Loading...
dk

Hjælp til en finde en flugtbilist!! | Tesla Forum

Jamsa
Jamsa Dec 7 '16

Hej Tesladetektiver! :)

I har jo tidligere bevist, at I kan finde en bil udfra en videooptagelse, så nu håber jeg (og Kurt) at I kan hjælpe ham med det samme.

Hændelsen:

Jeg kører ind på Holbækmotorvejen i Roskilde omkring 17-tiden (masser af trafik), kommer ud i 3. vognbane uden problemer. Men få sekunder senere kommer der en kassevogn bagfra i høj fart. Men inden jeg når at tænke særligt langt, skifter han bane og begynder at overhale mig indenom ( der er trafik foran mig, så jeg KAN ikke køre hurtigere!) Men der er altså en bil (Kurt) ved siden af mig, så 3 biler til 2 vognbaner duer jo ikke. :( Men det er kassevognen ligeglad med og BLÆSER ind i mellem os, og tager siden af Kurts bil og blæser videre uden at stoppe eller bare tage farten af!

 

Hverken Kurt eller jeg nåede at fange nummerpladen, og videoen fra mit dashcam er (surprise) ikke super god. :-/ Men jeg håber I kan tyde noget af pladen. Mit gæt er: B? ?? 994

Link: https://drive.google.com/open?id=0B-8QF3XczPNZZ3luNUNzVnl0azg

 

KimT
KimT Dec 7 '16

Er det ikke bare at tage fat i Europcar ?

Har du ikke monteret rear kamera - så man evt. kunne se bilen komme bag fra ?

Tesloid
Tesloid Dec 7 '16

Har prøvet frame-by-frame og endda på en 27" skærm. Kvaliteten er simpelthen for dårlig til at man kan genkende noget. Jeg ville kontakte Europcar med det samme, så de kan holde øje med returnerede biler. Det bliver selvfølgelig lidt svært, hvis den er langtidslejet, hvilket varevognene ofte er.

Du må få købt et større SD kort og skruet op for kvaliteten til næste gang. Politiet har måske også hørt noget, da det ligner at han fortsætter længere fremme i samme "stil".

Jamsa
Jamsa Dec 7 '16

Mit bagkamera har desværre optaget med fejl: https://drive.google.com/open?id=0B-8QF3XczPNZRExsbENHS0dERmc

Jeg har et 128 gb kort, det burde vel være nok? Jeg mente ellers at kvaliteten var sat højest muligt, men jeg kan jo tage fejl. :-/

God ide mht. til at kontakte Europcar!

Politiet er blevet kontakt allerede ved hændelsen.

P85DK
P85DK Dec 7 '16

Svært at se, men de gule plader er vist kun i serien: 88000 – 97999, så bogstaverne er vigtige. Hertil kommer selvfølgelig hvilken bil model det er, er desværre ikke helt skarp i varevogne :-)

Jamsa
Jamsa Dec 7 '16

Tja, Kurt fandt synderen, som havde følgende (bort)forklaring:

"Bilen var blevet hentet af vejhjælp, da lejer var ’punkteret’ og de kunne bekræfte der var skader på højre side af bilen. " :D :D

lauz
lauz Dec 7 '16
Er ret sikker på at det er en Ford transit. Tjek bagkassen og de afrundede bagruder.

Er vist også en klassisk udlejningsbil?

Har du overvejet at kontakte vejdirektoratet? De har motorvejen dækket med kameraer i det område. Hvis de kender tid og sted. Plus får at vide det er en Europcar Ford transit de skal kigge efter? Så burde det ikke tage dem mange minutter af finde den?
Jamsa
Jamsa Dec 7 '16

Synderen ER fundet, og Europcar har taget ansvaret overfor Kurt. :)

 

Forummets indlæg er redigeret af Jamsa Dec 7 '16
lauz
lauz Dec 7 '16
Fedt!
lauz
lauz Dec 8 '16
Btw... før meldingen kom om at tossen var fundet, postede jeg video'en på Reddit. Der sidder næsten altid nogle folk med imponerende Photoshop evner. Det tog dem kun et par timer at støve nummeret op (men Kurt kom dem i forkøbet).

Tråden kan findes her:

https://www.reddit.com/...p_to_read_the_plate/

Altid et godt sted at finde hjælpsomme folk hvis behovet skulle opstå en anden gang ;-)
Tesloid
Tesloid Dec 8 '16
Jeg er imponeret over folks photoshop evner. Så er der stadig håb for dashcam optagelser :) God ide med reddit. Gik der en time fra post til billeddokumentation var klar ? Vildt.
jensk2
jensk2 Dec 8 '16

Ja, det er altså imponerende hvad Photoshop AntiShake filter kan:-)

Copyright: Reddit/cancur

edge
edge Dec 8 '16

Forhåbentlig har politiet også fået videoen, så de lige kan hjælpe føreren af med kortet. Det var dog en uanstændig måde at køre på.

Jamsa
Jamsa Dec 8 '16

Det er satme lækkert at se TeslaDetektiverne arbejde. :)

 

edge - politiet kan intet gøre, når man ikke kan se føreren. Så skal han indrømme det selv, overfor politiet (evt. på en optagelse).

mbk
mbk Dec 8 '16
Citat fra Jamsa

Det er satme lækkert at se TeslaDetektiverne arbejde. :)

 

edge - politiet kan intet gøre, når man ikke kan se føreren. Så skal han indrømme det selv, overfor politiet (evt. på en optagelse).

Svagt. Kan det virkelig passe. Hvis ikke andet må det kunne sendes til arbejdsgiveren der har lejet bilen.
Jamsa
Jamsa Dec 9 '16
Citat fra mbk
Citat fra Jamsa

Det er satme lækkert at se TeslaDetektiverne arbejde. :)

 

edge - politiet kan intet gøre, når man ikke kan se føreren. Så skal han indrømme det selv, overfor politiet (evt. på en optagelse).

Svagt. Kan det virkelig passe. Hvis ikke andet må det kunne sendes til arbejdsgiveren der har lejet bilen.

 

Ja da. Manden kunne jo have lånt bilen ud, eller den kunne være stjålet. Tja, han kunne jo være selvstændig...

PeterE
PeterE Dec 9 '16

Fantastisk at få så gode billeder ud af ingenting, og imponerende at en Ford Transit kan køre så hurtigt :)