Loading...
dk

Jaguar kommer med EL bil som skal konkurrere mod Tesla X | Tesla Forum

koden
koden Nov 15 '16

http://jyllands-posten.dk/livsstil/biler/ECE9153672/jaguar-praesenterer-teslakonkurrent/

P85DK
P85DK Nov 15 '16

Den ligner en Mazda og det er altså ikke et kompliment

Hookmaker
Hookmaker Nov 15 '16
Jeg synes sgu den ser helt ok ud, ikke nogen wauw oplevelse, men fed alligevel.
http://www.topgear.com/...baiting-electric-suv
TSLA
TSLA Nov 15 '16

Jeg synes nu heller ikke den ser særlig godt ud - lidt klodset i det ydre og slet ikke som det jeg forventer af en Jaguar. Det eneste elegante ved bilen er skuffen til handskerne - typisk engelsk gentleman - men nok lidt af en gimmick. Og så glastaget det ser ok ud, men det ser man jo ikke så meget - og kan det åbne?

koden
koden Nov 15 '16

Jeg kan faktisk ikke lide nogen af dagens jaguarer og den her er ingen undtagelse.

Den her ligner en volvo og de andre ligner ford mondeo m.fl.

Forstår slet ikke at nogen køber dem når man få flotte Audi'er m.m.

tror kun det kan være snob effekten, hvor den nok rangerer lige over de typiske tyskere...

SpaceX
SpaceX Nov 15 '16

Ikke min kop te - lidt for futuristisk. Og hvad laver den kølergrill? Jeg tænker på CW-værdi?

edge
edge Nov 15 '16

Jaguar har ikke været helt skarpe på designet de senere år, og det skulle ellers nok være det væsentlige for sådan et brand i en tid hvor enhver bilfabrik kan lave en bil der kører godt og er lækker indeni, hvis bare de må tage lidt penge for det.

Jeg synes ikke denne her falder igennem som en decideret uheldig model, den ser fin og moderne ud, blot lidt anonym som man ville forvente af en hvilken som helst Kia eller Mazda. Jeg ville af en Jaguar ønske et mere rent design, måske en lidt svulstig stil, der spillede på retro-elementer fra 50'erne. 

Niels
Niels Nov 15 '16
jeg gad godt have en :), ikke nogen 'de er sure, sagde ræven' fra mig....
P85DK
P85DK Nov 16 '16

@Hook og Niels - der findes købere til næste alle biler :-) Blandt andet er der ca. 500 Ssangyong Rodius i Danmark, en stærk konkurrent til verdens mindst vellykkede bildesign :-)

jramskov
jramskov Nov 16 '16
Citat fra P85DK

@Hook og Niels - der findes købere til næste alle biler :-) Blandt andet er der ca. 500 Ssangyong Rodius i Danmark, en stærk konkurrent til verdens mindst vellykkede bildesign :-)

Argh! My eyes! Ikke pænt at sammenligne Jaguar'en med den :P

Har alle biljournalister i øvrigt vedtaget en regel om at alle nye elbiler er Tesla konkurrenter?

Har Jaguar udtalt at den er ment som konkurrent til Model X? Den er noget mindre end Model X, så det er vel nærmere den kommende Model Y den er konkurrent til og reelt er det vel mere alle ICE bilerne der er konkurrenterne.

Personligt synes jeg den ser OK ud, men hvad der er godt design er subjektivt og næppe noget folk nogensinde bliver enige om :)

Jeg er mere bekymret for opladning. Det kan selvfølgeligt ændre sig før den kommer på markedet, men som alle andre elbiler (minus Tesla) er den vel ikke rigtig brugbar til længere ture?

Men jeg håber det bliver en fed elbil, jo flere der kommer af dem, jo bedre.

P85DK
P85DK Nov 16 '16
Citat fra jramskov

Argh! My eyes! Ikke pænt at sammenligne Jaguar'en med den :P

jo jo, men jeg skulle finde noget som Hook kender ;-) 

MKRCPH
MKRCPH Nov 16 '16
Citat fra P85DK

Den ligner en Mazda og det er altså ikke et kompliment

Enig I den ikke er pæn - men vores TMS har desværre også en del overlaps med en Mazda5... Læste også i Elon's bog at designeren af TMS desværre også kom fra netop Mazda... Øv øv øv...
P85DK
P85DK Nov 16 '16

ha ha :-)

Jeg går ud fra at du mener Mazda 6 i givet fald :-) Det er da rigtigt at de har 4 døre og 4 begge to, men det er nu ikke Mazda 6 jeg tænker på først når jeg ser en TMS, men det er måske ren fornægtelse :-)

Synes nu deres concept Shinari havde noget at bygge på :-)

http://revdcars.net/images/2010laautoshow/day2/la_auto_show_2010_mazda_shinari_concept_with_logo.jpg

Men Franz Von Holzhausen stod vist for det mere vilde design hos Mazda, tror ikke han har haft noget at gøre med Mazda 6 og de andre hverdagsbiler, så det var godt han slap fri ;-)

http://www.autoblog.com/tag/franz+von+holzhausen/

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 16 '16
jensk2
jensk2 Nov 16 '16
Citat fra SpaceX

Ikke min kop te - lidt for futuristisk. Og hvad laver den kølergrill? Jeg tænker på CW-værdi?

Helt enig, den Ford/Aston Martin/. . .  mund er noget malplaceret på en elektrisk bil. Selv om den sikkert er hermetisk lukket bag 'gitteret' er det vist en unødvendig luftmodstand. Men måske sidder der en Vindmølle med virkningsgrad på 130% inde bag ved?

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Nov 16 '16
RobertJ
RobertJ Nov 17 '16

Tænker mest det er sådan bmw i3 burde have set ud, istedet for den kastrat den er idag.

Fint første bud, fra et firma der laver volvo og mazda look'a'likes.

PeterE
PeterE Nov 17 '16

@jramskov 'Har alle biljournalister i øvrigt vedtaget en regel om at alle nye elbiler er Tesla konkurrenter?'

Svaret er ja, og det er jo korrekt nok.

Når man er forrest, så er alle de andre - alle dem bagved - vel konkurrenter...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 17 '16
KimT
KimT Nov 17 '16

Det er da altid noget at de har droppet "Tesla killer"

jramskov
jramskov Nov 17 '16

@PeterE: Ikke enig. Det er forskellige målgrupper. BMW i3 og Model X vil jeg ikke kalde konkurrenter og som tidligere skrevet mener jeg de primære konkurrenter er ICE biler, ikke EV'er. Mener heller ikke Jaguaren nødvendigvis er en konkurrent til Model X.

PeterE
PeterE Nov 17 '16

@jramskov, vi behøver heller ikke at være enige :) Min pointe er simpelthen at mange af de mere etablerede bilproducenter gerne vil være 'fast followers' efter Tesla. Målgruppesnakken er lang og meget, meget mere nuanceret.

jensk2
jensk2 Nov 17 '16
Citat fra RobertJ

Tænker mest det er sådan bmw i3 burde have set ud, istedet for den kastrat den er idag.

Fint første bud, fra et firma der laver volvo og mazda look'a'likes.

Hvis I3 så blot tilnærmelsesvis ud som Bmws initiale skitser, var det en I3 jeg pendlede i til hverdag og ikke en Tesla S:-)