nok ikke, i dette tilfælde. ??
Kan det tænkes, at du egentlig først har haft UMC frakoblet kraftstikket (blå CEE) efter du har opgivet, og derfor først har lavet en rigtig reset af UMC, da du gav op og så genoptog afprøvningen da du kom hjem?
Kan hotellet have glemt en jordledning? Tesla melder fejl , hvis den ikke er monteret.
Manglende jord bør kun give et blink, se evt her:
https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/ms_mobile_connector_guide.pdf
Jeg ved ikke om der findes en EU version af den oversigt, men jeg har tidligere set en som også viser hvad de andre farvekoder betyder. Vistnok fra Teslarati.
Hej Poul Erik. Jeg havde forleden dag lavet 2 rejseadaptere, en fra blå CEE til rød CEE, den anden Schuko til rød CEE. Begge var lavet således at de røde CEE stik var forbundet med 3 ledere til henholdsvis fase 1(L1), nul(N) og jord. Det blå CEE stik virkede perfekt, men stikket med Schuko gav fejlkode 3 røde blink når jeg forbandt det til et dansk 3 benet 1 fase stik med jord via adapter Schuko/dansk 1fase med jord. Jeg byttede derefter om på L1 og N i det røde CEE stik. Herefter virkede stikket perfekt. Jeg kan derfor udlede, at hvis man bytter om på L1 og N ved en etfaset opladning vil man få fejlkode 3 røde blink, og der har derfor sandsynligvis været byttet om på L og N i det stik du har forsøgt at lade på. Mvh. Mads