Loading...
dk

Opgradering til model 3 ??? | Tesla Forum

Supercharged
Supercharged Nov 20 '16
Ved ikke om det er det rigtige forum emne, men kunne ikke lige finde et der passede.
Er der nogen af jer model S folk der overvejer at sælge jeres S og købe en 3 når tiden kommer ?

Jeg er selv super glad for min s70d, men den er stor og dyr. Kunne sagtens "nøjes" med en model 3. Faktisk ville jeg have ventet på model 3 hvis ikke regeringen havde besluttet sig for at gå fra blå til sort.

Nu har jeg så en model S fra før afgift, men overvejer om man skulle ligge en bestilling på model 3, og sælge s'en når den anden dukker op.

Andre der går i samme tanker ?
fmm1000
fmm1000 Nov 20 '16

Husk at model 3 ikke får gratis superladning.

Kører du mange kilometer om året, er det en overvejelse, der er værd at tage med.

KimT
KimT Nov 20 '16

Det med at model 3 er "en lille bil" kan du godt glemme alt om. Den har en kortere snude og bagende, men i bredden er den næsten lige så stor som S - der er stadig plads til 3 voksne på bagsædet. Så en lille fiks bybil bliver det ikke.

Se her https://vrworld.com/2016/05/11/see-tesla-model-s-3-x-cars/

X'ern er 2,0 m bred, S'ern 1,96, 3'ern mener de er ca. 1,9m

X'ern er 5,03m lang, S'ern er 4,97, 3'ern ca. 4,55m

PS personlig er jeg bekymret om hvornår den kan blive leveret i DK, samt hvilken samlekvalitet de første modeller har. Det lyder ikke til at de har været heldige med X'ern - og det er jo reelt over 1 år siden den første blev leveret.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 20 '16
MicTheCat
MicTheCat Nov 20 '16
Jeg går med samme tanke men mest fordi fruens S er en pre AP. Hun er superglade for den og har ikke det store kørselsbehov ud over en tur fra Sønderbog til Aarhus i ny og næ. Det med gratis superchare eller ej er ikke et problem. Du skal købe en virkelig økonomisk minibil for at få blot nogenlunde lige så billig "brændstof" økonomi. Derudover har du stadig diverse serviceudgifter der ikke vil være i 3eren. Men selvfølgelig var topic S vs 3. Men tror også 3 vil kunne køre længere på kWh'en
Twinauto
Twinauto Nov 20 '16
Ja da, bestilte min 3 da online åbnede - forventer den skal afløse min 2015 S70, tanken er at at op i en af de største batteripakker og godt med udstyr:-)
jensk2
jensk2 Nov 20 '16

@KimT

Godt billede af de tre modeller set oppefra. Målene er selvfølgelig 'subject to change', men når man kigger på parkerings båsene, syntes jeg er Tesla 3 er synligt smallere end Tesla S. Oplægget er at det er en BMW 3 konkurrent, en BMW 3 Touring er 1,80 meter bred.

Jeg har kørt min S op på taget af Glostrup centeret via spiralen EEN gang, det var ikke sjovt og krævede høj precision. Ligeledes kan min S kan IKKE køre igennem National Museet i Brede, hvor der kun er 1,90m mellem pælene. Håber bestemt Tesla S er under 184, som er min hidtil bredeste bil.

Twinauto
Twinauto Nov 20 '16
Slotsarkadernei Hillerød - dont do it!!!
PeterE
PeterE Nov 21 '16

Husk nu er Model S er 22 cm smallere når man folder spejlene ind, og derved kan komme rundt de fleste steder - også I Slotsarkaderne i Hillerød. Og også i kommunens p-anlæg i Kbh osv osv. MEN det kræver at man kan køre under en parkeringsbom selvom sensorerne hele vejen rundt råber op. Det ville være skønt hvis den sikkerhedsmargin ikke var 30cm som det vist er idag. 

TT_Tesla
TT_Tesla Nov 21 '16

Slotsarkaden i Hillerød??

Hmmm. jeg har da i lykkelig uvidenhed parkeret i forskellige anlæg i Slotsarkaderne flere gange - hvor er det jeg skal passe på næste gang ?

Vh Tim

MrCoffee
MrCoffee Nov 21 '16
Jeg er signet op til 3 eren og overvejer at skifte min S model når den engang lander. Det er konen der kører i den til hverdag og størrelsen er hendes eneste anke ( altså bilen) :)