Vores gør det samme, Tesla har testet og skriver at det virker i henhold til design .......
Vores ladeport kan også være nærmest umulig at åbne, Tesla har testet og skriver at det virker i henhold til design.....
Så sådan virker en Tesla åbenbart.......
@oledole, godt tip!
@Tesloid, det har jeg pudsigt nok ikke problemer med. Jeg bakker ind i carporten (ikke plads til at gå bag om bilen), så når jeg går ud af hoveddøren om morgenen kommer jeg ud ved bilens højre bagdør, bilen låser op/vågner når jeg når frem til højre fordør. Fortsætter så rundt om bilen og når jeg er på bilens venstre side, holder jeg keyfob'en nede i nogle sekunder hvorefter den frigiver ladekablet.
Har lidt af det samme, er konsekvent begyndt at åbne fordøren først, så kan kablet altid frigives.
jeg er begyndt at få samme problem efter jeg fik en opdatering... jeg bliver nødt til at starte og stoppe en ladning for at frigive kabel
Benyt langt tryk på nøglens bagklap eller åben en dør. Det er ikke hver gang det sker for mig.
Vi har problemet selvom vi altid kommer til bilen forfra. Håndtag kører ud når vi nærmer os bilen men problemet er der stadig. Vi har også always connected slået til og Energy saving OFF (P90D)
Lånte en ældre S60 ved Tesla, der slap kablet konsekvent straks ved tryk, det samme når porten skulle åbnes, den sprang op straks knappen på kablet blev aktiveret. Det gjorde den uanset om jeg stod med ryggen til bilen, det kan absolut heller ikke lade sig gøre på vores
Har samme problem (70D) - efter er par ring til tesla er der kommet en "officiel" mail fra dem, hvor de bekræfter at der er tale om en software bug, som de arbejder på at få fikset. Indtil da undgåes problemet ved at låse bilen op INDEN man trykker på fob'en for at åbne charge port / frigive kabel
Min egen er - som regel - nogenlunde normal, men igår skete der noget sjovt. Ok, ikke morsomt men herinde vil I kunne lide det :))
Jeg var parkeret i p-huset under Israels Plads (ved Torvehallerne), og vi holdt tre Tesla'er indenfor 6-7 meter. To af os parkerede blot og den tre opladede. Da jeg hentede min bil kom ejeren af den opladende bil smilende og sagde: 'Det er godt nok sjovt ind i mellem, da jeg stoppede min opladning og åbnede min chargeport, så åbnede den også på de to andre biler' :)))) Så han gik lige og lukkede vores andres chargeports - på to aflåste biler...
Til isolerings-træf skete det flere gange at 20 biler åbnede ladeklappen samtidigt.
Så Tesla bruger 1 frekvens til alle biler....
Jeg har oplevet samme fejl-scenarie som KS beskriver.
Tesla'en ikke vil frigive ladekablet efter at Tesla'en fik SW 2.48.82 i sidste uge (onsdag) ifm. besøg på Tesla's værksted. Ladeboksen er fra EON. Har oplevet problemet 3 gange siden onsdag i sidste uge.
Jeg har fået ladekablet fri ved samme fremgangsmåde som KS beskriver.
Der er ikke nogen knap på ladeboksen fra EON men for mig virker følgende fremgangs måde altid, jeg holder bageste knap på fob´en nede indtil ladeporten lyser, slipper knappen og holder den så nede igen til det siger "klik" og stikket kan fjernes. Det er med EON ´s ladeboks.