Loading...
dk

Problemer med af afkoble ladekabel | Tesla Forum

KS
KS Dec 8 '16
Jeg oplever i stigende grad problemer med at frigive ladekablet efter endt ladning og vil høre om andre har samme problem. Bilen er opdateret til 2.46.16 og problemet kom først ved denne opdatering.

Når bilen holder ved ladestander - ude som hjemme , og lader enten med fastmonteret type 2 kabel eller løst type 2 kabel, har jeg problemet når opladningen er fuldendt. Dvs er den sat til 90 pct og lader til 90 og slår fra, kan jeg ikke fjerne kablet. Ladeporten frigiver simpelthen ikke kablet, og ladeporten lyser blåt, og siger i displayet i bilen 'Port open'.

For at få koblet kablet fra, bliver jeg nødt til:

1 ændre ladning til mere end 90 pct.
2 fjerne kabel på ladestander (hvis jeg lader i byen, starte standeren igen)
3 låse bilen, gå væk i ca 1 minut til bilen så begynder at lade
4 når ladning starter igen, så kan jeg trykke på nøglen og frigive kablet.

Tesla mener det er kablet den er gal med - men har prøvet 2 forskellige løse type 2 kabler, samt det fastmonterede på min eon stander, alle laver fejlen.

Efter min overbevisning er det en software bug, andre der oplever det samme?
JeppeB_HinnerupAuto

Vores gør det samme, Tesla har testet og skriver at det virker i henhold til design .......

Vores ladeport kan også være nærmest umulig at åbne, Tesla har testet og skriver at det virker i henhold til design.....

Så sådan virker en Tesla åbenbart.......

Hilbert
Hilbert Dec 8 '16

Har den sidste måned eller to haft samme problem.

Tesloid
Tesloid Dec 8 '16
Jeg har noget der måske er det samme. Hver morgen åbner jeg bagagerummet på vej mod bilen. Derefter forsøger jeg at frigive eon kabel fra fob men den vil ikke, hvis jeg har været så tæt på bilen at den er "vågnet". Så skal jeg vente på computeren er klar igen, før jeg kan frigive kablet. Det begyndte i forbindelse med 8.0 tror jeg. Hvis bilen sover, når jeg trykker på keyfob, går det væsentligt hurtigere.
oledole
oledole Dec 9 '16
Inde i bagagerummet bag ladestikket er der en lille låge, tag det af. Oppe til højre er der en vippe knap, den kan udløse ladestikket. Ikke optimalt, men man kan få ladekablet ud.
Klaus_
Klaus_ Dec 9 '16

@oledole, godt tip!

@Tesloid, det har jeg pudsigt nok ikke problemer med. Jeg bakker ind i carporten (ikke plads til at gå bag om bilen), så når jeg går ud af hoveddøren om morgenen kommer jeg ud ved bilens højre bagdør, bilen låser op/vågner når jeg når frem til højre fordør. Fortsætter så rundt om bilen og når jeg er på bilens venstre side, holder jeg keyfob'en nede i nogle sekunder hvorefter den frigiver ladekablet. 

SuneH
SuneH Dec 9 '16

Kan I ikke frigive kablet via den store skærm "Unlock cable"?

KS
KS Dec 9 '16
Som skrevet - kun en ekstra opladning - måske redet - hjælper. Skal serviceres næste mandag
Lauer
Lauer Dec 9 '16

Har lidt af det samme, er konsekvent begyndt at åbne fordøren først, så kan kablet altid frigives.

Icelord
Icelord Dec 9 '16

jeg er begyndt at få samme problem efter jeg fik en opdatering... jeg bliver nødt til at starte og stoppe en ladning for at frigive kabel

PChr
PChr Dec 12 '16

Benyt langt tryk på nøglens bagklap eller åben en dør. Det er ikke hver gang det sker for mig.

Niels
Niels Dec 12 '16
oplever fra tid til anden også dette, nogle dag er det helt fint og andre dage står man og fumler med ladestik/port i håb om at den ikke har spise hele ledningen.

jeg tror dog ikke det er hverken umc eller tesla ladeort som fejler.
derimod tror jeg at teslaen har svært ved at vågne og derefter 'se' forb og derfor tror den en 'fremmed' forsøger at hive stikket ud af ladeporten - det skal naturligvis ikke være muligt.

de personer som nærmer sig teslaen fra fronten har sjældent problemer, mens sådan en som mig som lister mig ind bagfra og 'angriber' ladeporten som det første, godt kan opleve denne slags udfordringer - dørhåndtag popper jo ikke ud før jeg kommer op på siden af føredøren.

løsningen er mange gange at gå hen til føredøren og åbne døren, derefter tilbage og fjerne ladekabel - pænt ærgeligt at det skal være sådan, men er også bange for at det er 'by design'

når det er sagt, mener jeg også der er blevet værre, men det kan have at gøre med at bilen går i dybere dvale - jeg har f.eks. ikke 'always connected' slået til, hvilket gør bilen går i dyb dvale.
prøv evt. i en uge at slå ' always connected' til og se om dette afhjælper.
herefter er det så at vurdere om man vil bruge denne ekstra mængde strøm for at forbedre ladeport åbning...

der findes også enkelte som mener at en forbedret forb antenne som er tættere på ladeporten kan afhjælpe (der fondes vejledninger på mods til forbedret forb antenne) - tror dog blot det handler om at bilen nemmere registere forb og derved vågner lidt før.
torvalstrom
torvalstrom Dec 14 '16
Har ikke problemet men har Always connected slået til og Energy saving off. Så hvis det løser problemer for jer andre kunne teorien om dvale forsinkelsen fint holde stik. 
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Dec 15 '16

Vi har problemet selvom vi altid kommer til bilen forfra. Håndtag kører ud når vi nærmer os bilen men problemet er der stadig. Vi har også always connected slået til og Energy saving OFF (P90D)

Lånte en ældre S60 ved Tesla, der slap kablet konsekvent straks ved tryk, det samme når porten skulle åbnes, den sprang op straks knappen på kablet blev aktiveret. Det gjorde den uanset om jeg stod med ryggen til bilen, det kan absolut heller ikke lade sig gøre på vores

Dorph
Dorph Dec 15 '16

Har samme problem (70D) - efter er par ring til tesla er der kommet en "officiel" mail fra dem, hvor de bekræfter at der er tale om en software bug, som de arbejder på at få fikset. Indtil da undgåes problemet ved at låse bilen op INDEN man trykker på fob'en for at åbne charge port / frigive kabel

Forummets indlæg er redigeret af Dorph Dec 15 '16
PeterE
PeterE Dec 15 '16

Min egen er - som regel - nogenlunde normal, men igår skete der noget sjovt. Ok, ikke morsomt men herinde vil I kunne lide det :))

Jeg var parkeret i p-huset under Israels Plads (ved Torvehallerne), og vi holdt tre Tesla'er indenfor 6-7 meter. To af os parkerede blot og den tre opladede. Da jeg hentede min bil kom ejeren af den opladende bil smilende og sagde: 'Det er godt nok sjovt ind i mellem, da jeg stoppede min opladning og åbnede min chargeport, så åbnede den også på de to andre biler' :)))) Så han gik lige og lukkede vores andres chargeports - på to aflåste biler...  

TorbenS
TorbenS Dec 15 '16

Til isolerings-træf skete det flere gange at 20 biler åbnede ladeklappen samtidigt.

Så Tesla bruger 1 frekvens til alle biler....

msandfaer
msandfaer Dec 18 '16

Jeg har oplevet samme fejl-scenarie som KS beskriver.

Tesla'en ikke vil frigive ladekablet efter at Tesla'en fik SW 2.48.82 i sidste uge (onsdag) ifm. besøg på Tesla's værksted. Ladeboksen er fra EON. Har oplevet problemet 3 gange siden onsdag i sidste uge.

Jeg har fået ladekablet fri ved samme fremgangsmåde som KS beskriver. 

ABCCC
ABCCC Dec 18 '16
Jeg har oplevet, at så længe man holder knappen nede på ladekablet, så holdes stikket frit og man kan trække det ud.
tintin
tintin Dec 18 '16

Der er ikke nogen knap på ladeboksen fra EON men for mig virker følgende fremgangs måde altid, jeg holder bageste knap på fob´en nede indtil ladeporten lyser, slipper knappen og holder den så nede igen til det siger "klik" og stikket kan fjernes. Det er med EON ´s ladeboks. 

Sider: 1 2 »