Loading...
dk

Udstillingsmodel eller brugt | Tesla Forum

Niels
Niels Nov 26 '16
indrømmer blank at 400.000 kr er en pesimistisk pris og jeg i det har taget det som en selvfølge at man tager nogle få nødvendige tilvalg...f.eks. farve valg, vinter pakke og SUC samt nummerplade m.m.
derfor er jeg gået ud fra en start pris på 40.000 usd. dertil en kurs på 7,5 samt 20 tkr til transport/klargøring (40000*7,5+20000=320 tkr + moms = 400.000 kr)
jeg har i øvrigt ikke regnet afgift nøjagtig blot estimeret i grove tal.
hvis f.eks SuC er en tillægs option (ligesom det var på S40) så skal man være meget pris bevidst for ikke at vælge den til.
ovenstende er derfor vel 'grove' men realistiske tal for indstignings model 3 (44kwh).
burde nok ikke have skrevet grund pris da jeg mente en realistisk pris for en bil med minimum af udstyr..

det er i øvrigt ikke urealistisk at usd er i kurs 7,5 om 2 år - det er bare min spådom. kursen i dag er irelevant. ( da jeg købte min første tesla i 2013 var kursen 5,4 og en P model var en no brainer, ligesom alle options var prissat meget lavere)

jeg er også med på man godt kan lave regnestykker som viser prisen starter ved 300 tkr, men jeg vil gerne se det på en tesla hvor der er bare det mest nødvendige udstyr og hvor man har valgt farve på bilen, inkl UMC m.m.
tesla havde for at presse intro prisen på en s40 til 40.000 usd ikke inkluderet en hatte hylde i starten....den måtte jeg så betalte 2500 kr for - blot som eksempel på hvad som også kunne ske med model 3

- personligt vil jeg tro de begynder at levere model 3 i usa en gang i 2018, og eu følger slut 2018 og frem...dvs. kun dem som var meget hurtige ude skal regne med 2018, mens alle andre i dk skal regne med 2019->

hoved pointen er dog at en tesla i 2016 muligvis ikke koster mere end den 'billige' model 3 kommer til at koste i 2019 - man skal derfor ikke vente for at spare penge, men måske mere for at spare op.
P85DK
P85DK Nov 26 '16
Quote from MOS

Jeg tror nok, at Tesla ved mere om deres egen produktion, end Jonas gør.

Nu har Tesla altid været forsinket i forhold til deres meget ambitiøse lanceringsplaner, så det er en noget 'bold statement' du kommer med her :-)

MOS
MOS Nov 26 '16

Ja. Men jeg håber, jeg har ret. Ikke bare for at få ret. Men mere fordi Tesla fortjener det. Reservationsholderne og de kommende købere fortjerner det. Og vores planet fortjener det.

DavidS90D
DavidS90D Nov 28 '16

Så forsvandt VIN 141240 fra listen.

mbk
mbk Nov 28 '16

Der kommer nok flere senere, fra ev-cpo.com er der 28 Model S på vej.

Den fandt også denne X'er, som man ikke umiddelbart kan komme til fra Teslas egen hjemmeside

https://www.tesla.com/da_DK/new/5YJXCCE22GF022918?redirect=no

mbk
mbk Nov 28 '16

Arh, jeg fandt den og en anden på Teslas hjemmeside. Lidt dumt at deres slider kun går til 1mio, når deres biler koster mere, men det kan da fikses i url.

https://www.tesla.com/da_DK/new?price_range=210000,2000000

Denne dukkede også op:

https://www.tesla.com/da_DK/new/5YJXCCE26GF022453

DeaconWP
DeaconWP Nov 28 '16

mbk: Det er da en lækker model X, du der hr fundet. Den mangler efter min smag kun lige vinterpakken, så er den perfekt.

Køb, køb, køb.

mbk
mbk Nov 28 '16
Citat fra DeaconWP

mbk: Det er da en lækker model X, du der hr fundet. Den mangler efter min smag kun lige vinterpakken, så er den perfekt.

Køb, køb, køb.

Jeg har købt en lotto kupon til på lørdag
Sider: « 1 2