Loading...
dk

Opladning citti park Flensburg. | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Nov 18 '16
Har lige ladet i Citti Park i Flensborg.
Fik kun 7 kwh ud af laderen uden for butikken.
Skulle den ikke give 11.
Kører 85d og brugte Type to kabel købt gennem Tesla.
Bilen var sat til 16 a men det så ud som om den kun ladede med 10.
Jeg var alene på standeren.
Har de bedre ladere i parkeringshuset.
DeaconWP
DeaconWP Nov 18 '16

Tja. Alle de gange der er et 10 tal, så vækker det alarmklokker hos mig.

Hvis bilen kobles til 16 amperes forsyning, og den viser den trækker 3 gange 10 ampere, så er det jo det samme som 2 gange 16 ampere. Rundt regnet.

Så der kan jo være en fejl et eller andet sted der gør, at din bil ladede på kun 2 faser på det tidspunkt.

Sikring på stedet. Kablet. Bilens lader. Der er flere muligheder, så det må du kunne udelukke ved at afprøve dit setup et andet sted. Og ser om der er forskel der.

fmm1000
fmm1000 Nov 18 '16
Ok. Vil prøve at finde en Type to et eller andet sted og teste der.
Var bare usikker på om laderen i Citti Park kun gav 7 kwh til alle.
griffel
griffel Nov 19 '16
For et par måneder siden fik jeg heller ikke mere end dig, fmm1000.
Standeren er nok bare ikke stærkere... (?)

/Jakob :-)
Kiefer
Kiefer Nov 19 '16

Vi brugte laderen sidste gang for lidt over et år siden ved Citti. Og der kunne den uden problemer give 11KW.

Så enten har de sat den ned, eller også har de en fase der mangler.

/Martin

fmm1000
fmm1000 Nov 20 '16

Kiefer var det den udenfor du brugte.

Det jeg tænkte på var, om nogen ved, hvorvidt, der er en lader inde i Phuset.

kayjay
kayjay Nov 20 '16
Citti Park Flensborg kan levere 32A / 22kW både indenfor i P-huset og udenfor. Fik 32A for 10 dage siden, men har tidligere oplevet at få mindre, f.eks. 19.  De må regulere ned for det under visse betingelser. 
Metguy2000
Metguy2000 Nov 20 '16
Fik 11kW da jeg ladede min 85D med 16A lader i parkeringshuset i går ved 13 tiden. der kørte iøvrigt en sort Tesla fra standeren da jeg kom. Var lidt nervøs for lademulighederne, det var en travl dag i Citti, og jeg havde ikke nok til at nå til Aabenraa. Hvor mange ladere er der udenfor? Der er 1 med 2 tilslutninger i p-huset.
Klaus_
Klaus_ Nov 21 '16

Metguy2000: Vi ville også have ladet (testet) ved Citti park lørdag middag, men der stod nogle gutter og manglede et type 2 kabel til at oplade deres Tesla (der holdte nede i byen ved en anden stander, uden kabel, med 16km tilbage), så de lånte mit type 2 kabel. Imens kabel-overdragelsen fandt sted, kom der en sort Tesla, det var nok den du så køre en times tid efter, så der har været god interesse for type 2 standeren den dag.

Udenfor er der vist en lignende stander, så formentlig 2 stik i den også.

Jeg fandt dog aldrig informationen inde i Citti Park centeret, hvor man køber et ladekort. Hvor gemmer de den henne?

griffel
griffel Nov 21 '16
Den ligger laaangt inde i centeret. Yderst genialt... ;-)
Ind af hovedindgangen, til højre og så første gang til venstre. Informationen ligger helt nede i bunden af gangen, forbi MediaMarkt. Kortet koster 5€, som man får tilbage hvis man afleverer det igen.