Loading...
dk

Midlertidigt bremsesvigt! | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 15 '16

 Kørte i går en tur til Kbh fra Fyn i regnvejr. Oplevede flere gange at bremserne ikke virkede efter hensigten sikkert på grund af vand på skiverne, men kan det passe at man blot  skal finde sig i at de ikke fungerer efter hensigten? Har aldrig oplevet dette i andre biler jeg har haft store som små?

 

 

 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 15 '16
Raymond
Raymond Nov 15 '16

Bremserne i Tesla er ikke anderledes end i andre biler. Du skal motionere dem regelmæssigt, så fungerer de altid.

Klaus_
Klaus_ Nov 15 '16

Hvornår er din Tesla fra?

Jeg har hørt at nogle af de "nyere" modeller (måske med med autopilot hardware?) for et halvt års tid siden fik en opdatering der gjorde at bremserne jævnligt "trykkede lidt ind" for at få vandet væk fra skiver/klodser.

Jeg har nemlig også oplevet at når man kører i meget regnvejr at så er skiverne pis glatte når man skal bremse ned på en afkørsel og det giver da lige et chok i 1-2 sekunder at der næsten ingenting sker ved bremsen. Men jeg har ikke oplevet det i lang tid så måske ovenstående opdatering "holder vand".

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 15 '16

Det er den nye model AP fra marts 2015.

Raymond. Ikke desto mindre har jeg som sagt aldrig oplevet tilsvarende i mine andre biler så jo den opfører sig anderledes end andre biler.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 15 '16
P85DK
P85DK Nov 15 '16
Citat fra Gustavsfar1

Det er den nye model AP fra marts 2015.

Raymond. Ikke desto mindre har jeg som sagt aldrig oplevet tilsvarende i mine andre biler så jo den opfører sig anderledes end andre biler.

Ubehagelig oplevelse - men det er præcis som med alle andre biler, hvis du ikke har brugt bremserne og de er våde. Det er blandt andet derfor der ved alle vaksehaller står at man skal huske at bremserne er våde. 

Har oplevet det et par gange og det er ubehageligt, men der er intet mekanisk galt.

Med hensyn til opdateringen, så skulle den være forbundet til brugen af viskerne, om det er rigtigt ved jeg ikke, men det ville være smart 

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 15 '16

Ok tak for svar.

mbk
mbk Nov 15 '16

Største forskel er nok at man ikke 'små-bremser' i en elbil, f.eks frem til et kryds, af motorvejsrampen, men istedet lader bilen regenere, så man motionerer bremserne mindre ved alm. kørsel og bremserne er måske derfor mere våde..

RobertJ
RobertJ Nov 15 '16

BMW Brake Drying concept ville være oplagt at bruge på Model S, 

Har selv oplevet trådstarterens forskrækkende problem, men kan ikke erindrer det er opstået på min nye model.

- R

JAndersen
JAndersen Nov 16 '16

Jeg har også oplevet det samme... mega ubehageligt. Min kom så med en fejl.. at mine paknings bremser ikke var tilgænglig.... Er hos Tesla nu..

 

jhan
jhan Nov 16 '16

Bremseklodser skal motioneres jævnligt, ikke kun i regnvejr. For et par måneder siden foreslog jeg på TeslaTap at bilen automatisk, med tydelig markering, afbrød Regen indtil man har bremset nogle gange.

Herefter kunne den så gå tilbage til den ønskede indstilling. Forslaget blev hurtigt fjernet med en e-mail besked om at bremserne ikke mistede sin friktion ved længere tids "ikkebremsning".

Jeg kan godt se det ukloge, for Tesla, i at servere en undskyldning til bilister der kører galt med opslaget om at bremsen ikke virker.

PeterE
PeterE Nov 17 '16

Hold nu op, bremserne virker vel faktisk som alle andre traditionelle bremser? Og derfor er det ikke et Tesla problem, men et der-er-vand-på-bremseskiverne-problem.

Udfordringer er vel at man som bilist skal huske at bruge sine bremser, fx når skiverne bliver våde fordi det regner eller fordi man har været i en vaskehal. Fire time på vej igennem Tyskland i regnvejr giver også problemer - for andre biler. Så er fastholde noget med 'bremsesvigt' er vel på kanten af sludder?

Salikasen
Salikasen Nov 17 '16

Synes det er forkert at ligge ansvaret over på forbrugeren. "Man skal huske at bruge sine bremser". Problemet efter min mening er, at designe en løsning der rent faktisk virker, ikke giver omtale eller sælger flere nye biler som fx. at bruge tid på et easter egg på at gøre en bil endnu hurtigere fra 0-100...

PeterE
PeterE Nov 17 '16

Tjah, man skal huske mange ting som bilist/forbruger. Og den med bremserne har altid været på listen over ting man skal huske. Det er ikke et Tesla problem, var min eneste pointe. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 17 '16
P85DK
P85DK Nov 17 '16
Quote from Salikasen

Synes det er forkert at ligge ansvaret over på forbrugeren. "Man skal huske at bruge sine bremser". Problemet efter min mening er, at designe en løsning der rent faktisk virker, ikke giver omtale eller sælger flere nye biler som fx. at bruge tid på et easter egg på at gøre en bil endnu hurtigere fra 0-100...


 

og alligevel så er det netop ting som easter egg der muliggør acceleration 0-96 km/t på 2,4s som er en afgørende faktor for Teslas fortsatte eksistens ...

At huske at bruge bremserne er ikke kun elbiler, det er alle biler. Her ser man det dog typisk på håndbremserne som ikke bliver brugt nok og når de skal bruges, så virker de ikke. Same same

HJJ
HJJ Nov 17 '16
PeterE
Korrekt