Husk at model 3 ikke får gratis superladning.
Kører du mange kilometer om året, er det en overvejelse, der er værd at tage med.
Det med at model 3 er "en lille bil" kan du godt glemme alt om. Den har en kortere snude og bagende, men i bredden er den næsten lige så stor som S - der er stadig plads til 3 voksne på bagsædet. Så en lille fiks bybil bliver det ikke.
Se her https://vrworld.com/2016/05/11/see-tesla-model-s-3-x-cars/
X'ern er 2,0 m bred, S'ern 1,96, 3'ern mener de er ca. 1,9m
X'ern er 5,03m lang, S'ern er 4,97, 3'ern ca. 4,55m
PS personlig er jeg bekymret om hvornår den kan blive leveret i DK, samt hvilken samlekvalitet de første modeller har. Det lyder ikke til at de har været heldige med X'ern - og det er jo reelt over 1 år siden den første blev leveret.
@KimT
Godt billede af de tre modeller set oppefra. Målene er selvfølgelig 'subject to change', men når man kigger på parkerings båsene, syntes jeg er Tesla 3 er synligt smallere end Tesla S. Oplægget er at det er en BMW 3 konkurrent, en BMW 3 Touring er 1,80 meter bred.
Jeg har kørt min S op på taget af Glostrup centeret via spiralen EEN gang, det var ikke sjovt og krævede høj precision. Ligeledes kan min S kan IKKE køre igennem National Museet i Brede, hvor der kun er 1,90m mellem pælene. Håber bestemt Tesla S er under 184, som er min hidtil bredeste bil.
Husk nu er Model S er 22 cm smallere når man folder spejlene ind, og derved kan komme rundt de fleste steder - også I Slotsarkaderne i Hillerød. Og også i kommunens p-anlæg i Kbh osv osv. MEN det kræver at man kan køre under en parkeringsbom selvom sensorerne hele vejen rundt råber op. Det ville være skønt hvis den sikkerhedsmargin ikke var 30cm som det vist er idag.
Slotsarkaden i Hillerød??
Hmmm. jeg har da i lykkelig uvidenhed parkeret i forskellige anlæg i Slotsarkaderne flere gange - hvor er det jeg skal passe på næste gang ?
Vh Tim