Hej,
Jeg har tidligere beregnet (og vist her) forholdet mellem EONs afregning og LinkMyTesla/Teslas oplyste energi mængde og nåede til at min lader har virkningsgrad på 93-94%. Ikke værst ved 11kW. Da der er lidt rigelige EON ladepladser, ved min arbejdsplads, i forhold til danske politikeres elbils-venlighed,. . . . har jeg frit kunne disponere over én plads hele arbejdsdagen her i december og det har jeg benyttet til at sætte ladehastigheden ned, så opladningen først slutter lige før jeg kører hjem (Kortere tid ved højeste SOC, lidt varmere batteri, lejlighedsvis var EON lader stadig aktiv når jeg startede forvarmning fra min telefon) Målinger svinger lidt, men virkningsgraden syntes højere ved lavere effekt (jeg forventede også et optimum, et sted mellem mindste og største effekt:-). Ovenstående viser bedste og dårligste ved ca 4kW og ca 6 kW. Så omkring 96% ved 4-6kW. ~~Alle målinger er til ca 63-70% SOC. Helst ville jeg kunne skrue op for ladestyrken fra min telefon, 1/2 time før jeg kørte, så godt den funktion er på Tesla App ønskelisten. Logikken kunne sagtens indbygges i Tesla's software - 'venligst optimer opladning, så jeg har 70% SOC kl 17 og 20 grader i kabinen'. Algoritme skal så starte konservativt tidligt med reduceret ladehastighed og skrue passende op noget før jeg kører (minimum tid ved høj SOC) og så tænde varmen så sent som muligt ifht ude temperatur:-)