Loading...
dk

Udstillingsmodel eller brugt | Tesla Forum

mbk
mbk Nov 24 '16

Det er lidt skørt at en facelifted 90D er billigere end en 90D fra før nytår, selvom den har kørt mindre. Dog kun med APv1

Ny: https://www.tesla.com/da_DK/new/5YJSA7E24GF141240

Brugt: https://www.tesla.com/da_DK/preowned/5YJSA7E26FF112644

Der er lidt forskelle i udstyr, men ikke noget vildt til forskel. Men okay, så er der også en 75D til 980k stadig med APv1 https://www.tesla.com/da_DK/new/5YJSA7E2XGF158527

Synes deres priser svinger ret meget..

MOS
MOS Nov 24 '16

So what?? De ligger alligevel alle over dit budget!

mbk
mbk Nov 24 '16

Ja, det har du jo ret i.

Anders
Anders Nov 24 '16

Har lige talt med Tesla.

Det er forkerte priser på nogen af de faceliftede. Der skal tillægges registreringsafgift.

mbk
mbk Nov 24 '16

@Anders ærgeligt, men nok at forvente :(

MOS
MOS Nov 24 '16

Ærgerligt? Hvorfor? De lå jo under alle omstændigheder over dit budget. Med eller uden afgift. Nu bare endnu mere :(

mbk
mbk Nov 24 '16

@MOS Ja, jeg var jo ikke lige ved at købe den hvis den var uden afgifter, så det kan godt være en forkert brug af ærgeligt. Anyways, jeg kan godt lade være med at spamme med links til biler jeg ikke har råd til.. Selvom det næsten er blevet til en hobby.. Jeg ser om jeg kan finde en ny.

MOS
MOS Nov 24 '16

@mkb

Er godt klar over, at det er en hobby. Men man skal jo også have lov til at drømme... :-)

Med nu 400,- mindre på lommen, bør du måske bare slå dig til tåls med at vente på en Model 3.

Niels
Niels Nov 25 '16
model 3 bliver dyre/sammenlignelig end nuværende model s priser.
når model 3 kommer til dk i 2019 så er registerings afgift indført i næsten fuld skala. dvs 90% samme registerings afgift som benzin priser.

så selv om basis prisen for en model 3 bliver billigere end en model s i dag, så bliver slut pris inkl nummerplader nok højere/tilsvarende....desværre ( der er 90% fuld afgift i 2019...dvs at en model 3 til grund pris 400.000 kr skal betale ~ 510.000 kr i afgift eller i alt 910.000 kr
hvilket snild dækker en pænt udstyret model s 70d eller en mere basis s 90 i dag.
ja faktisk er det mere end hvad en p85d kostede sidste år...

dertil skal lægges at indstignings model 3 nok bliver med 44 kwh batteri og det er jo så ikke lige så stort som en 70'er/90'er - stor betydning for rækkevide om vinteren (opvarmning af kabine koster samme antal kwh, hvad enten det er en model s eller 3.)

de som regner med andet bliver nok en anelse skuffede...model 3 levering begynder i 2018, men vi ser den nok næppe i dk før 2019 - dvs med en registerings afgift på 90% af de 150%
MartinPedersen
MartinPedersen Nov 25 '16

Hvis afgifts systemet beholdes, hvis...

mbk
mbk Nov 25 '16
@Niels ja det er skræmmende. 
Basis pris er nok tættere på 300, men med 90% afgift gør det stadig ondt. 
Jeg tror dog der kommer en lempelse af elbil afgiften igen. Altså ikke en fritagelse, men måske en fastfrysning på 17 niveau eller lign. 
Nikolaj
Nikolaj Nov 25 '16

Hvis basisprisen er 300 kr. inkl. moms, så bliver afgiften snarere 180 tdkk (ca. 370 tdkk fratrukket ca. 180 tdkk for energieffektivitet og et yderligere bundfradrag på 10tdkk) dvs. en samlet pris på ca. 480 tdkk ved fuld afgift. I 2019 bliver prisen derved kun ca. 450 tdkk., hvis ellers Tesla nogenlunde holder deres udmeldte basispris. 

basismodellen vil dog sikkert være helt skrabet, og da ekstraudstyr belægges med 150% afgift (120% i 2019) kommer prisen således hurtigt væsentligt op. 

Kiefer
Kiefer Nov 25 '16

Og man skal lige huske en detalje, de 35.000 USD, er det i Tesla USD eller er det den reelle pris man skal give for bilen?

De har jo ikke tidligere følt sig for fine til at manipulere med prissætningen så den kommer til at passe. F.eks. med et skattefradarag på 7.000 USD i USA, og ikke mindst har de haft regnet besparelser på benzin og andre sjove tind med ind i prisen på bilen...

Så jeg tror lige som Niels at vi vil se en basispris der starter ved ca. 400.000 og der skal så tillægges afgifter. 

Desuden ville jeg blive endda meget overrasket hvis vi ser en bil i DK før den 1.1.2020. Tesla har jo på alle tidligere biler de har præsenteret været 4+ år om at komme fra præsentation til første levering i DK.

Noget af det man kan håbe på, er at de tyske mærker i 2018 og frem også begynder at komme med tilsvarende el-biler. De vil så formodentligt være i stand til at få lavet en ændring af afgiftsystemet så deres biler ikke bliver for dyre. 

Jeg tvivler meget på der kommer til at ske noget på det punkt, før tyskerne kommer med elbiler i større stil.

/Martin

mbk
mbk Nov 25 '16

De har nu altid sagt 35.000 før incentives, men de har helt klart låst bilen ned så man skal lave diverse software upgrades for at få noget der minder om Tesla. Musk har sagt forventet gennemsnits salgspris på 42.000.

Men der er stor forskel på US og EU priser, en del mere end hvad moms/told og fragt burde kunne gøre. Det kan være de kommer tættere på når de en gang får en fabrik i Tyskland.

Der er så meget der kan ske inden den bil kommer ud og køre i Danmark, måske kursen ændrer sig væsenligt, den er jo steget meget de sidste par år. Jeg tror ikke på at afgiftsystemet fortsætter uden at lempe yderligere for elbiler. Men en afgiftsfritagelse ser vi nok ikke igen, måske noget der svarer til 17 niveau i længere tid, men det er svært at sige hvad vores politikere gør, nuværende regering er så sort at de vil bandlyse vindmøller af ideologi, selvom business casen er ved at være god, så hvad ved jeg, måske man bare skulle flytte til Norge. 

jramskov
jramskov Nov 25 '16
Citat fra Niels model 3 bliver dyre/sammenlignelig end nuværende model s priser.

de som regner med andet bliver nok en anelse skuffede...model 3 levering begynder i 2018, men vi ser den nok næppe i dk før 2019 - dvs med en registerings afgift på 90% af de 150%

Er din begrundelse for det tidsestimat "Teslatid"? 

Jeg mener ikke umiddelbart at man kan sammenligne udviklingen / forløbet med Model S og især Model X med Model 3. Model 3 er designet med henblik på at være let at producere og indtil videre er meldingen at de er "on track" til at starte produktionen i 2017.

mbk
mbk Nov 25 '16

Jeg tror vi ser de første i EU sommer 2018. Men selv med 65% afgift bliver den dyr.. Og de skal være færdig med at levere PxxD før min eventuelle bestilling kommer igennem.

MOS
MOS Nov 25 '16

@Niels

Du lyder som en pessimist. Model 3 går i produktion i 2017 og de er "on track". Ingen grund til at vente til 2019. Men klart, hvis man ikke er skrevet op endnu, så kan det godt være, man kommer til at vente et år ekstra til måske slutningen af 2018.

Registreringsafgiften på elbiler i 2017 er 40% af den fulde afgift på 150%, men de er vel nødt til at få justeret lidt på de afgifter. Det er en ommer!

Grundprisen på en Model 3 er 35.000 USD - ikke 400.000 DKK, som du skriver. Ved ikke lige, hvilken vekselkurs, du antager. Men jeg tror ikke dollaren kommer så højt op med Trump som præsident :-(

Model 3 i basisudgaven kommer til at køre over 215 miles (EPA) på en opladning. Det kommer ikke til at ske med kun 44 kWh batteri. Det bliver min. 50 kWh, måske 55. Og nej, opvarmning af kabine koster naturligvis ikke det samme antal kWh for en stor og en lille bil. Det er fysik.

Håber, jeg når at få min Model 3 i slutningen af 2017 med 40% afgift. Var en af de første, der stod i kø, da de åbnede i butikken. Men nu må vi se... Ellers beholder jeg nok bare min S85D og venter til politikerne får justeret på de afgifter (og næste gang forhåbentlig i den rigtige retning!). Hvis det ender med, at jeg ligefrem skal have penge op af lommen for at nedgradere fra en stor bil til en mindre, så er det jo en no-brainer :-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 25 '16
Dennis8400
Dennis8400 Nov 25 '16
“We continue to forecast a Model 3 launch at the very end of 2018 (more than 1 year later than company target) with 60k units in 2019 and 130k units in 2020.
Så de første lander nok først i Dk i 2021.

https://electrek.co/...onas-morgan-stanley/
mbk
mbk Nov 25 '16

Ja ja, en analytiker siger en ting, og en anden noget andet. Lad os se hvad der sker.

MOS
MOS Nov 25 '16

Jeg tror nok, at Tesla ved mere om deres egen produktion, end Jonas gør.

Sider: 1 2 »