@Niels
Du lyder som en pessimist. Model 3 går i produktion i 2017 og de er "on track". Ingen grund til at vente til 2019. Men klart, hvis man ikke er skrevet op endnu, så kan det godt være, man kommer til at vente et år ekstra til måske slutningen af 2018.
Registreringsafgiften på elbiler i 2017 er 40% af den fulde afgift på 150%, men de er vel nødt til at få justeret lidt på de afgifter. Det er en ommer!
Grundprisen på en Model 3 er 35.000 USD - ikke 400.000 DKK, som du skriver. Ved ikke lige, hvilken vekselkurs, du antager. Men jeg tror ikke dollaren kommer så højt op med Trump som præsident :-(
Model 3 i basisudgaven kommer til at køre over 215 miles (EPA) på en opladning. Det kommer ikke til at ske med kun 44 kWh batteri. Det bliver min. 50 kWh, måske 55. Og nej, opvarmning af kabine koster naturligvis ikke det samme antal kWh for en stor og en lille bil. Det er fysik.
Håber, jeg når at få min Model 3 i slutningen af 2017 med 40% afgift. Var en af de første, der stod i kø, da de åbnede i butikken. Men nu må vi se... Ellers beholder jeg nok bare min S85D og venter til politikerne får justeret på de afgifter (og næste gang forhåbentlig i den rigtige retning!). Hvis det ender med, at jeg ligefrem skal have penge op af lommen for at nedgradere fra en stor bil til en mindre, så er det jo en no-brainer :-)