Loading...
dk

FDM's råd til elbiler i kulden | Tesla Forum

Nappedyret
Nappedyret Nov 18 '16

Ville godt nok være en falliterklæring i mine øjne at følge råd nr. 4.

"Fakta: Gode råd til el-bilister i kulden:

1) Sørg for, at din bil er ladet helt op, inden du kører ud på en længere tur.

2) Tænd for varmeren, mens stikket sidder i bilen. På den måde skal du ikke bruge batteriet på at få varmen og få frosten af ruderne.

3) Forvent, at batteriet har minimum 25 procent mindre rækkevidde om vinteren end normalt. Og motorvejskørsel koster mere batteri end bykørsel.

4) Du kan overveje at få en såkaldt benzinvarmer installeret i din elbil, så du ikke skal bruge bilens batteri på at få varmen i vinterkulden.

5) Hold gennemsnitstemperaturen i bilen nede, hvis du er nervøs for, om du har batteri nok til resten af køreturen."

Forummets indlæg er redigeret af Nappedyret Nov 18 '16
P85DK
P85DK Nov 18 '16

de råd lyder som om de er skrevet efter en tur i en VW e-UP en frostklar vinterdag.

Lauer
Lauer Nov 18 '16

Man kan spørge sig om de skriver de råd for at hjælpe os elbillister, eller det er deres mål at det skal se ud som om det er besværligt at have en elbil.

Punkt 4 er da helt ude i hampen, det koster da ikke meget batteri at varme kabinen op. Sov i min bil i sidste uge med varmen sat til 19 grader og -7 grader udenfor. Det åd ca. 40 km på rækkevidden for en nat.

PeterE
PeterE Nov 18 '16

Undskyld folkens, men de råd er da - med al tænkelig respekt for FDM - tæt på det dummeste jeg nogensinde har læst. Dvs lad op max, og spar på strømmen. Rystende.

Hilbert
Hilbert Nov 18 '16

Synes nu at 1), 2), 3) og 5) er rimeligt fornuftige. Med 4) mener de nok bil- eller kabinevarmer, men at medbringe og afbrænde fossilt brændstof for at opvarme en elbil virker gak, gak - lidt som at køre i hybridbil.