Loading...
dk

Opladning ved ARoS Aarhus Kunstmuseum? | Tesla Forum

ILarsen
ILarsen Dec 8 '16
Hej Findes der opladningsmuligheder ved ARoS Aarhus Kunstmuseum? Har checket Clever, Eon og Plugshare, men der ser ikke ud til at være noget lige ved ARoS.
DeaconWP
DeaconWP Dec 8 '16

goingelectric.de

Christiansgade, E-ON 6 styk Type 2, 11 kW.

Google maps, Streeet view.

Emanuel Sejers Gade

På bagsiden af Retten i Aarhus.

Ellers andet?

Samme google maps siger 4 minutters gang, 450 meter.

Mit referral link er, HTTP: ;-)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 8 '16
edge
edge Dec 8 '16
Rigtigt, der er 6 eon pladser i Emanuel Sejrs Gade som er lige om hjørnet, mindre end 100 m. Dog som regel optaget af icebiler, f.eks. ingen ledige lige nu.
jensk2
jensk2 Dec 8 '16

Hej,

Jeg var på DTU i Lundtofte/København og havde checket at der var 6 x EON ladere, som jeg kunne lade på, medens jeg var til Ingeniør foredrag. Kun lige kunne jeg finde en ledig plads, for der holdt 5 x BMW I3 DriveNow biler ved lade pladserne, de tre slet ikke tilsluttet lader. Trods alt el biler, som brugerne blot ikke helt har forstået kun skal holde på el-bil pladserne når man lader. Jeg orienterede EON om oplevelsen, med vedlagte billeder og de var meget bevidst om udfordringerne i både at få DriveNow bilerne opladet, men samtidig ikke kannibalisere os EON abonnementers mulighed for at lade ude i byen. Hvis du skaffer et billede af ICE biler på El-bil pladserne, skal jeg gerne skrive til EON:-)

edge
edge Dec 8 '16

En af årsagerne er nok, at kun én af de seks ladepladser ved Aros i Aarhus er forbeholdt elbiler, så de øvrige fem biler holder der lovligt - problemet er velkendt: http://stiften.dk/aarhus/P-pladser-til-el-biler-bruges-af-alle-andre/artikel/236120

EivindTriel
EivindTriel Dec 8 '16

Hej ILarsen

Vil superchargeing ved service centeret være en mulighed? De fremgår ikke af navigationskortet.

-Eivind

ILarsen
ILarsen Dec 9 '16
Tak for forslagene - jeg prøver noget Eon. Havde dog håbet på, vi levede så meget i fremtiden, at ARoS tilbød opladning:-)
Dennis8400
Dennis8400 Dec 9 '16
Gratis P
NRGi Scandinavian Congress Center http://api.plugshare.com/view/location/78964
edge
edge Dec 9 '16

Nå men jeg tog da lige forbi Emanuel Sejrs Gade igen så - og ganske rigtigt var pladsen blokeret af en bil der ikke ser særlig elbil-agtig ud. Måske er det svært for folk at forstå hvad skiltet betyder når der ikke med bogstaver står at den er forbeholdt elbiler? For selve skiltet er da ret svært at overse...

Bianco
Bianco Dec 9 '16

Faktisk vil jeg tolke det som ok at ICE parkere der. Skiltet siger vel "Her må parkeres, og der strøm som en ekstra service"

edge
edge Dec 9 '16

Måske. Men de fem ladepladser ved siden af ( i alt 6 ladepladser) har ikke sådan et skilt, så man skulle vel tro at der gælder noget særligt for den med skiltet. Hvis der gjaldt det samme for alle pladserne ville jeg forvente at der var en pil som markerede at skiltet havde gyldighed ikke kun for den markerede plads, men også for de næstfølgende. Men det er også derfor jeg tænker, at der burde være en mere klar markering af om det drejer sig om kan eller skal, og ikke bare et billede af en ledning...

jensk2
jensk2 Dec 9 '16

Det er helt klart fire parkeringspladser, hvor der kommer el-biler så sjældent at det ikke giver mening at reservere til el-biler. Her er Google StreetView. Kørte jeg i en ICE bil, ville jeg måske holde mig fra pladsen til højre?:

edge
edge Dec 9 '16

Men der er tusindvis af parkeringspladser i Aarhus og ganske ganske få hvor elbiler kan lade. Så hvis ikke bare nogle enkelte af ladepladserne (f.eks. som her én ud af 6) er reserverede, så bliver det altså virkelig op ad bakke at finde et sted at lade.

Forummets indlæg er redigeret af edge Dec 9 '16
Damhoej
Damhoej Dec 10 '16

Der er 6 superchargere ved servicecentret.

jensk2
jensk2 Dec 11 '16

@Damhoej - Hvor er det?

I øvrigt forstår vi skiltene ved EON Ladepladserne i Århus korrekt. Kommunens hjemmeside oplyser nemlig:

~~Vær opmærksom på:

•På kommunale placeringer, der drives af E.ON, er der hvert sted opsat tre ladestandere. Hver stander kan lade to biler. Det giver altså i alt seks parkeringspladser med lademulighed hvert sted.
•På hver adresse er der én parkeringsplads ud af de seks, som er skiltet med særlig signatur og forbeholdt elbiler.
•Som bilist med elbil skal du på lige fod med alle andre betale for at parkere de steder, hvor ladestanderne er placeret på betalingsparkeringspladser. Det gælder også de parkeringspladser, som ved skiltning eller afmærkning er reserveret specielt til elbiler. Det skyldes, at der ikke er et lovligt grundlag for at fritage elbiler fra betaling på parkeringspladser, hvor der er betaling.

edge
edge Dec 11 '16

Når selv folk der kører elbil kan forstå P-skiltet med ledningen som om det betyder at "her må parkeres, og der er strøm som en ekstra service", så er der et problem med tydeligheden. Og så kan man selvfølgelig mene at det er folks egen sag at sætte sig ind i skiltes betydning inden de sætter sig ind i en bil. Men det må da være i alles interesse at folk ved om de må parkere eller ej. Og i hvert fald er det i el-bilisternes interesse at ICE-bilisterne ved hvilke (meget få) pladser de ikke må parkere på, fordi de er forbeholdt el-biler. Og det må vel også være i E.ONs og andre ladeudbyderes interesse at deres kunder faktisk har mulighed for at anvende deres produkt engang imellem. Så måske er der basis for at arbejde for at få tilføjet en tekst til ledningsikonet: "Forbeholdt elbiler".

jensk2
jensk2 Dec 11 '16

@Nostromo

Interessant!

Hverken i  min Tesla Navigation, eller hos TeslaMotors.com er der nogle SuperChargers i Århus?

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Dec 11 '16
CanEl
CanEl Dec 11 '16

den stod der sidste år. men så blev den væk, og navi ville have os omkring randers, selvom vi var i århus. 

tesla vil ikke skilte med den, fordi den er overbelastet, og ligger langt fra motorvejen.

de vil vise videre til randers eller middelfart. disse er også lettere tilgængeligt fra motorvejen.

for at få navi til at vise vej, skal i søge på servicecentre, så kommer det op.

Damhoej
Damhoej Dec 11 '16

Du kan se adressen på Teslas hjemmeside under servicecentre eller butikker.

Bredskiftevej 20D-F

8210 Aarhus V

De har fjernet dem fra navigationen. Tilsyneladende fordi det er meningen, at man skal bruge Randers eller Rødekro mm. når man er på tur.

KimT
KimT Dec 11 '16

Eneste grund til at der er en SuC i Århus er pga. servicecenteret/Showroom. Den levere ikke altid fuld skrald (hvis der i området bliver brugt meget strøm), og den var på et tidspunkt altid besat af deres egen demo biler samt biler fra værkstedet, og resten af DK's tesla beholdning. Så man valgte at fjerne den fra Navi, så "rejsende" ikke kørte forgæves.

Sider: 1 2 »